Ion Lazăr, antreprenorul care a pus bazele companiei International Lazăr în urmă cu 25 de ani la Piteşti, judeţul Argeş, a pornit de la comerţul cu fructe şi piese auto şi a ajuns să controleze unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa transporturilor rutiere, cu afaceri de circa 180 mil. lei în 2018.
Businessul nu a avut în spate o strategie de brand la început, însă principiul după care se ghidează antreprenorul Ion Lazăr urmăreşte dezvoltarea permanentă a companiei. El a fost prezent la conferinţa „Branduri româneşti“, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank România la Piteşti. „Din dorinţa de a le crea un viitor mai bun băieţilor mei, făceam comerţ cu fructe, piese şi maşini. A venit Revoluţia, aveam atunci cumva simţul comerţului, între 1990 şi 1994 m-am axat pe comerţul cu piese“, a povestit Ion Lazăr.
După ce a creat compania la Registrul Comerţului, proprietarul Lazăr Internaţional a deschis şi primele magazine în 1994, iar din 1996 a început să cumpere şi camioane, din necessitatea de a muta piesele dintr-un loc în altul. „Când am înfiinţat firma, nu ştiam ce e cifra de afaceri, cum se face. Am vrut să pun numele Lazăr Company, dar era luat, aşa că am pus în faţă Internaţional Lazăr. Eu mă uit să fie mâine mai bine decât astăzi când dezvolt compania“, a spus Ion Lazăr.