Eveniment

Undă de şoc în retail: Amazon intră pe segmentul magazinelor online cu preţuri ultra-mici şi se bate direct cu Temu şi Shein

Undă de şoc în retail: Amazon intră pe segmentul...

Autor: Ştefan Stan

29.06.2024, 16:49 26242

Amazon intenţionează să riposteze la concurenţa în creştere din partea rivalilor Temu şi Shein, reflectând modelele lor de afaceri cu o nouă secţiune de reduceri direct din China, scrie FT. 

În cadrul unei întâlniri recente cu vânzători chinezi de top, grupul american a prezentat noul canal, care urmăreşte să trimită prin avion bunuri cumpărătorilor americani din depozitele din China, potrivit unei prezentări consultate de Financial Times.

Amazon intenţionează să includă noua secţiune pe pagina de pornire a aplicaţiei sale şi să livreze bunurile cu costuri foarte scăzute în nouă până la 11 zile, se arată în prezentare. Oferta ar viza consumatorii americani dispuşi să aştepte mai mult decât termenele de livrare tipice de una sau două zile ale Amazon pentru a obţine o afacere.

Graba grupului american de a oferi bunuri ieftine direct din China vine în contextul în care se confruntă cu o concurenţă tot mai mare din partea Temu şi Shein, care au crescut rapid prin acoperirea internetului cu reclame pentru jucăriile şi rochiile lor la preţuri reduse.

Temu, deţinut de PDD Holdings, şi Shein, fondat în China, au perfecţionat modele de afaceri care se bazează pe comercianţii chinezi care expediază bunuri către depozite din sudul Chinei, care sunt apoi expediate cu avioane cargo către ţări străine.

Coletele individuale destinate consumatorilor beneficiază de regula de minimis, pe care multe ţări au instituit-o pentru a permite cetăţenilor să primească colete din străinătate sub o anumită valoare fără a plăti tarife de import. În SUA, pragul este stabilit la 800 de dolari pe colet.