Eveniment

O veste proastă în industrie la sfârşit de an: Celebrul IMGB, cel mai puternic constructor de echipamente industriale complexe din România, deţinut acum de sud-coreeni îşi întrerupe activitatea începând cu 2020, în joc fiind 400 de angajati şi o pagină de istorie din celebra industrie comunistă

O veste proastă în industrie la sfârşit de an:...

Autor: Răzvan Botea

20.12.2019, 18:35 13709

Platforma  IMGB (Întreprinderea de maşini grele Bucureşti), deţinută de coreenii de la Doosan, se închide începând de anul viitor, potrivit unei convocări a Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) publicată în Monitorul  Oficial.

Surse apropiate companiei au explicat pentru ZF că este vorba de închiderea operaţiunilor cel puţin un an  începând cel mai probabil cu martie sau aprilie 2020 şi urmează să fie demarate discuţiile cu sindicatul pentru încetarea contractelor de muncă şi acordarea de plăţi compensatorii pentru cei circa aproximativ 400 de angajaţi. Decizia de sistare a operaţiunilor din România vine pe fondul comenzilor scăzute şi creşterii costurilor de producţie.

Conform Monitorului Oficial, pe ordinea de zi a convocării AGA se află „aprobarea încetării activităţii de producţie a Societăţii în cel mai scurt timp posibil, date fiind constrângerile legate de activitatea curentă şi a celor comerciale, şi în acest scop împuterniceşte Consiliul de Administraţie să ia toate măsurile necesare în acest sens”, dar şi „împuternicirea Consiliului de Administraţie al Societăţii pentru a pregăti planul de închidere/reorganizare a activităţii pentru a îndeplini măsură dispusă la punctul 1 de mai sus”. Sursele ZF au spus că nu poate fi vorba de o insolvenţă urmată de reorganizare, ci este vorba de sistarea activităţilor.

Platforma IMGb era considerată unitatea de elită a industriei româneşti din perioada comunistă, având la un moment dat 13.000 de angajaţi. În această fabrică s-au realizat componentele pentru Reactorul 1 de la Cernavodă. De asemenea, uzina a produs şi livrat mai multe mai multe piese complexe precum cilindrii pentru laminoarele de la Sidex Galaţi, piese de 150 de tone.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro