Eveniment

Ziarele, cărţile şi ambalajele sunt în pericol: Industria tipografică europeană trage un semnal de alarmă şi avertizează că lanţul de aprovizonare este afectat de criza hârtiei

Ziarele, cărţile şi ambalajele sunt în pericol:...

Autor: Alex Ciutacu

26.01.2022, 14:59 256

Intergraf, asociaţia europeană a industriei tipografice, trage un semnal de alarmă şi avertizează că actuala criză a hârtiei va avea repercursiuni severe asupra lanţului de aprovizionare al produselor printate şi pune în pericol revenirea industriei.

Industria tipografică este implicată în multiple activităţi economice, de la informaţii, ştiri, entertainment, educaţie şi până la advertising şi ambalaje.

„Sectorul nostru furnizează ambalaje pentru bunurile de la supermarket, cărţile, ziarele şi revistele pe care le citim, precum şi cutiile în care sunt ambalate alimentele, hainele şi gadgeturile pe care le comandăm digital. Aceste produse sunt realizate de circa 120.000 de companii din întreaga Europă, care angajează peste 600.000 de persone şi generează venituri de peste 80 de miliarde de euro”, a transmis Intergraf într-un comunicat de presă.

Pandemia a adus un declin industriei în ultimii doi ani, însă cererea a revenit aproape de nivelul dinaintea pandemiei. Cu toate acestea, revenirea este împiedicată de preţurile în creştere şi de incertitudinea cu privire la aprovionarea cu materii prime.

Ţările nordice joacă un rol important în industrie, iar în prezent mai multe fabrici de hârtie din regiune se confruntă cu greve, ceea ce înrăutăţeşte problemele de aprovizonare pentru produse precum hârtia LWC sau hârtia MWC. Se estimează că în unele ţări aproape 50% din necesarul pentru aceste produse este acoperit de câte un singur furnizor.

„Stocurile tipografiilor nu vor rezista până la finalizarea grevei, iar tipografiile vor fi obligate să anunţe clienţii că sunt în incapacitatea de a livra. Asta înseamnă că editorii vor trebui să renunţe la o parte din titluri din cauza lipsei de hârtie. Cria afectează toate tipurile de produse printate, însă are un efect cu atât mai puternic asupra produselor care au o periodicitate, precum ziarele, revistele, cărţile şi produsele de advertising”, a transmis asociaţia.

Intergraf spune că membrii asociaţiei au transmis că circa 40% din necesarul de hârtie nu va putea fi acoperit începând cu jumătatea lunii februarie. Mai mult, incapactatea de a printa va aduce pierderi financiare atât industriei tipografiilor, cât şi tuturor celor care se bazează pe această industrie.

Asociaţia face apel la industria de hârtie să îşi asume o abordare colaborativă şi discuţii transparente cu privire la prezentul şi viitorul lanţului de aprovizonare pentru industria tipografică din Europa.

Mai mult, Intergraf le cere autorităţilor europene şi autorităţilor naţionale din fiecare ţară să ia măsuri şi să se implice în criza aprovizonării cu hârtie pentru ca toate produsele de care depinde industria tipografică, şi nu numai, să poată ajunge pe piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO