♦ „Clienţii sunt foarte interesaţi de proximitate, să-şi poată rezolva toate nevoile într-un singur loc.” ♦ „Este important ca retailul să ofere o anumită experienţă clientului când vine la cumpărături. Dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale şi mallul au înţeles asta foarte bine.”
Comportamentul românilor la shopping s-a transformat semnificativ în ultimii ani, iar companiile din retail se adaptează din mers pentru a rămâne relevante. Proximitatea, experienţa integrată şi accesul facil sunt printre cele mai importante cerinţe ale clienţilor, au spus participanţii la panelul „Cum s-a schimbat comportamentul românilor la shopping?” din cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.
„Aş zice că pentru orice centru comercial care îşi doreşte să rămână relevant este foarte important să se adapteze nevoilor clienţilor săi, este important să aibă o anumită experienţă clientul când vine la cumpărături. Şi cred că dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale şi mallul au înţeles asta foarte bine. Clienţii sunt foarte interesaţi de proximitate, să-şi poată rezolva toate nevoile într-un singur loc. Cred că accesul este foarte important, partea logistică, să oferi clientului locuri de parcare destule şi o experienţă”, a spus Dana Radoveneanu, head of retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Ea a subliniat şi un nou val de interes pentru investiţii din partea brandurilor, inclusiv în zona de lux.
„Există interes de investiţii, atât din partea brandurilor, cât şi din partea partenerilor. Am văzut în ultima perioadă nume noi şi branduri aşteptate – Kiko, Rituals. Vedem branduri şi pe partea de food. Un subiect interesant este cel al brandurilor de lux, anul trecut am ajutat un brand de lux să-şi găsească locaţie şi vedem un interes pe segmentul acesta de lux.”