Fiscalitate

Proiect de ordin: Procedura prin care se face raportul de inspecţie fiscală al ANAF va deveni publică

Proiect de ordin: Procedura prin care se face raportul de inspecţie fiscală al ANAF va deveni publică

Autor: Alexandru Nanu

11.07.2020, 10:34 667

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să facă pubică procedura internă folosită de inspectori la întocmirea raportului de inspecţie fiscală, conform celui mai recent proiect de ordin publicat pe site-ul instituţiei.

Mai exact, este vorba de proiectul de ordin pentru aprobarea procedurii de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală.

Având în vedere faptul că OPANAF nr. 2506/2018, pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecţia fiscală, reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecţie fiscală, în vederea asigurării transparentizării activităţii de inspecţie fiscală, a responsabilizării funcţionarilor publici implicaţi în activitatea de inspecţie fiscală, se propune elaborarea unui Ordin al Preşedintelui ANAF, prin care să fie aprobată Procedura de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală, scrie în referatul de aprobare la proiectul de ordin.

Proiectul de ordin poate fi consultat AICI.

Procedura de întocmire, avizare şi aprobare a raportului de inspecţie fiscală are ca scop definirea acţiunilor ce trebuie efectuate pentru parcurgerea etapelor specifice pentru finalizarea unei inspecţii fiscale.

Procedura urmăreşte standardizarea acţiunilor de efectuat pentru înscrierea constatărilor, avizarea de şeful de serviciu şi aprobarea de către conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.

Procedura propusă de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru  întocmirea raportului inspecţiei fiscale prevede 4 etape esenţiale astfel:

1 Analiza constatărilor fiscale împreună cu şeful de serviciu coordonator;

2 Întocmirea raportului de inspecţie fiscală şi a dosarului acţiunii de inspecţie fiscală;

3 Avizarea raportului de inspecţie fiscală de către şeful de serviciu coordonator;

4 Aprobarea raportului de inspecţie fiscală de către conducătorul coordonator al activităţii de inspecţie fiscală.

De asemenea, prin procedura menţionată, vor fi reglementate şi situaţiile în care apar divergenţe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum şi modalitatea de soluţionarea a divergenţelor prin consensul opiniilor între reprezentanţii echipei de inspecţie fiscală, şeful de serviciu şi conducătorul activităţii de inspecţie fiscală, se menţionează referatul de aprobare la proiectul de ordin.

Pentru a intra în vigoare, proiectul de ordin trebuie aprobat de şefa ANAFşi publicat în Monitorul Oficial.

 
AFACERI DE LA ZERO