Finanţe personale

Mădălin Mihailovici, CEO Apa Nova: Mai mult de trei sferturi dintre companii renunţă la transformarea organizaţonală. Trăim într-o lume în care dacă nu înţelegem ce înseamnă digitalizarea şi automatizarea vom fi pierduţi

ZF/ Apa Nova „Cum putem creşte competitivitatea companiilor româneşti?”

Mădălin Mihailovici, CEO Apa Nova: Mai mult de trei...

Autor: Răzvan Botea

26.02.2020, 10:38 226

Mădălin Mihailovici, CEO Apa Nova, spune că mai mult de trei sferturi dintre companii au renunţat la procesul de  transformare a organizaţiei după ce au decis să facă acest pas. Apa Nova a intrat într-un amplu proces de reorganizare a companiei începând cu 2015 şi, potrivit reprezentanţilor companiei, modelul a fost unul de succes.

„Au mai fost momente dificile şi foarte dificile, pentru că trebuie să iei decizii, să mergi mai departe, ai momente în care îţi vine să renunţi efectiv şi poate aici a fost marele nostru câştig pentru că împreună cu echipa managerială am avut tăria să mergem până la capăt. circa 75-80% din companii renunta la un moment dat la această restructurare, însă noi nu am făcut-o”, a declarat Mădălin Mihailovici, în cadrul unui eveniment ZF în parteneriat cu Apa Nova.

Ziarul Financiar împreună cu Apa Nova organizează astăzi conferinţa „Cum putem creşte competitivitatea companiilor româneşti?“. În cadrul evenimentului liderii unora dintre cele mai mari companii din România împreună cu specialişti în domeniul transformării organizaţionale vor dezbate modalităţile prin care poate fi crescută competitivitatea companiilor din România şi implicit a economiei naţionale, cum se reorganizează şi digitalizează o afacere şi care sunt provocările din piaţă.

Alte declaraţii ale lui Mădălin Mihailovici:

Trăim într-o lume în care dacă nu vrem să înţelegem ce înseamnă digitalizarea, automatizarea şi integrarea în inteligenţă artificială cu siguranţă că vom fi pierduţi. Cred cu toată puterea mea că managerii români vor înţelege, se vor adapta şi vor accelera aceste lucruri. Această înseamnă practic competitivitatea.

Astăzi suntem într-o faza de continuă dezvoltare. În fiecare zi 400 de oameni sunt implicaţi în acest proces de business transformation. Am găsit o companie cu 11 nivele ierarhice şi astăzi sunt 6. Procesul continuă.

România a trecut prin transformări profunde în ultimii ani, iar mediul de facaeri a fost nevoit să facă faţă acestei transformări în acest context cel puţîn tumultos. O tranziţie îndelungă şi deloc uşoară. În acest cadru de presiune a consumatorului, pentru că suntem o companie orientată către clienţi, ne-a îndepărtat către o regândire a întregului business Apă Nova. Era clar că avem nevoie de o transformare că să răspundem la cerinţele de azi, dar mai ales la cerinţele de mâine.

Vorbim de o schimbare care a dus la final la ceea ce este cel mai greu să schimbi – mentalitatea oamenilor. Îmi aduc aminte că în 2015 echipele de intervenţie nu ştiau absolut niimc de ceea ce înseamnă digital. azi nu există formaţie sau şofer care să nu aibă o tabletă cu el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO