Eveniment

​Webinarul „ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital”. Ciprian Marinescu, Dacia - Renault Creative Lab: Companiile trebuie să inoveze pentru a ţine pasul cu ritmul accelerat al dezvoltării tehnologice

​Webinarul „ECDL/ZF „Work Smart – Work...

Autor: Ramona Cornea

07.11.2024, 16:16 87

Companiile trebuie să inoveze pentru a ţine pasul cu ritmul accelerat al dezvoltării tehnologice. Fără inovaţie, procesele de proiectare ar fi mult mai lente, susţine Ciprian Marinescu, innovation project manager, Dacia - Renault Creative Lab. 

„Companiile sunt obligate să inoveze, dacă noi nu am fi inovat, am fi rămas în continuare la proiectarea pe planşetă şi ar fi durat foarte mult orice proiect. Totul s-a accelerat în constant. În ultima vreme este din ce în ce mai vizibilă accelerare aceasta. Printarea 3D este o parte extrem de importantă din accelerare pentru că îţi scurtează foarte mult timpii de aşteptare în realizarea de prototipuri”, a spus el în cadrul webinarului „ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital. Cum adoptă companiile şi antreprenorii din România noile tehnologii şi îşi dezvoltă competenţele digitale pentru viitor.”
 
Ce a mai declarat Ciprian Marinescu în cadrul evenimentului: 
 
Printarea 3D nu este neapărat o tehnologie nouă. Ştiu că pentru toată lumea apare o tehnologie nouă, dar, istoric, printarea 3D a apărut undeva prin 1981 şi s-a tot dezvoltat până prin anii 2000. A avut o dezvoltare mai lentă, după care pur şi simplu accelerarea pe care a luat-o printarea 3D este extraordinară. În 2017 erau undeva în jur de 500 de materiale pe bază de plastic, iar în 2022 ajunsesem la 1.500 de materiale pe bază de plastic. Acestea sunt tipuri de materiale pe care le poţi folosi la imprimantele 3D. 
 
Timpul s-a scurtat fantastic de mult, la noi oamenii vin şi îşi printează singuri piesele. Avem proiecte de training în care oamenii sunt învăţaţi în intern cum să le folosească ca timpul să devină din ce în ce mai scurt în aflarea rezultatului. Piesele pe care le facem sunt în majoritate prototipuri şi cu ele încercăm diverse lucruri. Dacă se montează bine piesele, dacă avem acces în spaţiile respective.
 
Se poate printa în pulberi metalice şi sunt companii şi sunt piese care folosesc piese făcute la imprimante 3D pentru a fi folosite pe produsele finale.
 
Facem concursuri sau workshopuri în parteneriat cu diverse facultăţi, cu licee, în care studenţii şi uneori şi în intern, chiar angajaţii noştri primesc un un task să facă un roboţel şi atunci roboţelul ăla pleacă de la zero şi este conceput de ei şi într-un final funcţionează. 
 
Dacă ne uităm la fostul produs Dacia, vedem era un produs care se vindea mai mult local sau era pe anumite pieţe nu foarte competitiv, iar astăzi Dacia este un produs foarte competitiv nu numai pe piaţa locală, ci la nivel european şi chiar mondial. Este un produs care este la nivel cu orice alt produs făcut în lume şi asta se vede. 
 
Din punctul de vedere al competitivităţii digitale, Groupe Renault România a început de mult, undeva prin 2007-2008 s-u pus bazele printării 3D şi în momentul de faţă avem de la imprimante tip desktop, pe care le putem achiziţiona practic oricare dintre noi, până la imprimante industriale foarte performante, care sunt capabile de nişte lucruri cu adevărat extraordinare.
 
În principiu, cred că suntem la zi cu absolut toate softurile, cu toate tehnologiile, proiectarea avansează întotdeauna şi programele de proiectare sunt în pas cu absolut tot ce se foloseşte la cel mai înalt nivel în ziua de azi.
 
Avem în spate oameni care să folosească aceste tehnologii pentru că în spatele dezvoltării sau în spatele ingineriei se află şi multe funcţii suport. Una din funcţiile astea este funcţia de training şi departamentul de training se asigură ca toate tehnologiile pe care le avem să aibă în spate utilizatori care sunt pregătiţi. 
 
Nu se întâmplă să luăm o imprimantă 3D sau un soft că am auzit noi că e bine şi după aia o să vedem ce facem cu el. În clipa în care echipamentul vine, oamenii sunt instruiţi să folosească echipamentul respectiv şi vor fi cumva obligaţi să-l folosească pentru că vor avea de livrat anumite lucruri care cu acel echipament. Oamenii sunt instruiţi la nivel de excelenţă în a le folosi aşa cum trebuie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels