Eveniment

Urmează conferinţa ZF iBanFirst Regional Business Summit, 4 octombrie. Cum se pot extinde peste graniţe companiile din estul Europei? Johan Gabriels, iBanFirst: Finanţarea şi găsirea talentelor sunt cele mai mari piedici pentru extinderea peste graniţe a unei companii

Johan Gabriels: Suntem foarte mulţumiţi şi mândri de responsabilii pieţei din România. După aproape un an pe piaţă, avem acum un client activ bazat pe mai mult de 200 de IMM-uri promiţătoare susţinute de un personal de 15 persoane

Johan Gabriels: Suntem foarte mulţumiţi şi mândri de responsabilii pieţei din România. După aproape un an pe piaţă, avem acum un client activ bazat pe mai mult de 200 de IMM-uri promiţătoare susţinute de un personal de 15 persoane

Autor: Răzvan Botea

30.09.2022, 00:06 120

„Cele care se vor putea adapta rapid la noile realitate, supravieţuind atât pandemiei, cât şi acestei crize energetice şi a lanţului de aprovizionare, vor fi companiile şi brandurile viitorului.”

Finanţarea şi găsirea talentelor sunt cele mai mari piedici pentru extinderea peste graniţe a unei companii, este de părere Johan Gabriels, directorul al fintechului iBanFirst pe regiunea Europei de Sud-Est. Compania pe care o conduce în această regiune s-a extins de la trei ţări înainte de pandemie, la 9 ţări acum.

„Finanţarea şi găsirea talentelor potrivite. Spre deosebire de marile corporaţii, multe IMM-uri nu au finanţarea necesară pentru a se extinde atât din punctul de vedere al capitalului, cât şi din punctul de vedere al bugetului pentru a efectua cercetări de piaţă aprofundate. O altă constrângere este capacitatea de a găsi şi păstra talentul potrivit”, a spus, pentru ZF, Johan Gabriels, întrebat care sunt cele mai mari piedici pentru extinderea companiilor peste graniţe.

Johan Gabriels este unul dintre moderatorii şi speakerii conferinţei „Regional Business Summit:  How can Eastern Europe born companies expand internationally”, dezbatere organizată de Ziarul Financiar, în parteneriat cu fintech-ul iBanFirst, marţi, 4 octombrie 2022, la Bucureşti. La eveniment vor fi prezenţi antreprenori şi manageri din România, Bulgaria şi Ungaria, liderii unor companii care s-au extins cu succes în regiune şi pot împărtăşi experienţa procesului.

Printre speakerii evenimentului se numără Pierre Antoine Dusoulier, Fondator & CEO iBanFirst; Kaloyan Kumanov, Co-Fondator NIK, CEO Vantage; Willy Dicu CEO Teilor; Carmen Sebe, CEO SeedBlink; Simona Gemeneanu, Fondator Morphosis; Jean Valvis Fondator Aqua Carpatica şi  Domeniile Sâmbureşti, Iulian Stanciu CEO eMAG şi Adela Jansen, Board Member, CCIFER.

„Sper că această regiune vede oportunităţi în această furtună perfectă şi este capabilă să combată numeroasele provocări cu care se confruntă. Concentraţi-vă pe locurile în care puteţi avea un impact şi să ţineţi pasul cu digitalizarea, presiunea de a decarboniza, internaţionaliza şi asigura talentul potrivit”, a mai spus Johan Gabriels în cadrul interviului.

În ceea ce priveşte evoluţia economiei Europei de Sud-Est, Gabriels spune că începutul lui 2023 va fi „dur”.

„Privind peisajul geopolitic, mă aştept ca economia regională şi globală să treacă printr-un început dur în prima jumătate a anului 2023.“

Cu toate acestea, cheia este la companiile mici şi mijlocii, este de părere Gabriels: „Viitorul se află în IMM-urile noastre, care reprezintă 70% din toate locurile de muncă şi mai mult de 50% din PIB. Aşa cum a fost cazul în timpul pandemiei de COVID-19, mă aştept ca aproximativ 70% dintre IMM-urile din ţările noastre să piardă 30-50% din venituri în prima jumătate a anului 2023. Cele care se vor putea adapta rapid la noile realitatăţi, supravieţuind atât pandemiei, cât şi acestei crize energetice/a lanţului de aprovizionare, vor fi companiile şi brandurile viitorului.“

 

Ce a mai spus Johan Gabriels în cadrul interviului:

Ştiţi că am o relaţie specială cu România şi regiunea Europei de Sud-Est. Din prima zi în care am venit în România în anul 2009 şi până astăzi, am simţit întotdeauna că aceasta este a doua mea casă, am fost întotdeauna bine acceptat... şi, prin urmare, am făcut întotdeauna tot ce am putut pentru a promova această ţară şi această regiune.

Astăzi, lucrând pentru iBanFirst, un fintech cu scopul de a asista IMM-urile în gestionarea riscului valutar, tranzacţii transfrontaliere şi gestionarea numerarului, am constatat că este sarcina noastră să reunim speakeri-cheie şi experţi pentru a oferi sfaturi IMM-urilor locale despre cum să crească internaţional.

Cum se poate extinde o companie românească sau regională peste graniţe? Înainte de a încerca să vă dau un răspuns despre cum, permiteţi-mi să mă concentrez mai întâi pe de ce.

Deşi este larg acceptat că dezvoltarea IMM-urilor necesită internaţionalizare, mai puţin de 20% dintre IMM-urile din ţările noastre exportă în alte ţări ale UE. 5% sau mai puţin din vânzări sunt în afara UE.

Veniturile crescute, gradul de conştientizare globală a mărcii, accesul la talente străine şi serviciile regionale superioare sunt toate avantajele extinderii în noi zone. Cu toate acestea, care sunt procesele practice implicate în expansiunea globală şi cum se poate extinde internaţional o companie situată în România/Europa de Sud-Est? Câteva sfaturi/învăţături:

I. Efectuaţi un audit intern de afaceri şi formaţi o echipă de proiect (din fiecare departament al afacerii dvs.)

II. Timpul este cheia / Bate fierul cât e cald. Extinderea la nivel internaţional este cel mai uşor de realizat atunci când cota de piaţă este încă în creştere şi percepţiile asupra brandului sunt solide.

III. În timp ce „primul care mută” are avantajul de a nu avea concurenţi clari, cele mai bune strategii de creştere internaţională sunt adaptabile şi inteligente. Obţine acceptul de la fiecare departament şi din board. Aceste lucruri nu trebuie sacrificate de dragul vitezei.

IV. Decide ce este mai bine pentru compania ta. Mergând la nivel internaţional, puteţi începe prin testarea pieţei. Alternativ, puteţi opta pentru a lucra cu parteneri. Sau puteţi decide să faceţi pasul angajându-vă pe termen lung şi să vă înfiinţaţi propria sucursală pe pieţele ţintă.

Văd o mulţime de tineri talentaţi în regiunea noastră şi sunt încurajat de o mulţime de iniţiative în special în domeniul tehnologiei.

De ce are nevoie regiunea pentru a se dezvolta mai repede? Observ două zone care au nevoie să crească mai repede.

Educaţia copiilor noştri ar trebui să fie prioritatea noastră principală, deoarece ei sunt viitorul ţării noastre. Pentru cei care abia îşi încep cariera: continuaţi să învăţaţi şi cautaţi cea mai bună organizaţie, manager sau mentor.

Schimbaţi mai rapid sursele de energie. Din cauza preocupărilor legate de schimbările climatice, regiunea noastră trebuie să se îndepărteze de la combustibilii fosili pe bază de carbon la surse alternative de energie, inclusiv energia regenerabilă. Regiunea noastră le are pe toate; energie eoliană, solară şi hidroelectrică.

De ce am ales să ne extindem în România? Un factor cheie de decizie a fost că am găsit oamenii potriviţi pentru a începe şi a conduce afacerea. Deşi ne dăm seama că este nevoie de cel puţin 2 ani pentru a construi o afacere durabilă şi profitabilă, este important să putem arăta câteva câştiguri rapide. Competenţele, relaţiile şi reţeaua construită de-a lungul anilor de echipa din România au făcut acest lucru mai uşor.

Suntem foarte mulţumiţi şi mândri de responsabilii pieţei din România. După aproape un an pe piaţă, avem acum un client activ bazat pe mai mult de 200 de IMM-uri promiţătoare susţinute de un personal de 15 persoane.

Priorităţile noastre strategice pot fi rezumate după cum urmează: a) aducem îmbunătăţiri continue platformei noastre de plată digitale deja excelentă, b) extindem oferta noastră de produse în managementul riscului valutar, c) extindem în parteneriat şi, nu în ultimul rând, d) continuă să construim relaţii pe termen lung cu clienţii noştri.

Înainte de pandemie, iBanFirst a fost în 3 ţări, astăzi am deschis sucursale şi avem o prezenţă locală în 9 ţări şi am achiziţionat un concurent în Marea Britanie. Mă aştept ca această expansiune geografică să continue şi anul viitor şi în anii care vor urma prin propriile noastre filiale sau prin parteneriat cu scopul de a deveni lider de piaţă în domeniul nostru în Europa.


Ziarul Financiar şi fintechul iBanFirst, organizează marţi 4 octombrie 2022, începând cu ora 9:00, conferinţa Regional Business Summit:  How can Eastern Europe born companies expand internationally.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO