Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Ana Maria Kerekes, cofondatoare, Anyta Cooking: Am intrat întâmplător în antreprenoriat, eu am ştiut dintotdeauna că îmi place să gătesc şi să fac prăjituri

29.06.2022, 00:05 Autor: Ramona Cornea

♦ â€žMie mi-au plăcut dintotdeauna cofetăria ÅŸi bucătăria, dar am descoperit că îmi place mai mult cofetăria lucrând într-un restaurant cu două stele Michelin în Spania. Chef-ul mă chema câteodată să-l ajut la deserturi, iar acolo îmi spunea că am o mână foarte bună.“

Ana Maria Kerekes, co-fondatoare a businessului Anyta Cooking, una dintre cele mai cunoscute food-vloggeriţe din România, afirmă că a intrat întâmplător în antreprenoriat, după o pasiune pentru gătit pe care a avut-o dintotdeauna.

„În antreprenoriat nu am căutat să intru, s-a întâmplat, a fost totul foarte spontan. Mie mi-au plăcut dintotdeauna cofetăria şi bucătăria, dar am descoperit că îmi place mai mult cofetăria lucrând într-un restaurant cu două stele Michelin din Spania. Chef-ul mă chema câteodată să-l ajut la deserturi, iar acolo îmi spunea că am o mână foarte bună, făceam nişte aranjamente foarte frumoase în farfurii şi îmi plăcea ce făceam, îmi plăcea să fac îngheţată, să fac tot felul de combinaţii şi de acolo mi-am dat seama că ador partea aceasta a cofetăriei“, a declarat Ana Maria Kerekes în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Ana Maria Kerekes a învăţat să gătească de la colegii ei bucătari din Spania, unde a lucrat timp de nouă ani într-un restaurant cu două stele Michelin. Ulterior a fondat businessul Anyta Cooking împreună cu soţul ei, business care are mai multe componente: un canal de YouTube cu reţete, un magazin online cu ustensile pentru gătit cu depozitul în Cluj şi o platformă de cursuri online de cofetărie pe bază de abonament.

„Ştiam dintotdeauna că îmi place să gătesc şi să fac dulciuri, dar am început să mă autoeduc după ce am intrat în mediul online. (...) Am trecut pragul de 1 milion de euro şi suntem foarte fericiţi pentru că noi am început din mai nimic, cu un singur singur produs şi bani împrumutaţi“.

„Anyta Cooking este copilul nostru pentru că ÅŸtim cum l-am creat fiecare emoÅ£ie. O afacere de succes se face cu sufletul“, a mai spus antreprenoarea. 

ÃŽn urmă cu opt luni, după ce au condus businessul de la distanţă, Ana Maria Kerekes ÅŸi soÅ£ul ei s-au întors în România definitiv după 15 ani de locuit în Spania. 

„A fost o decizie foarte grea, a fost foarte greu pentru mine, a fost cea mai grea decizie din viaÅ£a mea. Businessul nostru a crescut atât de mult încât ne-a fost destul de greu să-l conducem de la distanţă. Partea cu sănătatea m-a Å£inut un pic în loc pentru că sistemul sanitar din România nu este ceea ce mi-ar plăcea să fie. Nu a fost o decizie uÅŸoară, a fost una foarte grea, dar mă simt foarte bine în România. Mă simt foarte bine pentru că am viaÅ£a social, în Spania nu aveam viaţă socială. Simt că aici îmi este locul“, a spus cofondatoarea Anyta Cooking. 

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone - Ziarul Financiar, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce mai declarat Ana Maria Kerekes, co-fondatoare a businessului Anyta Cooking, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Unde este businessul Anyta Cooking acum ca vânzări, ca planuri de viitor?

„Visul meu cel mai mare este ca platforma noastră de cursuri online, de cofetărie, pe care care am lansat-o acum trei zile să vină în ajutorul fetelor care îşi doresc cu adevărat să studieze şi să ajungă la un alt nivel. Pe platforma noastră predăm cofetăria la un alt nivel, nu la cea care se găseşte pe anumite bloguri sau chiar şi pe blogul meu pentru că acolo punem reţete mai la îndemână, tradiţionale. Pe platforma noastră urcăm cursuri care sunt cu totul şi cu totul altceva. Sunt predate de profesori, de instructori din domeniu pe care noi îi aducem, facem o investiţie în această platformă şi sunt sigură 100% că o să fie ceva foarte frumos în viitorul apropiat.“

Dacă aţi fi premierul României, care ar fi prima decizie pe care aţi lua-o şi de ce?

„Ceea ce ne deranjează pe noi cel mai mult venind după 15 ani din afara ţării sunt străzile, este un trafic infernal în Cluj, facem o oră şi jumătate din centrul Clujului până în Floreşti, care este la 11 kilometri. În primul rând, aş face infrastructura, pe asta aş miza pentru a uşura viaţa oamenilor pentru că aşa cum plec eu cât de repede mai repede e în grafic.“

De unde luaţi produsele vândute pe site?

„Din Europa le luăm. Avem diferite fabrici cu care lucram. Noi locuiam în afara ţării, o aveam doar pe soacra mea în România, nu aveam pe nimeni, nu ÅŸtiam să facem firmă, nu ÅŸtiam ce înseamnă, nu ÅŸtiam nimic. Soacra mea s-a dus ÅŸi a rezolvat tot ce aveam nevoie să rezolve, o ghidam noi de la distanţă.  Am început cu un prim produs de la soacra mea, de la Å£ară. Venea curierul acolo ÅŸi le ridica. Apoi am mai venit cu încă două produse personalizate cu marca Anyta Cooking ÅŸi erau atât de multe comenzi încât nu mai reuÅŸeam, nu mai făcea faţă ÅŸi nici nu găseam mână de lucru la Å£ară pentru că toÅ£i erau plecaÅ£i la oraÅŸ. Atunci am decis să ne mutăm în apartamentul de la Cluj ÅŸi atât de mult a crescut afacerea încât am început să aduc ciocolată, coloranÅ£i alimentari, tot ce avem nevoie. ÃŽn momentul de faţă avem peste 7.000 de produse în magazin.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone