From Vis To Biz

From Vis To Biz. După extinderile din Budapesta şi Oradea, pieţe din care a şi ieşit, LifeBox se va concentra pe Cluj şi Bucureşti, unde a lansat şi o nouă linie de business, LifeGo

20.10.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Dacă LifeBox oferă oamenilor un meniu întreg pentru o zi, iar comanda se face cu o zi înainte, LifeGo reprezintă o soluţie pentru oamenii care îşi doresc să comande o masă cu livrare rapidă.

LifeBox se concentrează pe piaţa din Bucureşti, unde a lansat recent o nouă linie de business, nu­mită LifeGo, care se concen­trează mai mult pe zona de mâncare cu livrare rapidă.

LifeBox activează în piaţa de healthy food delivery, iar după Bucureşti şi Cluj, compania şi-a extins activitatea şi în Oradea şi Budapesta, două pieţe care însă nu au fost potrivite pentru conceptul promovat de LifeBox. „Am lansat LifeGo pe platformele de delivery ca soluţie pentru oamenii care îşi do­resc să comande acum o masă sănătoasă. În continuare piaţa de mâncare sănătoasă e una foarte restrânsă, iar pe platforme, soluţiile de mâncare sănătoasă sunt destul de puţine. Ne-am gândit ca pentru clienţii care vor să comande o masă sănătoasă să lansăm acest sub-brand. Suntem listaţi pe principa­lele platforme de delivery“, spune Florin Scarlat, cofondator LifeBox, în cadrul emisiunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar rea­lizat în parteneriat cu OTP Bank.

LifeBox, fondat de Radu Bălăceanu, Florin Scarlat şi Lukasz Kuzniar, a făcut primul pas în afara graniţelor în luna iunie a anului trecut şi a intrat pe piaţa de healthy food delivery din Ungaria, sub brandul FrissBox, însă la un an distanţă, compania a ieşit din piaţa ungară.

Florin Scarlat spune că nu ia în calcul extinderea către alte oraşe, iar Bucureştiul rămâne principala piaţa pe care se concentrează compania.

„Nu are legătură cu aceasăt perioadă, dar am văzut ce se întâmplă cu piaţa din Cluj încă de acum doi ani. Piaţa din Ardeal are alt ritm, clujenii au nevoie să vadă brandul de mai multe ori, să se acomodeze cu el, să îi fie recomandat. Apoi sunt foarte fideli, faţă de bucureşti, care sunt mai deschişi la a încerca, dar se mută destul de uşor de la un furnizor la altul“, explică el.

LifeGo se va dezvolta în primă fază doar în Bucureşti, iar ulterior va merge şi către Cluj. 

Florin Scarlat spune că această perioadă e plină de provocări pentru businessul care activează în zona de food delivery, costurile la materiile prime au crescut constant. Cu o experineţă de 18 ani în domeniul HoReCa, Florin Scarlat spune că nu a mai avut un astfel de an instabil, în care este aproape imposibil să facă previziuni.

„Nu am trecut vreodată printr-un an în care să se scumpească atât de des şi atât de mult sau să fie atât de instabilă piaţa aceasta.“

El precizează faptul că în continuare primesc creşteri ale preţurilor din partea furnizorilor.

LifeBox a avut anul trecut venituri de 4,7 mil. euro, însă anul acesta cifra de afaceri va înregistra o scădere.

„În momentul de faţă avem o scădere de 6% faţă de anul trecut, ceea ce este destul de suportabil. Aş zice doar că vine în contextul unei investiţii pe care am făcut-o anul trecut, de aproximativ 900.000 de euro într-un spaţiu nou de producţie, iar noi am simţit mai puternic această scădere în urma investiţiei, cred că până la sfârşitul anului  vom avea o scădere de 8-9%“, adaugă Florin Scarlat.

LifeBox a investit anul trecut într-o unitate nouă de producţie, în Complexul Apaca din Bucureşti, pentru care compania a alocat o investiţie totală de peste 900.000 de euro.

Până în prezent, circa 32.000 de clienţi au făcut cel puţin o comandă de la LifeBox, însă lunar, numărul mediu de clienţi este de circa 3.000.

Pe viitor, LifeBox are  în plan să se adreseze şi companiilor, astfel că se gândeşte la un meniu potrivit pentru o astfel de colaborare.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank