♦ Adela Ciucioi, partener, head of audit, KPMG România: „Trecerea printr-un audit riguros te ajută să-ţi dezvolţi mai bine şi mai uşor afacerea, deoarece părţile interesate vor avea mai multă încredere în tine.“ ♦ Marek Gajdzinski, partener, head of audit CEE, KPMG Polonia: „Lucrez în această industrie de 28 de ani şi s-au schimbat multe, mai ales în ultimii cinci - opt ani. Firmelor de audit le pasă mult mai mult acum de comunicarea cu piaţa şi cu părţile interesate.“
Auditul nu mai este doar un proces tehnic, ci a devenit un element esenţial pentru dezvoltarea companiilor, mai ales pentru cele care vizează expansiunea pe pieţe externe sau atragerea de finanţare. Un proces de audit oferă încredere în cifrele unei companii, le ajută să atragă finanţare sau să se extindă pe pieţe externe, sunt de părere Adela Ciucioi, partener, head of audit, KPMG România şi Marek Gajdzinski, partener, head of audit CEE, KPMG Polonia.
„Un factor important este cel legat de evoluţiile economice pe care le-am experimentat în România. În ultimii 10 ani, cred că România a înregistrat cea mai mare creştere din istorie. Acest lucru înseamnă şi că am început să avem mult mai multe companii locale care ajung la o anumită dimensiune şi încep să ia în considerare fie trecerea la a doua generaţie, fie extinderea în regiune, ceea ce înseamnă că au ajuns la un anumit stadiu în dezvoltarea lor, unde interacţionează cu o gamă mai largă de părţi interesate. De aceea, sunt capabile să vizeze şi proiecte mai complexe.
Pentru ca toate acestea să aibă succes, au nevoie de încredere în afacerile lor. Încrederea în cifrele lor poate veni doar cu o certificare externă, în urma unui proces solid de audit“, a spus Adela Ciucioi în cadrul emisiunii de business ZF Live.