Eveniment

Zona Galaţi - Brăila - Tulcea – Vrancea este condamnată la subdezvoltare cronică fără infrastuctură

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Ovidiu Matache

09.02.2015, 00:06 1056

În scrisoarea deschisă adresată premierului Ponta, senatorul liberal spune că Masterplanul lasă izolată de restul ţării zona Galaţi - Brăila - Tulcea - Vrancea, Moldova şi nordul Dobrogei fiind practic lipsite de accesul la infrastructura de transport, fapt care va duce la o ”subdezvoltare cronică".

Totodată, senatorul Paul Ichim solicită sprijinul colegilor săi parlamentari şi societăţii civile din judeţele Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea să îi susţină demersul de revizuire a Masterplanului de transport.

"Având în vedere că cele patru judeţe au potenţial turistic, economic, agricol, zootehnic şi piscicol nevalorificat la adevărata capacitate, am iniţiat o scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta pentru a reconsidera Masterpalul de transporturi pentru această zonă, scrisoare pentru a cărei susţinere am solicitat sprijinul parlamentarilor din cele patru judeţe. Tuturor celor 43 de senatori şi deputaţi ai judeţelor Galaţi, Brăila, Tulcea şi Vrancea le adresez şi prin intermediul acestui comunicat de presă invitaţia de a se alătura demersului meu şi, totodată, pe lângă mulţumirile cuvenite, le transmit rugămintea de a veni cu noi argumente şi soluţii astfel încât cetăţenii pe care îi reprezentăm în Parlament să poată beneficia de accesul meritat la o infrastructură de transport demnă de o ţară europeană", susţine senatorul liberal într-un comunicat de presă transmis duminică.

În scrisoarea adresată premierului, parlamentarul arată, printre altele, că, imediat după instalarea USL, Victor Ponta şi miniştrii responsabili din Guvern s-au exprimat public asupra proiectelor ”Pod peste Dunăre” în zona Galaţi - Brăila - Tulcea, ”Drum expres Tulcea - Brăila”, ”Drum expres Galaţi - Brăila - Buzău” şi ”Drum expres Focşani - Brăila”, susţinând atunci că acestea erau în planurile de realizare ale respectivului exerciţiu guvernamental, că studiile de fezabilitate ar fi fost deja făcute şi că ar fi existat deja investitori străini interesaţi să investească în zonă, dar în actuala structură guvernamentală calendarul avansat de către actualul ministru, Ioan Rus, aruncă lucrările, în situaţia de ipoteză, după intervalul anual 2021 - 2030.

Senatorul Paul Ichim mai susţine, în scrisoarea adresată premierului, că Moldova este legată de restul ţării doar printr-un drum expres, respectiv Bacău - Focşani - Buzău - Bucureşti, iar oportunităţile de dezvoltare economică şi turistică a regiunilor istorice Moldova şi Dobrogea de Nord sunt aproape anulate.

"Având în vedere toate cele expuse, vă rugăm, domnule prim-ministru, să reconsideraţi de urgenţă planul de dezvoltare socială a zonei, deoarece degradarea socio-economică împreună cu decalajul perceptibil faţă de restul ţării pot avea efecte greu şi costisitor de gestionat pe termen lung. Evidenţierea potenţialului consemnat al zonei prin finalizarea grabnică a acestui proiect apreciem că va aduce beneficii la bugetul de stat chiar pe termen mediu, nu lung. Considerăm că se impune modificarea de urgenţă a Masterplanului pe transporturi cu încadrarea acestui proiect cel târziu cu începere din anul 2016", menţionează Ichim în finalul scrisorii adresate premierului Victor Ponta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO