Şefii de companii care vor să se adapteze noii epoci digitale trebuie să fie agili, curioşi şi dependenţi de încredere şi parteneriat, acestea fiind câteva dintre trăsăturile care nu trebuie să lipsească din profilul liderului digital.
„Este timpul să considerăm că digitalul joacă acelaşi rol pe care apa, canalizarea sau energia le joacă în casă“, a spus Tatian Diaconu, CEO al Immochan România, divizia locală a uneia dintre cele mai importante companii de dezvoltare imobiliară din Europa. El a fost prezent ieri la conferinţa ZF „Digital Leadership“ organizată la Bucureşti în parteneriat cu firma de consultanţă şi training Learning Pro.
„Digitalizarea înseamnă un nou mod de a colabora, de a crea. Mai înseamnă faptul că primeşti un feedback aproape instantaneu a ceea ce faci. De aceea modul în care construieşti trebuie să fie colaborativ şi în interior, şi în exterior. (...) În fapt, a fi sau a nu fi digital înseamnă a avea capacitatea de a lua deciziile rapid. Dacă digitalizarea aduce o mare perturbare, aceasta este în primul rând în modul în care luăm decizii şi în modul în care ne asumăm că acele decizii sunt greşite“, a spus Sergiu Manea, CEO al BCR.
Şi autorităţile locale au început să investească în formarea angajaţilor cu competenţe digitale, iar Primăria Alba Iulia este una dintre instituţiile de stat care au încercat să se adapteze la noua realitate.
„Avem angajaţi din noua generaţie care şi-au pus citate motivaţionale pe pereţi, sunt conectaţi la tot ce se întâmplă şi le-am oferit traininguri specializate. Trebuie să ne înconjurăm de oameni care sunt mai buni decât noi, care oferă argumente atunci când critică o decizie. (...) România are nevoie de o politică publică de digitalizare, pentru că are nevoie de digitalizare în aceeaşi măsură în care are nevoie de autostrăzi“, a spus Nicolae Moldovan, city manager în cadrul Primăriei Alba Iulia.
În plus, digitalizarea trebuie să pornească de la top management, nu de la angajaţi.
„Este nevoie de o schimbare majoră la nivel de management, în sensul în care managerii trebuie să îi implice mai mult pe angajaţi. Nu trebuie să ne comportăm ca un părinte care nu a avut timp să stea cu copilul şi îi dă multe jucării ca să compenseze“, a spus Marian Popa, directorul general al centrului de servicii IT Deutsche Bank Global Tehnology.