Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Anca Al Kebsi, fondatoarea companiei de training şi consultanţă Bright Goals: Am trecut la statutul de antreprenor pentru a facilita un mediu al dezvoltării, pentru a ajuta cât mai mulţi oameni să-şi atingă potenţialul

08.06.2022, 00:05 Autor: Ramona Cornea

♦ „Mi-am dat seama că vreau să fac ceva mai mult, să ofer mai mult din ceea ce am devenit, să învăţ mai mult şi-să dezvolt un mediu în care oamenii să şi atingă potenţialul.“

Anca al Kebsi, senior trainer, coach şi fondatoarea companiei de training şi consultanţă Bright Goals, afirmă că şi-a construit businessul pentru a facilita un mediu al dezvoltării şi pentru a ajuta cât mai mulţi oameni să-şi atingă potenţialul.

Povestea mea de antreprenor a început în 2020, când am devenit mai mult decât training manager, am devenit o persoană mai complexă odată cu episodul pandemic. În acest context, mi-am dat seama că vreau să fac ceva mai mult, să ofer mai mult din ceea ce am devenit, să învăţ mai mult şi să dezvolt un mediu în care oamenii să şi atingă potenţialul, iar eu să facilitez lucrul acesta pentru cât mai mulţi oameni. Aşa am gândit Bright Goals, am gândit compania pentru a facilita acest mediu al dezvoltării în care să ne uităm la potenţialul oamenilor şi să pot să ajut cât mai mulţi oameni să-şi atingă potenţialul. În 2020, am încheiat cariera ca angajat şi am lansat prima agendă, s-a numit agenda mea de lider şi a fost un mini ghid pentru lideri“, a declarat ea în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Anca Al Kebsi este absolventă a unei facultăţi de comunicare, iar înainte de a intra în antreprenoriat a lucrat timp de 17 ani în vânzări ca training manager, a construit echipe, a dezvoltat lideri şi a creat programe de dezvoltare pentru performanţă.

În prezent, conduce o companie care oferă servicii de coaching şi cursuri pentru persoane fizice şi companii şi are şi o şcoală acreditată de formatori şi specialişti în activitatea de coaching.

„Am început prin a lucra în vânzări, un domeniu care, în afară de faptul că este provocator, te şi dezvoltă foarte mult, te ajută să înveţi abilităţi de comunicare, de negociere şi te ajută să fii un mai bun comunicator şi să lucrezi cu mai mulţi oameni, să ai capacitatea de a cunoaşte oamenii. Aşa am dezvoltat dragostea pentru ceilalţi şi pentru potenţialul oamenilor pentru că, devenind un performer în vânzări, am observat nu numai că mă pricep să vând, ci că mă pricep să-i învăţ pe ceilalţi“, a detaliat ea.

Fondatoarea Bright Goals spune că, din punct de vedere al formării, în pandemie a trebuit să schimbe totul. Dacă până atunci trainerii erau obişnuiţi să lucreze cu oamenii în jurul nostru, din punct de vedere al formării a trebuit să transforme, să fie foarte multă practice, să poată să menţină atenţi oamenii în online.

„Am văzut şi o nevoie acută de sens pentru oameni, adică de a face ceva care e în acord cu ei, de a face ceva în care se regăsesc, de a se împlini, de a se căuta pe ei mai bine. Astfel, stările de anxietate şi de burnout au apărut exact în momentul în care au conştientizat că ceea ce fac nu nu corespunde cu lucrurile în care cred. Aici a fost un moment de analiză, dar a fost un moment bun, a venit cu multe demisii la pachet, după aceea a început fenomenul marea dimensională. Pe de altă parte, companiile care au ştiut să mişte lucrurile şi să ajute oamenii, să facă programe de wellbeing, să facă programe dezvoltate pe valori, dezvoltate pe viziune, au reuşit să şi menţină angajaţii.“

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone - Ziarul Financiar, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Anca al Kebsi, senior trainer, coach şi fondatoarea companiei de training şi consultanţă Bright Goals, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Aţi avut vreodată dificultăţi în business pentru că sunteţi femeie?

„Nu m-am uitat în direcţia credintelor limitative. Dacă oamenii cu care am lucrat sau care s-au uitat să lucreze cu mine au avut tipul ăsta de credinţe limitative şi încă nu ştiu ce pot face femeile, cred că este problema lor. Cred că ar trebui să şi rezolve credintele limitative pentru că pierd foarte multe lucruri. Consider că femeile pot face exact ceea ce îşi doresc ele, iar cei care încă nu văd asta au o problemă asupra căreia trebuie să lucreze.“

 

Care sunt cele mai căutate programe de formare pe care vi le solicită companiile?

„Comunicarea este un subiect care contează acum pentru că este extrem de important să ne uităm la modul în care comunicăm într-o companie, colaborarea team working, cum lucrăm în echipă şi identificarea viziunii comune. Nu numai suntem într-un moment în care viziunea companiei şi viziunea angajatului pot să fie diferite, ele trebuie să se întâlnească la mijloc. Şi atunci programele pe care le dezvolt sunt programe personalizate, nu am un o reţetă de cinci paşi, un abecedar de succes. Dezvolt program personalizate, care sunt în măsură să atingă nevoia şi obiectivul companiei cu care lucrez.“

 

Cine v-a fost mentor sau coach?

„De-a lungul vieţii eu am avut mai mulţi mentori, depinde de perioadă. Unul dintre mentorii mei a fost şeful meu, pe care l-am respectat şi care mi-a dat întotdeauna încredere în mine şi m-a lăsat să aplic cu libertate lucrurile la care m-am gândit şi lucrurile pe care le-am creat. Mentorul cu care lucrez acum şi este Marius Dumitrenco de la care am învăţat lucrurile pe care le ştiu în coaching şi care contează pentru mine din punct de vedere al încrederii. Un mentor te ajută să ai încredere şi te ajută să descoperi potenţialul.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone