Evenimente

Canonizările lui Ioan Paul al II-lea şi a lui Ioan al XXIII-lea, sponsorizate de bănci şi giganţi petrolieri

Canonizările lui Ioan Paul al II-lea şi a lui Ioan al...

Autor: Daniela Stoican

27.04.2014, 14:49 376

Giganţii energetici Eni şi Enel, banca Intensa SanPaolo şi compania feroviară Ferrovie Italiane se numără printre sponsorii canonizării de azi a Papei Ioan Paul al II-lea şi a lui Ioan al XXIII-lea de la Roma, la care au participat aproape un milion de oameni. Un alt nume mare de pe lista sponsorilor este grupul elveţian din domeniul alimentar Nestle, scrie NBC News. Lista mai cuprinde şi bănci.

Actualul papă, Francisc I, care a acuzat “tirania” capitalismului global, a militat împotriva “idolatriei banilor” şi pentru o mai mare aplecare către nevoile săracilor, arată acum că are nevoie totuşi de bani corporatişti pentru canonizările de azi.

Biserica Catolică deţine active enorme – Banca Vaticanului administrează investiţii globale de 8 miliarde dolari, precum şi 33.000 conturi pentru cler şi parohii – dar instituţia cu funcţie executivă a Vaticanului – Sfântul Scaun, a avut o pierdere de 18,4 milioane de dolari în 2011.

Prezenţa sponsorilor-companii se poate explica prin situaţia financiară precară a Romei. Oraşul se confruntă cu un deficit bugetar de 1,17 miliarde de dolari, iar în februarie i-a fost refuzat un „bailout” masiv de către guvernul central. Împrumutul ar fi permis municipalităţii să plătească funcţionarii publici şi să cumpere combustibil pentru autobuze. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO