Fondul Proprietatea

Brokerii dau mii de euro să apară pe Google lângă Fondul Proprietatea

Brokerii dau mii de euro să apară pe Google lângă Fondul Proprietatea

Autor: Roxana Pricop

19.01.2011, 18:56 168

La o simplă căutare pe Google a termenului "FondulProprietatea" apar drept rezultatewebsite-urile societăţilor de brokeraj Ieba Trust, Estinvest, PrimeTransaction, Tradeville şi Goldring, bine poziţionate în partea desus a paginii, în faţa site-ului oficial al FonduluiProprietatea.

AdWords, serviciul de publicitate online plătită al Google carefuncţionează după metoda cost pe clic, le permite acestor brokerisă se promoveze alături de cel mai fierbinte subiect al momentului- FondulProprietatea. Mai mult, unii dintre aceştia, precumsocietatea Estinvest din Focşani, au lansat site-uri propriidedicate Fondului Proprietatea.

"Încă de anul trecut am lansat un website de informare despreFondul Proprietatea, iar acum acesta funcţionează drept uninstrument de marketing menit să crească vizibilitatea societăţiide brokeraj. Investiţia societăţii în lansarea site-ului şi înpublicitatea online prin AdWords se ridică la câteva mii de euro",a spus Lucian Isac, directorul general al societăţii Estinvest.

O pagină dedicată Fondului Proprietatea are şi societatea debrokeraj Prime Transaction, al cărei website apare drept primulrezultat imediat sub caseta de "căutare".

"Fondul Proprietatea este principalul eveniment de pe piaţa decapital şi cred că îşi va pastra atractivitatea pe întreg parcursulanului. Pe site-ul societăţii avem o pagină despre Fond încă deanul trecut, când am vrut să informăm investitorii cu privire laacest subiect. Bugetul de marketing se ridică la câteva mii de euroşi încercăm să accesăm toate canalele disponibile", a explicat AlinBrendea, vicepreşedintele societăţii de brokeraj PrimeTransaction.

Pe AdWords, "fondul proprietatea" are un preţ mediu pe clic de0,05 euro, în condiţiile unei medii lunare de 27.100 de accesări,potrivit informaţiilor disponibile pe ultimele 11 luni din 2010.Altfel spus, pentru ca site-ul unui broker să apară cât mai în faţăatunci când un utilizator caută cuvântul-cheie "fondulproprietatea" pe Google, brokerul plăteşte 0,05 euro pentru fiecareclic pe care îl primeşte prin AdWords pe propriul site.

Cuvântul "broker" este mult mai scump decât Fondul Proprietatea,având un preţ de 3,66 euro/clic, în condiţiile unei medii lunare de49.500 de accesări în ultimele 11 luni din 2010, dar preţul estedeterminat şi de larga utilizare la nivel internaţional.

Subiectul Fondul Proprietatea a crescut în intensitate pe măsurăce listarea sa la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a devenitiminentă, iar investitorii au început deja să îşi facă calculelepentru ziua de 25 ianuarie, prima zi de tranzacţionare.

O statisitică a serviciului Google Trends, care arată cum auevoluat istoric căutările unui anumit cuvânt-cheie, indică faptulcă "Fondul Proprietatea" a atins cel mai ridicat volum de căutăriîn a doua jumătate a anului 2007.

În acel interval a fost adoptată măsura legislativă prin caredevenea posibilă vânzarea acţiunilor la Fond în afara pieţeireglementate a Bursei de Valori.

De la înfiinţarea sa în 2005, Fondul a fost cel mai căutat peGoogle de către persoanele din judeţul Vaslui. În ultimele 12 luni,persoanele din Bucureşti au căutat cel mai mult informaţii despreFond pe Google.

Miza unui loc cât mai vizibil în ochii utilizatorilor deinternet este ridicată pentru brokeri, pentru că furnizândinformaţii despre Fondul Proprietatea ei pot câştiga noiclienţi.

Tranzacţionarea acţiunilor FonduluiProprietatea ar putea aduce multora dintrebrokeri ieşirea dintr-o criză prelungită.

În ultimele luni, competiţia dintre brokeri a devenit tot maiacerbă, iar unii dintre aceştia au decis să reducă comisioanelepentru tranzacţionarea acţiunilor FP. Comisioanele brokerilor sesituează între 0,25% şi 0,5% din valoarea tranzacţiei cu acţiuniFP, însă investitorii trebuie să se asigure că nu mai există altecomisioane sau tarife decât cele de tranzacţionare.

"Când eşti client e bine să te interesezi care sunt costuriletotale de tranzacţionare, pentru că unele comisioane ar putea lipsidin tarifele afişate. De asemenea, este important ce servicii deconsultanţă îţi oferă firma de brokeraj", spune şeful unei firme debrokeraj din piaţă.

Pentru brokerii de retail, ultimul an a fost extrem de dificildin cauza scăderii valorii tranzacţiilor de pe Bursă, mai ales în adoua parte a anului, când nu au mai existat oportunităţi despeculaţii, dar şi din cauza presiunii pe scăderea comisioanelor.Astfel, firmele de brokeraj s-au confruntat cu scăderi puterniceale veniturilor din comisioane, care nu au mai acoperit în unelecazuri costurile de funcţionare, înregistrând astfel pierderioperaţionale.

Firmele de brokeraj vin acum cu comisioane foarte mici pentrucei care deţin acţiuni la Fondul Proprietatea, sperând că-i vorputea convinge pe aceştia să reinvestească pe Bursă o parte dinbanii obţinuţi din vânzarea FP.

La nivelul brokerilor mari, lupta se dă pentru fondurile străinede investiţii, care ar putea veni pe Bursă cu zeci de milioane deeuro pentru investiţii în FP.

Din acest punct de vedere, cei trei brokeri care intermediazălistarea (Raiffeisen Capital & Investment, BRD şi ING Bank) auun avantaj în faptul că se întâlnesc direct cu investitoriistrăini, în cadrul road-show-ului organizat pentru promovarealistării FP în marile centre financiare ale Europei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO