From Vis To Biz

From Vis to Biz. Mesta Marmura, producător şi importator de marmură, plănuieşte pentru perioada următoare investiţii de peste 30 mil. euro în dezvoltarea businessului

13.10.2022, 00:06 Autor: Mircea Nica

Bilal Gur, CEO al Mesta Marmura: Piaţa, după anul nou, cred că o să crească şi o să fim pregătiţi să accesăm finanţări prin fonduri europene sau bănci Noi am vrea să contribuim cu 50%, iar restul prin fonduri europene sau finanţări bancare Avem o cifră de afaceri de peste 10 mil. euro, dar grupul nostru are peste 50 mil. euro, iar pentru anul 2023 estimăm o creştere de 10-15%.

Mesta Marmura, companie pro­ducătoare şi importatoare de mar­­mură, piatră natu­rală şi ­alte decoraţi­uni interi­oa­re, urmăreşte să in­ves­teas­că peste 30 mil. euro în perioada urmă­toare în două fabrici şi un depozit pentru a-şi dezvolta businessul, a spus Bilal Gur, CEO al Mesta Marmura, în cadrul emisiunii From Vis to Biz, un proiect al Ziarului Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

„Avem în plan pentru următorii ani să investim în zona aceasta de design interior, în care să oferim de toate. Deja am achiziţionat un teren foarte mare în Constanţa. Vom face depozit, hale, fabrică, showroom şi vindem lângă piatră. În ziua de azi clientul caută să ia tot dintr-un singur loc. Încercăm să mergem către zona aceasta. Investiţiile vor fi peste 15 mil. euro numai fabrica şi un depozit, dar o să facem acelaşi lucru şi la Bucureşti şi vom încerca să francizăm pentru restul ţării. Vom face o infrastructură co­rectă pentru că deja ştim ce merge în piaţă“, a spus Bilal Gur. El a mai adăugat că pe lângă aceste investiţii de peste 15 mil. euro, planul companiei este de a deschide în Constanţa şi o fabrică foarte mare pentru producerea de adeziv, chit, mortar, iar strategia este de a ajunge să vândă în toate ţările din vecinătate.

„Investiţia o să fie în jur de 15 mil. euro pe lângă cele peste 15 mil. euro deja planificate. Piaţa, după anul nou, cred că o să crească şi o să fim pregătiţi să accesăm finanţări prin fonduri euro­pene sau bănci. Noi am vrea sa con­tribuim cu 50%, iar restul prin fonduri europene sau finanţări bancare“, susţine Bilal Gur.

Din perspectiva provocărilor, Bilal Gur a explicat că în perioada pan­demiei businessul a mers peste aş­teptări, dar în schimb, odată cu războ­iul, cererea din piaţă s-a tăiat din senin.

„Cererea pentru piatră a scăzut odată cu războiul. Pe perioada pandemiei a crescut fără să ne aşteptăm, dar cu războiul s-a tăiat dintr-o dată piaţa şi nu ne aşteptam. Nu eram pregătiţi. Sezonul acesta, de regulă mergea foarte bine. Noi am crescut aproape 15% anual creştere organică. Noi credem piaţa îşi va reveni în următoarele 3-4 luni. Iarna nu se mai construieşte, dar după luna februarie credem că va merge mai bine şi deja am pregătit stocul pentru perioada aceea“, a mai detaliat CEO-ul companiei.

Bilal Gur a mai explicat că investiţiile în general s-au dus în zona de producţie, mai ales pentru că Mesta Marmura vinde produse personalizate. Astfel, în urmă cu doi ani şi jumătate a fost nevoie de o investiţie de aproape 1 mil. euro în fabrică.

„Ca termen de livrare am scăzut de la câteva luni la câteva zile. De exemplu, pentru a face o lucrare la 8 etaje dintr-un bloc era nevoie de o lună, acum putem face lucrările în 2-3 zile. Prin fabrică am micşorat personalul, am automatizat şi folosim foarte mult utilajele tip CNC prin care evităm şi greşelile, eficientizăm foarte mult. Fabrica a intrat în funcţiune acum 2 ani şi jumătate. Înainte foloseam 3 persoane pentru a utiliza un utilaj, acum un singur om face acest lucru. În prezent avem aproximativ 52 de angajaţi, iar înainte de fabrică aveam aproape 62. Am dezvoltat în acelaşi timp şi am angajat şi pe partea de vânzări, practic nu s-a renunţat masiv la personal, ci au fost reorientaţi“, susţine Bilal Gur.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Mesta Marmura a ajuns la peste 10 mil. euro, iar pentru anul 2023 se estimează o creştere de 10-15%, a mai adăugat Bilal Gur. Clienţii principali ai companiei sunt Dedeman, Leroy Merlin, magazinele mari de bricolaj şi firmele mari de construcţii precu Strabag. Din totalul businessului care implică importul şi producerea de marmură şi piatră naturală, circa 40% este businessul privind decoraţiunile interioare.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank