Eveniment

Vânzări la jumătate pentru „Rabla“ 2011

Vânzări la jumătate pentru „Rabla“ 2011

Vânzări la jumătate pentru „Rabla“ 2011

Autor: Bogdan Alecu

30.06.2011, 00:07 925

În primele trei luni ale programului "Rabla" din acest an s-aucasat aproape 54.600 de maşini mai vechi de zece ani, potrivitstatisticilor Administraţiei Fondului Pentru Mediu, cu 40% maipuţine decât în primele trei luni ale programului de casare de anultrecut.

În acelaşi timp, AFM a autentificat circa 8.000 de dosare pentruachiziţia a tot atâtea maşini noi. Astfel, la trei luni de lademararea programului s-au vândut efectiv 2.700 de maşini noi pelună în cadrul programului de casare, mai puţin de jumătate decâtîn primele trei luni ale "Rabla" 2010, ponderea programului dintotal vânzări scăzând de la 50-60% la 30-40%.

Laînceputul lunii mai anul trecut AFM deja avea în registru peste85.000 de maşini casate şi 15.400 de automobile noi vândute. Înaceste condiţii, 30.600 de tichete, cu o valoare nominală cumulatăde 27,5 mil. euro sunt în continuare tranzacţionate în piaţă,posesorii acestora cerând între 1.500 şi 2.000 de lei pentru unastfel de tichet.

În prezent volumul total al programului de casare din acest aneste de 120.000 de vouchere, dintre care aproape 65.500 au fostemise deja către unităţi Remat. Anul trecut s-au emis 190.000 devouchere, utilizate aproape integral la achiziţia a peste 60.000 demaşini noi.

"În prezent programul de casare din acest an funcţionează la ocapacitate cu 30% mai mică decât cel de anul trecut, dar chiar şiaşa, acest program este sin­gurul motor care «mişcă» piaţapersoanelor fizice", a spus Alin Tapalagă, directorul general alPorsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România, cel maimare jucător de pe piaţa de profil.

PIA, dealer care comercializează toate mărcile grupuluiVolkswagen, a vândut în primele trei luni ale programului aproape500 de automobile, având astfel o cotă de peste 6% din program.

Dintre cele 8.000 de maşini noi vândute în cadrul programului,aproape 2.800 sunt modele Dacia. Ponderea constructorului de laMioveni în cadrul programului a scăzut la 35%, în condiţiile încare anul trecut Dacia avea peste 50% în aceeaşi perioadă.

AFACERI DE LA ZERO