Eveniment

Yves Morieux, Boston Consulting Group: Managerii pierd prea mult timp cu şedinţe şi rapoarte în loc să-şi dezvolte echipa. „Într-o şedinţă nu ai nevoie de un număr de participanţi care să nu poată fi hrăniţi cu două pizza."

Yves Morieux, director al Institute for Organization, managing director & senior partner al biroului din Dubai, Boston Consulting Group: Un studiu pe care l-am realizat arată că, în prezent, productivitatea creşte, în medie, cu un ritm de zece ori mai scăzut decât în urmă cu 40 de ani, în ciuda tuturor inovaţiilor din domeniul tehnologiei. De ce? Pentru că organizaţiile nu creează valoare, au multă birocraţie internă, managerii se ocupă de şedinţe şi de rapoarte în loc să îşi dezvolte echipele, prin urmare echipele lor nu lucrează la rezolvarea sarcinilor necesare în companie.

Yves Morieux, director al Institute for Organization, managing director & senior partner al biroului din Dubai, Boston Consulting Group: Un studiu pe care l-am realizat arată că, în prezent, productivitatea creşte, în medie, cu un ritm de zece ori mai scăzut decât în urmă cu 40 de ani, în ciuda tuturor inovaţiilor din domeniul tehnologiei. De ce? Pentru că organizaţiile nu creează valoare, au multă birocraţie internă, managerii se ocupă de şedinţe şi de rapoarte în loc să îşi dezvolte echipele, prin urmare echipele lor nu lucrează la rezolvarea sarcinilor necesare în companie.

04.11.2019, 22:30 183

Nu există nicio problemă în lume care să nu poată fi rezolvată în 7 oameni, o şedinţă care depăşeşte acest număr nu mai este şedinţă, ci sesiune de informare.“

Una dintre cele mai mari provocări cu care se con­fruntă managerii este reprezentată de com­­plexitatea proble­melor care apar în prezent în business, iar aplicarea unor reguli simple i-ar putea ajuta să le rezolve, a spus Yves Morieux, director al Institute for Orga­nization şi managing director & senior partner al biroului din Dubai din cadrul firmei de consultanţă în ma­nagement strategic Boston Consulting Group.

„Există un cerc vicios în organizaţii, din păcate. Dacă ne uităm la modul în care îşi petrec managerii timpul, vom vedea că 40% din timp este alocat scrisului sau cititului de rapoarte, iar 30% din timp este petrecut în şedinţe cu colegii lor, nu cu echipa din subordine. Prin urmare, le rămâne foarte puţin timp să vorbească cu oamenii din echipele lor şi să înţeleagă cu adevărat ce se întâmplă în organizaţie, dincolo de rapoarte“, a explicat Yves Morieux, care a fost prezent săptămâna trecută la Bucureşti. Această practică a redactării şi citirii de rapoarte din rândul mana­gerilor i-a făcut pe aceştia să se îndepărteze de operaţiunile reale din organizaţie, astfel că ei nu înţeleg de ce există eşecuri sau greşeli în procesele de business. Prin urmare, în companii se creează mai multe reguli şi pârghii de control, ceea ce consumă şi mai mult din timpul managerilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO