Eveniment

Vine un nou val de birocraţie în companii cu angajaţi part-time: în loc să digitalizeze sistemul public, Finanţele impun plimbarea a milioane de declaraţii şi adeverinţe între salariaţi şi angajatori

Doru Cosmin Ursu, avocat, Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners: Această generalizare a unui fenomen, respectiv incapacitatea statului de a depista şi de a sancţiona punctual cazurile de fraudă loveşte în antreprenorii şi angajaţii care foloseau corect aceste contracte, impunându-se practic o suprataxare a forţei de muncă, care are deja în România are un regim de taxare ridicat prin comparaţie cu alte state europene.

Doru Cosmin Ursu, avocat, Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners: Această generalizare a unui fenomen, respectiv incapacitatea statului de a depista şi de a sancţiona punctual cazurile de fraudă loveşte în antreprenorii şi angajaţii care foloseau corect aceste contracte, impunându-se practic o suprataxare a forţei de muncă, care are deja în România are un regim de taxare ridicat prin comparaţie cu alte state europene.

Autor: Adelina Mihai

15.08.2022, 13:00 692

♦ Avocatul Doru Cosmin Ursu: „Retorica privind digitalizarea şi debirocratizarea sistemului a rămas doar un exerciţiu de PR public, autorităţile dând naştere în realitate unei noi situaţii care îi zăpăceşte pe angajatori, deşi totul putea fi automatizat“.

Angajaţii part-time care au mai mulţi angajatori trebuie să depună lunar, la fiecare angajator, câte o declaraţie prin care afirmă că obţin venituri totale (şi de la alţi angajatori) care sunt echivalente cu cel puţin valoarea salariului minim, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor. Efortul s-ar transpune în câteva milioane de declaraţii transmise de angajaţi şi procesate lunar de către angajatori, având în vedere că există 1,1 milioane de salariaţi part-time, iar unii dintre ei au mai mulţi angajatori.

„Retorica privind digitalizarea şi debirocratizarea sistemului a rămas doar un exerciţiu de PR public, autorităţile dând naştere în realitate unei noi situaţii care îi zăpăceşte pe angajatori, deşi totul putea fi automatizat. Aşa cum Registrul Comerţului şi-a dat seama că putea să ceară şi să obţină automat cazierul fiscal de la Finanţe şi nu de la contribuabilul care voia să îşi înfiinţeze o firmă, şi Revisalul putea fi o soluţie pentru digitalizarea acestui proces de verificare a numărului de ore lucrate şi a veniturilor obţinute, din moment ce toate informaţiile privind contractele de muncă sunt deja în cloud, iar angajatorii lucrează cu această platformă“, spune avocatul Doru Cosmin Ursu din cadrul casei de avocatură Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners.

O astfel de soluţie - de consultare a Revisalului, softul de evidenţă a salariaţilor - ar elimina, spune avocatul Ursu, situaţiile ce vor putea fi generate de unii angajaţi care ar putea fi tentaţi să mintă în declaraţia pe propria răspundere, de teamă că ar putea deveni neatractivi pentru un angajator la care au normă parţială.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro