Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în business. Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette: Digitalizarea este cel mai măreţ plan al nostru, avem nevoie de genialitate şi de iniţiative să putem să rezistăm valului de dezvoltare. Ne dorim să ne dezvoltăm în zona virtuală, în zona meta

05.12.2021, 09:34 Autor: Ramona Cornea

♦ „În pandemie am avut timp să ne gândim la asta, chiar am avut timp să începem un proiect foarte important de aplicaţie, de digitalizare.“

Cristina Bâtlan, fondatoarea brandului Musette, unul dintre cei mai mari jucători locali din sectorul de încălţăminte, cu activităţi atât în producţie, cât şi în retail, afirmă că cele mai mari planuri ale companiei sale pentru viitor sunt legate de digitalizare.

„Digitalizarea este cel mai măreţ plan al nostru, iar în pandemie am avut timp să ne gândim la asta, chiar am avut timp să începem un proiect foarte important de aplicaţie, de digitalizare şi în zona de aplicaţie. Ne dorim să ne dezvoltăm în zona virtuală, în zona meta, dacă facem la timp, putem sări peste foarte multe etape. La nivel european, producţia de pantofi este aproape neînsemnată faţă de întreaga producţie mondială. Dacă la nivel mondial se produc 15 miliarde de perechi de pantofi, în Europa se produc 200 de milioane, neincluzând Turcia, care produce şi ea aproape 200 de milioane. Avem nevoie de genialitate şi de iniţiative să putem să rezistăm în continuare valului de dezvoltare“, a declarat Cristina Bâtlan în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

De asemenea, antreprenoarea afirmă că tehnologia este un mare sprijin pentru antreprenorii care activează în industria încălţămintei.

„Probabil, în industria încălţămintei tehnologia este cel mai bun prieten al nostru, lucrăm cu roboţi foarte performanţi în toate departamentele de mulţi ani. Chiar dacă vorbim de departamentele de croire, unde avem maşini cu comandă numerică şi cu control laser pe care le operează oamenii, această maşină robot înlocuieşte 10 oameni“, explică ea.

Mai mult, antreprenoarea subliniază im­por­tanÅ£a tehnologiei într-o companie afirmând că  tehnologia copiază modelul celei mai performante acÅ£iuni ÅŸi, de ase­me­nea, este constantă în acÅ£iuni. „Dacă un om are o putere de muncă dimineaÅ£a, o altă putere de muncă la prânz ÅŸi o altă putere seara, cum este ÅŸi normal,  acest lucru poate să schimbe cumva procesul de producÅ£ie. ÃŽnsă maÅŸina este cea care lucrează constant ÅŸi are nevoie să fie dirijată de un om pentru că întotdeauna omul este mai presus decât teh­nologia, dacă o are la îndemână. Astfel, eu consider că orice om care conduce o teh­nologie avansată este mai bun decât teh­nologia“, a adăugat fondatoarea Musette.

Cristina Bâtlan a devenit antreprenoare la 18 ani când era studentă la Facultatea de Drept. Alături de soţul şi cumnatul ei au construit un business cu pantofi şi genţi în urmă cu aproape trei decenii. Astăzi, ea conduce un business cu afaceri cu aproape 63 milioane de lei în 2020 şi 471 de angajaţi.

În continuare, cea mai acută nevoie a companiei Musette este nevoia de personal, atât necalificat cât şi calificat, afirmă Cristina Bâtlan.

„Iubim personalul necalificat pentru că atunci când deţii o fabrică performantă, cu mulţi tehnicieni, poţi să îi califici şi să creezi oameni valoroşi. Bineînţeles că şi ne dorim să avem şi oameni calificaţi în echipa noastră. Dorim să ne extindem producţia şi avem nevoie de oameni în permanenţă“, a concluzionat antreprenoarea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Cristina Bâtlan, fondatoarea brandului Musette, în cadrul emisiunii Femei în Business:

De ce aţi ales cariera de antreprenor în locul celei de avocat?

„Mi-am dat seama că sunt foarte des întrebată de ce am renunţat la facultate. În anul al treilea am hotărât să renunţăm la facultate, să nu avem nicio portiţă de scăpare pentru a merge pe drumul antreprenoriatul şi pentru a ne a crea toate şansele să reuşim. Povestea mea şi povestea Musette încă se scrie, iar alegerea mea să fac modă o voi face şi de acum încolo, chiar dacă ar fi să încep de multe ori. Aş face asta ori de câte ori pot pentru că mi-am dat seama că din această poziţie de antreprenor, de lider, pot să ajut mult mai mult societatea şi pot să influenţez în bine oamenii din jurul meu. Cred că mesajul pe care îl pot trimite din postura de antreprenor este mult mai puternic decât cel trimis de un avocat pentru un client sau pentru câţiva clienţi, aşa că aş face acelaşi lucru în continuare.“

Aţi fost discriminată pozitiv sau negativ în business vreodată din cauza sau datorită faptului că sunteţi femeie?

„Am început afacerea la 18 ani. La primele deal-uri pe care le-am făcut după primul an de business, în momentul în care îmi spuneam vârsta oamenii aproape că nu mai puteau să facă deal-ul, să discute cu mine pentru că eram mult prea tânără pentru ceea ce însemnă zona de business în acea perioadă aşa că imediat m-am reformat şi spuneam tot timpul că am 23 de ani. Mi se părea că aşa capăt mai multă credibilitate şi că este mai simplu.“

Cum arată businessul Musette astăzi?

„Vorbim despre u Musette înfiinţat în 1992, am trecut prin câteva crize şi ne-am obişnuit că ele să fie ciclice, însă pandemia a fost cea care ne-a speriat cu adevărat. Crizele doar economice nu ne sperie pentru că ne aşteptam să se întâmple, însa o pandemie a fost cea care ne-a speriat puţin, ne-am dat seama că va fi greu, însă suntem foarte fericiţi că nu ne-am pierdut niciun membru al echipei, că am reuşit şi am trecut împreună prin această criză, că o parte dintre noi am lucrat în toată pandemia şi i-am ajutat pe alţii prin donaţii, prin tot ceea ce am realizat. Am ajutat alte fabrici să producă măşti de protecţie şi le-am exportat, am făcut viziere şi le-am donat tuturor celor care au avut nevoi de ele. O mână de oameni am reuşit să le creăm siguranţa celor care stăteau acasă că Musette nu închide, că este locul în care ei se vor întoarce, iar, cu ajutorul statului care a fost mai mult decât necesar şi binevenit, am reuşit să trecem toţi prin criză şi să ne păstram companiile şi locurile de munca pentru angajaţii noştri.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone