Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Ilinca Szekely, fondatoare, Atelier Dulce Amărui: Am început să fac prăjituri raw vegane pentru copiii mei şi, încet-încet, am dezvoltat un business din asta

11.05.2022, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Încă din facultate eram un mic antreprenor, mi-a plăcut să-mi gestionez singură banii, să mi-i fac singură, să nu fiu dependentă de părinţi. Am avut un mic business cu flori, însă pe la sfârşitul verii în 2019 am renunţat la el pentru că începusem deja să tatonez terenul acesta cu prăjiturile raw vegane.“

Ilinca Szekely, fondatoarea Atelierului Dulce Amărui, un laborator în care lucrează prăjituri vegane, afirmă că a început să facă acest tip de prăjituri pentru copiii săi ca alternativă pentru dulciurile din comerţ, iar apoi a început să con­stru­iască un business din pasiunea sa.

„Eu sunt o persoană foarte creativă şi îmi place foarte mult să creez dulciuri, iar din dorinţa de a oferi copilaşilor acasă dulciuri sănătoase, ca să scăpăm de cele din comerţ, am căutat o variantă care să fie cât mai bună - fără zahăr,  fără ada­osuri. Şi atunci încet-încet am început să descopăr aceste prăjituri raw ve­gane şi am început să fac mai mult decât pentru copiii mei, pentru prieteni, pentru cunoştinţe şi toată lumea mă în­curaja. Mă întrebau de ce nu fac mai mult pentru că îmi ieşeau bine, arătau bine, erau gustoase. Astfel, încet-încet am început să dezvolt un business din acest lucru“, a declarat Ilinca Szekely în cadrul emisiunii Femei în Business, rea­lizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Ilinca Szekely a intrat în antre­prenoriat din dorinţa de a oferi celor dragi prăjituri sănătoase, iar ulterior şi-a transformat pasiunea în business. Astăzi conduce un laborator în care lucrează prăjituri vegane, cu vânzări de peste 1 milion de lei anual. Dulce Amărui este un atelier de prăjituri organice fără lactoză, zahăr sau gluten.

„Eu am terminat Facultatea de Medicină, cu totul altceva faţă de ce fac acum. Pot să spun că încă din facultate eram un mic antreprenor, mi-a plăcut să-mi gestionez singură banii, să mi-i fac singură, să nu fiu dependentă de părinţi. Am avut un mic business cu flori, însă pe la sfârşitul verii în 2019 am renunţat la el pentru că începusem deja să tatonez terenul acesta cu prăjiturile raw vegane, am văzut că îmi place din ce în ce mai mult şi am văzut că ia amploare şi mi se potriveşte. Am văzut o posibilitate de business din treaba asta. Am zis că acesta este drumul pe care îl iau, este tot o latură artistică a mea. Nu simt că muncesc şi mă bucur foarte mult când văd că oamenii sunt bucuroşi şi apreciază munca mea de acum“, a detaliat antreprenoarea.

În anul 2022, Ilinca Szekely ţinteşte ca businessul său să-şi dubleze cifra de afaceri din 2021, cea de 1 milion de lei.

„Anul acesta sperăm să dublăm această cifră şi în următorii ani să creştem din ce în ce mai mult. Asta ne dorim asta încercăm să facem, acestea sunt direcţiile spre care ne îndreptăm“, a spus ea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Ilinca Szekely, fondatoarea Atelierului Dulce Amărui, la emisiunea Femei în Business:

Ce aţi face dacă aţi fi premierul României?

„Eu aş adopta nişte legi care să ajute mai mult antreprenorii. Poate că aş înăspri controalele pentru a putea elimina munca la negru şi aş înlătura tot ce ţine evaziunea fiscală. Pe partea asta aş merge eu ca să pot ajuta antreprenorii pentru că concurenţa neloială nu este în regulă. Cu toţii ştim că se practică şi atunci aş înăspri foarte mult controalele pe partea asta şi aş încerca să ajut antreprenorii ca să fie apreciaţi la modul la care ar trebui să fie. Nu mi se pare că România se apreciază partea asta de antreprenoriat.“

Care este cea mai mare investiţie atunci când îţi faci un atelier de dulciuri raw vegane?

„Ingredientele sunt destul de scumpe putem pentru că noi lucrăm cu produse din import, doar nuca este românească, în rest majoritatea sunt aduse din străinătate. Este important să ai o aparatură cât mai bună ca să-ţi iasă prăjiturile şi toate au toate au un cost, toate sunt scumpe. Noi acum urmează să mai deschidem o cofetărie, iar costurile sunt destul de mari. Doar partea de cofetărie ajunge undeva cam la 60.000 – 70.000 de euro. Ce vrem noi să facem este un pic mai mult decât o cofetărie pentru că ne dorim să oferim şi nişte preparate sănătoase, câteva feluri de mâncare. În momentul în care oamenii vor să fie serviţi şi cu un prânz sau un mic dejun sau cină, să avem câteva preparate bune, simple şi gustoase, să fie fără aditivi şi fără prăjeli. Încercăm să facem câteva câteva lucruri pe partea aceasta.“

Care este profilul clienţilor dvs.?

„În mare parte noi avem clienţi care deja au adoptat un stil de viaţă sănătos, care înţeleg acest concept, avem persoane vegane, vegetariene, sunt şi persoane care sunt cu probleme de sănătate care le consumă, cei care au intoleranţă la gluten, la lactoză. Sunt din ce în ce mai mulţi oameni care vin din curiozitate şi, după ce le degustă, ne devin clienţi fideli.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone