Eveniment

ZF Digital Leadership. Cum să fii lider în era digitală? Digitalul are într-o companie acelaşi rol pe care apa, canalizarea şi energia îl au într-o casă. „România are nevoie de digitalizare în aceeaşi măsură în care are nevoie de autostrăzi.“

Nicolaie Moldovan (stg.), City Manager Alba Iulia, Tatian Diaconu, CEO Immochan România, Decebal Făgădău, primar al Constanţei, Sergiu Manea, CEO al BCR

Nicolaie Moldovan (stg.), City Manager Alba Iulia, Tatian Diaconu, CEO Immochan România, Decebal Făgădău, primar al Constanţei, Sergiu Manea, CEO al BCR

Autor: Simona Tatu, Adelina Mihai

24.10.2017, 00:08 1082

Şefii de companii care vor să se adap­teze noii epoci digitale trebuie să fie agi­li, curioşi şi dependenţi de încre­dere şi parteneriat, acestea fiind câte­va dintre trăsăturile care nu trebuie să lipsească din profilul liderului digital.

„Este timpul să considerăm că digitalul joa­­că acelaşi rol pe care apa, canalizarea sau ener­­gia le joacă în casă“, a spus Tatian Diaconu, CEO al Immochan România, divi­zia lo­­cală a uneia dintre cele mai importante com­­pa­­nii de dezvoltare imobiliară din Euro­pa. El a fost prezent ieri la conferinţa ZF „Digi­tal Lea­dership“ organizată la Bucureşti în parteneriat cu firma de consultanţă şi trai­ning Learning Pro.

„Digitalizarea înseamnă un nou mod de a colabora, de a crea. Mai înseamnă faptul că primeşti un feedback aproape instantaneu a ceea ce faci. De aceea modul în care constru­ieşti trebuie să fie colaborativ şi în interior, şi în ex­terior. (...) În fapt, a fi sau a nu fi digital în­seamnă a avea capacitatea de a lua deciziile ra­pid. Dacă digitalizarea aduce o mare pertur­ba­re, aceasta este în primul rând în modul în care luăm decizii şi în modul în care ne asumăm că ace­le decizii sunt greşite“, a spus Sergiu Manea, CEO al BCR.

Şi autorităţile locale au început să inves­teas­că în formarea angajaţilor cu competenţe digitale, iar Primăria Alba Iulia este una dintre instituţiile de stat care au încercat să se adap­teze la noua realitate.

„Avem angajaţi din noua generaţie care şi-au pus citate motivaţionale pe pereţi, sunt conectaţi la tot ce se întâmplă şi le-am oferit traininguri specializate. Trebuie să ne încon­jurăm de oameni care sunt mai buni decât noi, care oferă argumente atunci când critică o decizie. (...) România are nevoie de o politică publică de digitalizare, pentru că are nevoie de digitalizare în aceeaşi măsură în care are nevoie de autostrăzi“, a spus Nicolae Moldo­van, city manager în cadrul Primăriei Alba Iulia.

În plus, digitalizarea trebuie să pornească de la top management, nu de la angajaţi.

„Este nevoie de o schimbare majoră la nivel de management, în sensul în care managerii trebuie să îi implice mai mult pe angajaţi. Nu trebuie să ne comportăm ca un părinte care nu a avut timp să stea cu copilul şi îi dă multe jucării ca să compenseze“, a spus Marian Popa, directorul general al centrului de servicii IT Deutsche Bank Global Tehnology.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO