Brandul macedonean Feydom, specializat în realizarea de canapele modulare şi piese de mobilier multifuncţionale, vizează expansiunea pe piaţa din România având în plan 7 magazine şi afaceri de 3,5 mil. euro. În prezent sunt deschise două unităţi, în Bucureşti şi Timişoara.
„Am lansat conceptul de franciză în 2018, an în care businessul nostru a obţinut afaceri de 6 milioane de euro cu 9 magazine. În prezent Feydom deţine 13 magazine monobrand în cinci ţări“, spune Petar Djelebov, co-fondator & business development manager al businessului Feydom din Bulgaria.
Pe viitor, focusul companiei este pe deschiderea de magazine monobrand, iar fondatorii cred că această reţetă asigură o vizibilitate mai bună a brandului şi o profitabilitate mai rapidă a businessului.
Primul magazin monobrand de la Bucureşti a fost deschis în iunie 2018, a doua unitate fiind inagurată în luna septembrie a aceluiaşi an în Timişoara. „Ţintim 7 magazine şi afaceri de 3,5 mil. euro în România“, adaugă executivul. El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection, care va avea loc la Bucureşti pe 21 octombrie 2019 şi care va fi organizată de Ziarul Financiar şi francize.ro.
„Proiectul Feydom a luat naştere în 2005, fiind lansat de Filimena and Zoran Radonjanin ca un studio de design de produs pentru industria mobilei. Compania a evoluat apoi şi a devenit un brand de mobilier. De la început am vrut să creionăm produse care ies în evidenţă atât ca design, cât şi ca funcţionalitate“, spune executivul. De-a lungul anilor compania a primit o serie de premii pentru design, iar Petar Djelebov este de părere că produsele Feydom sunt diferite de tot ce există acum pe piaţă, motiv pentru care este necesar ca acestea să fie prezentate clientului final.
„Mai mult, industria mobilei este deja saturată, deci dacă vrei să ai un business profitabil trebuie să te dezvolţi ca un brand independent mai degrabă decât ca un simplu realizator de produse. Acesta e motivul pentru care deschidem magazine monobrand unde clienţii îşi pot dezvolta propria canapea, adaptată nevoilor lor.“
Compania are o unitate de producţie în Macedonia, fabrică ce se întinde pe 3.900 mp în oraşul-capitală Skopje. O a doua fabrică se va inaugura tot aici, fiind în construcţie. Aici se vor realiza alte produse şi alte modele.
„Punctul nostru forte este faptul că avem canapele modulare, astfel încât clienţii îşi pot crea propriul design cu multe funcţionalităţi diferite. În plus, ţesătura exterioară se poate scoate, spăla sau schimba cu una de o altă culoare.“
Canapelele modulare se pot transforma în diferite moduri, în funcţie de ocazie. Preţul mediu al canapelelor din gama medie variază de la 600 la 1.500 de euro, în funcţie de dimensiunea şi materialul acesteia.
Clienţii care cumpără de obicei produsele Feydom sunt, potrivit lui Petar Djelebov, familii tinere care îşi cumpără primul apartament sau care renovează. De obicei, sunt persoane educate, cu venituri medii sau mari, care îşi doresc mobilier de calitate şi unic în casele lor.
„Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au venit în showroom, deoarece cumpărarea unei canapele bune este o decizie importantă şi ar dori să simtă şi să atingă canapeaua înainte de a se angaja la achiziţie.“
Executivul spune că vede potenţial de dezvoltare pe piaţa din România deoarece profilul clientului şi puterea de cumpărare se potrivesc perfect pentru marca Feydom. Rezultatele din primul an încurajează şi ele dezvoltarea, motiv pentru care compania caută parteneri francizaţi. El nu înaintează cifre privind vânzările. În 2018, pentru doar câteva luni de funcţionare, firma Feydom Furniture are afaceri de jumatate de milion de lei. Această companie înregistrată în sectorul 1 al Capitalei este deţinută de Alina Mariana Moroianu (98%) şi de Mihai Octavian Moroianu (2%).
„Partenerilor noştri francizaţi le oferim o soluţie la cheie, astfel încât experienţa anterioară în industria mobilei nu este necesară. Taxa iniţială de franciză este de 9.500 de euro, iar investiţia totală este de aproximativ 22.000 de euro, putând varia în funcţie de starea spaţiului de închiriere.“
Suma acoperă costurile cu amenajarea magazinului şi toate operaţiunile viitoare, inclusiv taxa de franciză, stocul iniţial pentru showroom, chiria pentru depozite, decorarea şi bugetul de lansare pentru primele 2 luni.
„Căutăm pe cineva care să aibă spirit antreprenorial. Cel mai bun candidat va fi pasionat de inovaţii şi vânzări. Îl vom învăţa noi tot restul.“