• Leu / EUR4.6639
  • Leu / GBP5.2762
  • Leu / USD4.1179
Fondul Proprietatea

Brokerii dau mii de euro să apară pe Google lângă Fondul Proprietatea

Brokerii dau mii de euro să apară pe Google lângă Fondul Proprietatea

Autor: Roxana Pricop

19 ian 2011 152

La o simplă căutare pe Google a termenului "Fondul Proprietatea" apar drept rezultate website-urile societăţilor de brokeraj Ieba Trust, Estinvest, Prime Transaction, Tradeville şi Goldring, bine poziţionate în partea de sus a paginii, în faţa site-ului oficial al Fondului Proprietatea.

AdWords, serviciul de publicitate online plătită al Google care funcţionează după metoda cost pe clic, le permite acestor brokeri să se promoveze alături de cel mai fierbinte subiect al momentului - Fondul Proprietatea. Mai mult, unii dintre aceştia, precum societatea Estinvest din Focşani, au lansat site-uri proprii dedicate Fondului Proprietatea.

"Încă de anul trecut am lansat un website de informare despre Fondul Proprietatea, iar acum acesta funcţionează drept un instrument de marketing menit să crească vizibilitatea societăţii de brokeraj. Investiţia societăţii în lansarea site-ului şi în publicitatea online prin AdWords se ridică la câteva mii de euro", a spus Lucian Isac, directorul general al societăţii Estinvest.

 

O pagină dedicată Fondului Proprietatea are şi societatea de brokeraj Prime Transaction, al cărei website apare drept primul rezultat imediat sub caseta de "căutare".

"Fondul Proprietatea este principalul eveniment de pe piaţa de capital şi cred că îşi va pastra atractivitatea pe întreg parcursul anului. Pe site-ul societăţii avem o pagină despre Fond încă de anul trecut, când am vrut să informăm investitorii cu privire la acest subiect. Bugetul de marketing se ridică la câteva mii de euro şi încercăm să accesăm toate canalele disponibile", a explicat Alin Brendea, vicepreşedintele societăţii de brokeraj Prime Transaction.

Pe AdWords, "fondul proprietatea" are un preţ mediu pe clic de 0,05 euro, în condiţiile unei medii lunare de 27.100 de accesări, potrivit informaţiilor disponibile pe ultimele 11 luni din 2010. Altfel spus, pentru ca site-ul unui broker să apară cât mai în faţă atunci când un utilizator caută cuvântul-cheie "fondul proprietatea" pe Google, brokerul plăteşte 0,05 euro pentru fiecare clic pe care îl primeşte prin AdWords pe propriul site.

Cuvântul "broker" este mult mai scump decât Fondul Proprietatea, având un preţ de 3,66 euro/clic, în condiţiile unei medii lunare de 49.500 de accesări în ultimele 11 luni din 2010, dar preţul este determinat şi de larga utilizare la nivel internaţional.

Subiectul Fondul Proprietatea a crescut în intensitate pe măsură ce listarea sa la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a devenit iminentă, iar investitorii au început deja să îşi facă calculele pentru ziua de 25 ianuarie, prima zi de tranzacţionare.

O statisitică a serviciului Google Trends, care arată cum au evoluat istoric căutările unui anumit cuvânt-cheie, indică faptul că "Fondul Proprietatea" a atins cel mai ridicat volum de căutări în a doua jumătate a anului 2007.

În acel interval a fost adoptată măsura legislativă prin care devenea posibilă vânzarea acţiunilor la Fond în afara pieţei reglementate a Bursei de Valori.

De la înfiinţarea sa în 2005, Fondul a fost cel mai căutat pe Google de către persoanele din judeţul Vaslui. În ultimele 12 luni, persoanele din Bucureşti au căutat cel mai mult informaţii despre Fond pe Google.

Miza unui loc cât mai vizibil în ochii utilizatorilor de internet este ridicată pentru brokeri, pentru că furnizând informaţii despre Fondul Proprietatea ei pot câştiga noi clienţi.

Tranzacţionarea acţiunilor Fondului Proprietatea ar putea aduce multora dintre brokeri ieşirea dintr-o criză prelungită.

În ultimele luni, competiţia dintre brokeri a devenit tot mai acerbă, iar unii dintre aceştia au decis să reducă comisioanele pentru tranzacţionarea acţiunilor FP. Comisioanele brokerilor se situează între 0,25% şi 0,5% din valoarea tranzacţiei cu acţiuni FP, însă investitorii trebuie să se asigure că nu mai există alte comisioane sau tarife decât cele de tranzacţionare.

"Când eşti client e bine să te interesezi care sunt costurile totale de tranzacţionare, pentru că unele comisioane ar putea lipsi din tarifele afişate. De asemenea, este important ce servicii de consultanţă îţi oferă firma de brokeraj", spune şeful unei firme de brokeraj din piaţă.

Pentru brokerii de retail, ultimul an a fost extrem de dificil din cauza scăderii valorii tranzacţiilor de pe Bursă, mai ales în a doua parte a anului, când nu au mai existat oportunităţi de speculaţii, dar şi din cauza presiunii pe scăderea comisioanelor. Astfel, firmele de brokeraj s-au confruntat cu scăderi puternice ale veniturilor din comisioane, care nu au mai acoperit în unele cazuri costurile de funcţionare, înregistrând astfel pierderi operaţionale.

Firmele de brokeraj vin acum cu comisioane foarte mici pentru cei care deţin acţiuni la Fondul Proprietatea, sperând că-i vor putea convinge pe aceştia să reinvestească pe Bursă o parte din banii obţinuţi din vânzarea FP.

La nivelul brokerilor mari, lupta se dă pentru fondurile străine de investiţii, care ar putea veni pe Bursă cu zeci de milioane de euro pentru investiţii în FP.

Din acest punct de vedere, cei trei brokeri care intermediază listarea (Raiffeisen Capital & Investment, BRD şi ING Bank) au un avantaj în faptul că se întâlnesc direct cu investitorii străini, în cadrul road-show-ului organizat pentru promovarea listării FP în marile centre financiare ale Europei.

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6639
Diferență: 0,0086
Ieri: 4.6635
Azi: 4.1179
Diferență: -0,2519
Ieri: 4.1283
Azi: 5.2762
Diferență: -0,1722
Ieri: 5.2853
Azi: 4.0856
Diferență: -0,3682
Ieri: 4.1007