Fiscalitate

Măsuri anti COVID – 19: ANAF suspendă întâlnirile cu contribuabilii din toată ţara şi ia o serie de alte măsuri

 Măsuri anti COVID – 19: ANAF suspendă întâlnirile...

Autor: Alexandru Nanu

12.03.2020, 18:28 466

A genţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat pe site-ul insituţiai decizia de suspendare a întâlnilor cu contribuabilii din toată ţara.

“Întâlnirile organizate de ANAF se suspendă.La solicitarea contribuabililor, transmisă prin  intermediul Formularului de contact, unităţile fiscale vor transmite acestora materiale informative. Noutăţi legislative pot fi obţinute de contribuabili şi prin intermediul serviciului Buletin informativ fiscal”, scrie în comunicarea de pe site-ul Fiscului.

De asemenea, într-un alt comunicat sunt stipulate o serie de măsuri dispuse de conducerea ANAF, care sunt aplicate în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii personalului, dar şi pentru protecţia contribuabililor.

 În contextul atual al riscului de răspândire a infecţiei cu COVID - 19, ANAF a asigurat, în fiecare unitate fiscală, produse igienico-sanitar.

Lista măsurilor stabilite de ANAF, în scop preventiv, dar şi pentru desfăşurarea activităţii insituţiei şi a structurilor subordonate, conform comunicatului:

  • au fost stabilite punctele cheie şi activităţile care necesită un flux continuu, precum şi numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaţilor ANAF, de exemplu la ghişeul unic, trezorerie, registratură, asistenţă contribuabili, relaţii cu publicul etc.;
  • este limitat accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 m între persoane;
  • sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măşti de protecţie, mănuşi de protecţie şi dezinfectanţi pentru protecţia acestora;
  • în regim de urgenţă sunt asigurate servicii de dezinsecţie şi dezinfecţie a spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul ANAF;
  • pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră şi jumătate faţă de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 şi ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
  • se realizează permanent prelucrarea informaţiilor şi a măsurilor de protecţie pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toţii angajaţii;
  • toate şedintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare;
  • sunt stabilite activităţile şi sunt identificaţi salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, respectiv 50% din totalul angajaţilor ANAF;
  • sunt identificaţi angajaţii care au efectuat ore suplimentare şi se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilităţii rotirii personalului;
  • toţi angajaţii ANAF completează o declaraţie pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare.

De asemenea, Fiscul a reamintit cu câteva zile în urmă, că pentru depunerea declaraţiilor fiscale, contribuabilii au la dispoziţie următoarelor servicii electronice oferite de ANAF şi MFP:

1.1. Spaţiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul Agenţiei, www.anaf.ro;

1.2. Depunere on-line. Declaraţiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.

Formularele/declaraţiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat.

Pentru efectuarea plăţilor, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terţi:

2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT puteţi obţine prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Informaţii în scris pot fi obţinute astfel:

a) contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie;

b) contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenţiei – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.

                                                                    

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO