Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei În business. Mădălina Miu, cofondatoare şi managing director, Pcbit Electronics: Reuşita este clădită pe greşeli, altfel nu ai cum să ajungi acolo

20.10.2021, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Cred că cea mai mare greşeală este să te bazezi pe proiecte, pe vânzări pe care încă nu le-ai finalizat şi să îţi faci estimări sau creşteri pe ceva care încă nu s-a închis, deşi s-a discutat sau s-a semnat contractul. Am învăţat că trebuie să ai bani în cont atunci se finalizează un proiect sau o vânzare.“

Mădălina Miu, cofondatoare şi managing director al furnizorului de echipamente, soluţii şi servicii IT Pcbit Electronics, afirmă că succesul unui antreprenor este clădit pe greşelile pe care le face în business.

„Succesul este clădit pe greşeli şi erori, altfel nu ai cum să ajungi acolo. Cred că cea mai mare greşeală este să te bazezi pe proiecte, pe vânzări pe care încă nu le-ai finalizat şi să îţi faci estimări sau creşteri pe ceva care încă nu s-a închis, deşi s-a discutat sau s-a semnat contractul. Am învăţat că trebuie să ai bani în cont atunci se finalizează un proiect sau o vânzare”, a declarat Mădălina Miu în cadrul emisiunii Femei în business, realizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone.

Compania Pcbit Electronics a ajuns la o cifră de afaceri de peste 5 milioane de lei în anul 2020, conform datelor de la Ministerul Finanţelor. În prezent, furnizorului de echipamente, soluţii şi servicii IT are opt angajaţi.  Antreprenoarea Mădălina Miu spune că principalul atu al companiei sale este sinceritatea şi autenticitatea relaţiei pe care o are cu clienţii. „Cred că principalul nostru atu este că suntem autentici, suntem sinceri cu clienţii noştri. Am reuşit să dezvoltăm relaţii cu mulţi dintre ei pe termen lung şi cred că sinceritatea ajută foarte mult. Deşi de multe ori se spune că în vânzări trebuie să aplici anumite strategii, sinceritatea şi autenticitatea au fost atuul nostru”, detaliază ea.

Despre viitorul comerţului online, Mădălina Miu crede că acest sector va continua să crească şi să devină o piaţă din ce în ce mai competitiv. „Va creşte cu siguranţă, este în creştere, dar este o piaţă foarte competitivă. Cu siguranţă că nu vor fi probleme în zona aceasta. Se va dezvolta în continuare, suntem tehnologizaţi la maximum şi probabil vom fi şi mai mult în continuare.” Ramona Cornea

Ce a mai spus Mădălina Miu, co-fondatoarea şi managing director al furnizorului de echipamente, soluţii şi servicii IT Pcbit, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Care este cea mai mare provocare în acest business?

„Marea problemă a noastră o reprezintă marginea de profit sau adaosul comercial, care este destul de mic în comparaţie cu ceea ce trebuie să oferim noi. Trebuie să fii tot timpul la curent cu noile tehnologii, trebuie să înveţi foarte mult, trebuie să fii tot timpul în trend, piaţa este super dinamică, oamenii vor foarte multe soluţii, au nevoie de cunoştinţele tale şi atunci acest aspect înseamnă timp, ceea înseamnă că costă bani şi de multe ori nu este acoperit de partea de margine şi adaos comercial. În momentul de faţă se lucrează cu margini de 3%-5%, dar cred că undeva la 10% ar fi necesar pentru a acoperi cel puţin partea de suport.”

Care credeţi ca este secretul din spatele succesului IT-ului din România?

„Nu cred că este un secret în momentul de faţă, mai ales că trăim într-o lume în care avem nevoie de chestia asta. Dat fiind că este o piaţă competitivă, cred că tot timpul trebuie să găseşti nişa ta, să reuşeşti să îţi atragi clienţii potrivit şi clienţii cărora tu poţi să le oferi soluţii, serviciile tale şi ale companiei tale.”

Care sunt planurile de viitor pentru business?

”Avem multe planuri. Orice afacere trebuie să aibă pregătite strategii pentru viitor. În principiu, lucrăm la platforma online, la magazinul online şi dorim să aducem noi îmbunătăţiri pentru a uşura experienţa clientului, pentru a îmbunătăţi şi experienţa clientului pe site vreau să aducem anumite produse. Avem undeva la 30.000, dar vrem să ajungem până la 50.000 - 60.000 de produse pe site şi, de asemenea, ne dorim foarte tare să mergem şi în zona de servicii IT şi soluţii IT la cheie.”

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone