• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
Femei în business

Femei în business: Carmen Cojan, fondatoare, Ghiduşel: Am creat centrul educaţional Ghiduşel pentru că mi-am dorit să fac o punte de legătură între educaţia din familie şi cea formală

04.05.2022, 00:05 Autor: Ramona Cornea

„Ghiduşel este un centru educaţional care se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între zero şi trei ani. Dar ce este diferit la acest centru este faptul că, în creşterea lor, copiii sunt însoţiţi de părinţi.“

Carmen Cojan, fondatoarea Ghiduşel, un centru educaţional pentru copii şi bebeluşi cu vârste între zero şi trei ani, afirmă că a creat acest business pentru că şi-a dorit să facă o punte de legătură între educaţia din familie şi cea formală.

„Ghiduşel este un centru educaţional care se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între zero şi trei ani. Dar ce este diferit la acest centru este faptul că, în creşterea lor, copiii sunt însoţiţi de părinţi. Cu alte cuvinte, în momentul în care încep şi frecventează atelierele din cadrul centrului, copiii nu sunt lăsaţi singuri, sunt însoţiţi şi sunt ghidaţi uşor de către părinte. Am creat ideea, conceptul acesta pentru că mi-am dorit foarte mult să fac o punte de legătură între educaţia pe care copiii o primesc în familie şi educaţia din creşe, grădiniţe, educaţia formală. Şi atunci mi-am dorit foarte mult ca împreună cu părinţii să facem un parteneriat şi să introducem copiii în lumea aceasta“, a declarat Carmen Cojan în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Carmen Gojan este specialist în educaţie timpurie, educaţie parentală, puericultură consiliere educaţională şi de familie şi este formator acreditat la Ministerul Educaţiei. De asemenea, este mamă, a absolvit studii în domeniul psihologiei şi al educaţiei şi astăzi organizează ateliere care oferă îndrumare şi suport părinţilor aflaţi la început de drum.

„Mi-am dorit foarte mult ca împreună cu părinţii să facem un parteneriat şi să introducem copiii în lumea aceasta. Sunt trei elemente la care ţin foarte mult: să ofer sprijin direct copiilor şi părinţilor, să ofer posibilitatea de socializare a copilului şi de joc împreună cu ceilalţi copii, însoţit de părinte care îi oferă o siguranţă emoţională şi o siguranţă fizică copilului. Şi cel de al treilea element pe care mi-l doresc este acela de a pregăti copilul pentru intrarea în colectivitate prin activităţi care sunt asemănătoare cu activităţile din grupele de creşă şi grădiniţă“, a explicat antreprenoarea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Carmen Cojan, fondatoarea centrului educaţional Ghiduşel, în  cadrul emisiunii Femei în Business:

Care sunt preţurile participării la atelierele Ghiduşel?

„Costul unui atelier este de 45 de lei. Eu recomand sau încurajez părintele să aibă consecvenţă şi să vină undeva între patru săptămâni şi şase săptămâni, depinde de disponibilitate. Pot veni o dată pe săptămână, pot veni de două ori pe săptămână, dar cel mai mult va dicta copilul, modul lui de interacţiune cu ceilalţi, care este stadiul lui de dezvoltare şi cât este de dornic în momentul respectiv, dar în acelaşi timp şi de posibilitatea părintelui pentru că şi aici este nevoie de un pic de organizare.“

►  Ce impact are această lipsă de socializare din pandemie pentru copiii mici?

„S-a simţit diferenţa în interacţiune. Şi noi am avut centrul închis timp de un an de zile şi când am reluat activitatea purtam măşti şi vedeam reacţia cumva întârziată a copiilor. Şi apoi izolarea în care am stat atâta timp cu toţii şi-a pus şi ea amprenta asupra lor.“

Dacă ai fi premierul României, care ar fi prima decizie pe care aş lua-o?

„Ce ar fi de punctat pentru vârsta de 0-3 ani, pentru educaţia timpurie, ar fi ideea că educaţia unui copil înseamnă mai mult decât dacă a mâncat suficient, dacă a fost schimbat sau dacă a fost cuminte.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone