Femei în business

Proiect ZF/Vodafone: Femei în Business. Simona Pirtea, managing partner, Enache Pirtea & Associates: Un sfat pe care l-aş da tinerilor care vor să facă o schimbare radicală în carieră este să aibă încredere în ei şi să-şi aleagă partenerii potriviţi

23.03.2022, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Uneori poate nu ştii exact ce vrei să faci, dar cred că dacă îţi asculţi inima sau dacă te gândeşti care este contribuţia pe care ai vrea să o aduci în societate, atunci îţi găseşti răspunsul.“

Simona Pirtea, managing partner al casei de avocatură Enache Pirtea & Associates, afirmă că tinerii care vor să facă o schimbare radicală în carieră trebuie să aibă încredere în ei şi să-şi aleagă partenerii potriviţi.

„În primul rând trebuie să aibă încredere în ei. Mi-am dat seama că este foarte important să ai încredere în tine şi în ceea ce vrei să faci. Uneori poate nu ştii exact ce vrei să faci, dar cred că dacă îţi asculţi inima sau dacă te gân­deşti care este contribuţia pe care ai vrea să o aduci în societate, atunci îţi gă­seşti răspunsul. Deci, sfatul este să aibă încredere în ei şi să se lase inspiraţi de alţi oameni, care pot fi un exemplu. Eu m-am lăsat inspirată.  Acum foarte mulţi ani spuneam că nu mi-aş dori niciodată să fiu antreprenor sau să am un business al meu. Mergând alături de an­treprenori în nişte conferinţe în ţară şi în străinătate am fost inspirată şi a fost moment în care am zis că asta este ceea ce vreau să fac. Aşa că aveţi în­cre­dere în voi şi alegeţi-vă partenerii po­triviţi şi fiţi foarte determinaţi în ceea ce vreţi“, a declarat Simona Pirtea în ca­drul emisiunii Femei în Business, rea­li­zată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Simona Pirtea are peste 15 ani de expe­rienţă ca avocat, şi-a fondat pro­pria casă de avocatură în 2016. Este membră a Asociaţiei pen­tru Prevenirea si Combaterea Frau­de­lor, vice­pre­şe­dinte al Pro­fe­ssional Women's Network România, este mem­bră a Romanian Business Leaders, a absolvit Facultatea de Drept (Uni­ver­si­tatea din Bucureşti) în 2009 şi Facul­tatea de Ştiinţele Comunicării (Aca­de­mia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul“) în 2005. „Este o profesie care m-a ales şi ea pe mine, este o alegere pe care am făcut o la maturitate, la 30 de ani.“

„Prima alegere a fost o carieră militară, eu pornind cu o academie militară şi mi-am ales prima profesie din dorinţa de a ajuta ţara, dintr-un patriotism pe care îl am, având în vedere că părinţii mei au fost de profesie militari. La 30 de ani mi-am dorit ceva cu mai multă libertate şi o prietenă m-a sfătuit să dau la Drept. A doua mi-a adus cărţile, într-o săptămână a fost examenul la Barou şi am zis că dacă intru la Barou înseamnă că ăsta este drumul pe care pe care îl voi urma, ceea ce s-a întâmplat. Şi uite aşa am ajuns avocat“, a detaliat ea.

Formarea în domeniul militar şi profesia de avocat au comun disciplina, partea de strategie şi oamenii, afirmă Simona Pirtea.

„M-a ajutat foarte mult tot ce am învăţat pe partea militară, am lucrat în securitate economică şi atunci se combină şi merge foarte bine cu partea de business law, suntem în acelaşi segment. În avocatură am trecut de partea cealaltă, de partea apărării drepturilor şi libertăţilor oamenilor. Aşa că eu zic că s-au completat foarte bine şi am văzut mai multe faţete ale aceluiaşi cub.“

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Simona Pirtea, managing partner, Enache Pirtea & Associates, în cadrul emisiunii Femei în Business:

 

Care este profilul clienţilor dvs.?

„Profilul este cel al companiilor, inclusiv multinaţionale şi companii româneşti. Ceea ce ne-am dorit foarte mult a fost avem şi clienţi companii româneşti care să se dezvolte pe partea de corporate governance şi pe partea de human resources, de relaţii cu angajaţii, după modelul occidental.“

 

De ce aţi ales să vă implicaţi şi în trei asociaţii profesionale?

„Eu am avut norocul să învăţ de la foarte mulţi oameni care mi-au fost alături şi alături de care am crescut şi atunci simt nevoia şi mă împlineşte să dăruiesc şi eu. Cred că degeaba ai, dacă nu oferi din ceea ce ştii sau din ceea ce eşti. Acesta este motivul pentru care sunt implicată în mai multe organizaţii, fie ele de profil cum este Asociaţia pentru Combaterea Fraudelor sau asociaţii de bussines.“

V-aţi simţit vreodată discriminată în business pentru că sunteţi femeie?

„N-aş folosi termenul de discriminată. Am avut la un moment dat senzaţia, cel puţin acum 10 ani, când eram foarte tânără şi după discuţii telefonice cu viitori clienţi apăream la întâlnire, era un şoc. Mi s-a spus ceva de genul: am acceptat că eşti femeie, dar eşti şi aşa este tânără?

Dar lucrurile stau s-au reglat după primele discuţii şi în momentul în care apare profesionalismul este îndepărtată această preconcepţie, în cazul în care ea există. Ceea ce mi-aş dori este implicarea mai multor doamne în consiliile de administraţie.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone