Companiile duc o luptă de câţiva ani pentru ca brandurile pe care le au în portofoliu să aibă o vizibilitate mai mare a brandurilor în mediul online, iar în acest context a crescut şi cererea de experţi în domeniul marketingului digital. În acest context, a apărut o specializare nouă pe piaţa muncii, aceea a analiştilor în domeniul SEO (search engine optimization - optimizarea pentru motoarele de căutare), care este tot mai cerută de companii în prezent.
„Este, totdată, şi una dintre zonele care atrag cei mai mulţi tineri aflaţi la început de carieră, dar şi pe cei care vor să activeze ca freelanceri, pentru că permite un nivel destul de ridicat de flexibilitate, dar şi posibilitatea de a trece de la o industrie la alta cu uşurinţă“, spune Bogdan Badea, CEO al eJobs România, portalul de recrutare care administrează comparatorul de salarii Paylab.ro. Salariul mediu al unui analist SEO aflat la începutul carierei, cu experienţă de maximum 3 ani în domeniu, este de 3.269 de lei pe lună, arată datele Paylab.ro. Cel mai bine plătiţi sunt specialiştii care lucrează în companiile şi agenţiile de marketing şi comunicare din Bucureşti. Aceştia încasează lunar 3.491 de lei. Aceştia sunt urmaţi în clasament de analiştii SEO din Cluj-Napoca, Oradea, Braşov şi Sibiu, care câştigă în fiecare lună 3.165 de lei, net. Timişoara, Aradul, Ploieştiul şi Constanţa sunt alte oraşe în care un specialist în SEO câştigă puţin peste 3.000 de lei.
Iaşiul este singurul din topul oraşelor mari în care, pentru această poziţie, salariile scad sub 3.000 de lei, mai exact 2.879 de lei. Printre atribuţiile unui analist SEO se află analiza site-urilor clienţilor şi ale competiţiei, caută şi testează tehnicile de optimziare a site-urilor, analizează cuvinte-cheie şi găseşte metode de creştere a traficului şi creează conţinut astfel încât să crească numărul de vizitatori de pe site.