Eveniment

Urmează Gala Anuală ZF, 17 noiembrie, ora 19.00. Companiile din ţările din Europa Centrală şi de Est trec mai greu graniţele, iar România este la coadă din acest punct de vedere

Urmează Gala Anuală ZF, 17 noiembrie, ora 19.00. Companiile din ţările din Europa Centrală şi de Est trec mai greu graniţele, iar România este la coadă din acest punct de vedere

Gabor Hunya: Avantajele competitive ale unei companii pot fi exploatate cel mai bine dacă compania pătrunde pe pieţele străine prin înfiinţarea de filiale în economiile ţintă. Unele companii româneşti au acumulat capital şi cunoştinţe pentru a deveni investitori în străinătate. Ca prim pas, ţintele naturale pot fi ţările din vecinătate

Autor: Răzvan Botea

15.11.2021, 00:06 263

Companiile din ţările din Europa Centrală şi de Est trec mai greu graniţele, arată o analiză a Institutului de Studii Economice Internaţionale din Viena (wiiw). Astfel, raportul dintre investiţiile străine directe ale companiilor locale în alte ţări şi investiţiile străine directe din acea ţară este negativ pentru toate ţările analizate de wiiw, cu România la coada acestui clasament. De ce se întâmplă acest lucru?

„Poate fi faptul că abilităţile şi cunoştinţele specifice necesare succesului în România sunt diferite de cele din alte ţări. În ceea ce priveşte celelalte ţări, importantă a fost privatizarea prin ofertă publică a marilor companii petroliere. PK ORLEN şi MOL se extind în străinătate în rolul unor companii poloneze şi maghiare într-o industrie intensivă de capital, care generează un flux mare de ISD în străinătate. Acestea au putut fi restructurate şi profitabile în cadrul managementului local înainte de privatizare, ceea ce nu a fost posibil în cazul Petrom“, explică Gabor Hunya, cercetător în economie.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO