Femei în business

Proiect ZF/Vodafone Femei în Business. Camelia Şucu, fondatoarea retailerului de mobilă premium ClassIn: Sfatul meu pentru tinerii antreprenori este să creadă în ce vor să facă şi să continue, indiferent de problemele de care se lovesc

09.03.2022, 00:05 Autor: Ramona Cornea

♦ „Din punct de vedere financiar, tot timpul te loveşti de probleme. Antreprenoriatul nu înseamnă neapărat o singură direcţie. Poate că pe parcursul vieţii se apucă de antreprenoriat în mobilă, dar mai bine le este în a cultiva roşii.“

Antreprenoarea Camelia Şucu, fondatoarea retailerului de mobilă premium ClassIn, sfătuieşte tinerii antreprenori să creadă în ce vor să facă şi să continue, indiferent de problemele de care se lovesc în activitatea lor.

„Dacă vreau să-mi reuşească un lucru şi vreau să continui să fac acele lucruri, eu trebuie să mă gândesc să le văd în perspectivă, să văd cât de frumos arată proiectul, nu îmi pun problema banilor de la bun început. Marea majoritate a tinerilor cu care eu vorbesc imi spun că nu ar renunţa la salariul acela care este sigur sau nu au bani să investească. Este foarte important ca visul lor să fie unul realizabil. Din punct de vedere financiar, tot timpul te loveşti de probleme. Ce i-aş sfătui este să creadă în ceea ce ei vor să facă şi să continue indiferent de problemele pe care le au. Antreprenoriatul nu înseamnă neapărat o singură direcţie. Poate că pe parcursul vieţii se apucă de antreprenoriat în mobilă, dar mai bine le este în a cultiva roşii“, a declarat Camelia Şucu în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Camelia Şucu este absolventă de medicină şi a profesat în acest domeniu timp de trei ani. De mai bine de 25 de ani este antreprenoare în industria mobilei.

Astăzi conduce un business cu venituri de peste 8,2 milioane de lei pe an.

Compania sa livrează servicii high-end integrate, de la consiliere de achiziţiile, la design interior sau servicii de management al costurilor.

Paşii următori pentru evoluţia businessului ClassIn merg în direcţia unei partneriat pentru dezvoltarea brandului de mobilă Natuzzi în România, în paralel cu dezvoltarea liniei de dezvoltare pe proiecte imobiliare.

„Cu Pasquale Natuzzi am discutat din septembrie anul trecut despre o dezvoltare mai mare în tot ceea ce înseamnă România şi sud-estul Europei. Compania Natuzzi este una dintre investitorele italiene, iar dezvoltarea brandului Natuzzi în România va merge în paralel cu dezvoltarea liniei de dezvoltare pe proiecte imobiliare. Avem deja contracte semnate cu mai mulţi dezvoltatori imobiliari nu numai din Bucureşti, ci şi din Iaşi şi Craiova. Înainte de pandemie am început să ne adaptăm pieţei şi din retailer de produse premium am început să creştem o divizie care se ocupă de proiecte integrate imobiliare atât premium, cât şi să zic să spunem premium accesibil, adică să avem posibilitatea  să facem un apartament chiar şi la preţuri sub medie“, a explicat antreprenoarea.

Pandemia nu a fost un moment dificil pentru industria mobilei per total, ci poate pentru moment, când firmele au fost nevoite să se adapteze şi să crească ponderea vânzărilor online, spune antreprenoarea. 

„În sectorul pe care eu îl reprezint vânzările online au fost mult mai scăzute pentru că la nivel premium oamenii au nevoie să interacţioneze şi să simtă cei ceea ce cumpără. Atunci ne-am adaptat. Pandemia a însemnat pentru oameni a sta în casă şi a însemnat un moment în care şi-au dat seama că poate calitatea vieţii de acasă nu este la nivelul la care şi-au dorit-o. Am observat în pandemie o creştere a dorinţei oamenilor de a locui în calitate. S-a şi construit mult în perioada pandemiei, iar apartamentele noi normal proiecte noi. Pandemia a însemnat doar că am băgat puţin mai multă viteză la ce înseamnă livrări, montaje.“

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Camelia Şucu, fondatoarea retailerului de mobilă premium ClassIn, în cadrul emisiunii Femei în Business:

V-aţi simţit vreodată discriminată în business ca femeie? 

„Nu am avut timp. Am fost de multe ori întrebată de acest lucru dar nu am avut timp să mă gândesc la aşa ceva. Am intrat în ceea ce numim acum business şi antreprenoriat în 1993 când atunci ne numeam patroni şi nu mi s-a părut niciodată că bărbaţii mă privesc altfel decât un partener de discuţii, de negociere. Dacă m-au privit, este pierderea lor.“ 

Dacă aţi fi să fiţi premierul României care ar fi prima măsură pe care aţi lua-o şi de ce?

„Nu îmi doresc să fiu premierul României, nici acum şi niciodată. Aş stimula mult tot ceea ce înseamnă taxarea pe forţa de muncă şi aş lua exemplul ţărilor de dinaintea noastră. De când am deschis ochii asupra businessului şi tot ceea ce se întâmplă în Europa am fost uimită de un lucru: suntem întotdeauna atâtor ţări, nu am vrut să învăţăm nimic. S-a vorbit în foarte multe publicaţii de business despre modelul polonez, mai ales în agricultură. Nimeni nu s-a obosit să vadă care sunt punctele pe care ei le-au găsit ca să poată să dezvolte agricultura. Dacă aş fi premier, m-aş uita un pic la exemplele pozitive din jur şi aş face aşa, asumându-mi.“

Ce au în comun cunoştinţele de medicină cu cunoştinţele necesare pentru business?

„Au multe în comun pentru că în business trebuie să iei de foarte multe ori decizii corecte în timp în timp scurt şi trebuie să trebuie să ştii cum şi pe ce pedală să apeşi. Noroc că în business te joci doar cu finanţele, în medicină această gândire este mult mai dură pentru că ai în mâinile tale sănătatea şi vieţile oamenilor. Ele m-au ajutat să-mi ordonez toate informaţiile care veneau, financiare, de business, să le pun în sertăraşe şi să le pot scoate rapid când am nevoie. Apoi optimismul şi dorinţa de a face bine oamenilor sunt puncte comune cu tot ce înseamnă calitatea de medic.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone