From Vis To Biz

From Vis to Biz, un proiect al Ziarului Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank. FlowX.AI, un start-up care lucrează cu inteligenţă artificială, plănuieşte deja o extindere spre Vest şi în America după nici doi ani de activitate pe piaţă

28.07.2022, 00:06 Autor: Mircea Nica

Şerban Chiricescu, cofondator, FLowX.AI: Ne concentrăm pe dezvoltarea produsului, integrarea feedbackului, extinderea bazei de clienţi în Europa şi alte continente şi acesta rămâne primul target pe care vrem să îl atingem. Nu vrem să avem un plan detaliat pe 5 ani pentru că în viaţa unui start-up se schimbă foarte des priorităţile şi nevoile

FlowX.AI, un start-up care utilizează inteligenţa artificială pentru a completa aplicaţiile companiilor mari, în special zona bancară şi cea de insurance, plă­nu­ieşte o extindere spre Vest, America şi Middle East, după ce a reuşit să atragă a doua cea mai mare rundă de seed din zona serviciilor financiare, a spus Şerban Chiricescu, cofondator şi chief techno­logy officer al FlowX.AI, în cadrul emi­siunii From Vis to Biz, un proiect al Ziarului Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank. „Intrarea pe piaţă a Flowx spre fina­lul anului 2020 a fost ati­pi­că pentru un start-up. A trebuit să stăm de acasă, să lu­crăm de acasă. A fost un challenge în zona de discutat cu clienţii, potenţiali in­vestitori, dar din fericire teh­nologia ne lasă astăzi să sărim într-un meeting ori­când de oriunde şi să depă­şim limitări im­puse de pandemie. Din fe­­ricire pen­tru noi s-a dovedit o perioa­dă în care am putut să ne concentrăm în a creşte com­pania, produsul şi am reuşit să închidem a doua cea mai mare rundă de seed pe zona de financial services. Valoarea pe care am atras-o în runda de finanţare a fost în jurul a 8,5 mil. dolari“, a spus Şerban Chiricescu.

El a mai explicat că FlowX.AI încă are o mare parte din suma atrasă, iar acest lucru poziţionează foarte bine compania pentru perioada economică complicată care urmează.

„Am fost în discuţie cu mai multe fonduri şi din Europa şi din Statele Unite, am ţinut legătura cu ei, am ales fonduri care au văzut de cele mai mule ori problema aceasta în clienţii lor şi partenerii lor şi au văzut că FlowX.AI poate fi un game changer. A fost o alegere simplă pentru ei să investească în noi pentru că vedeau valoarea pe care o aduceam. Am ajuns la sfârşit să refuzăm anumite fonduri pentru că nu ne putea ajuta şi cu experienţa. Orice partener pe care l-am adus în FlowX am căutat să învăţăm cât mai multe din experienţele lor şi să ne poată ajuta să creăm o companie valorosă care se mapează pe nevoile pieţei. Deşi pentru unii eram foarte interesanţi nu aveau experienţă atât de mult în zona de banking şi insurance şi nu erau atât de familiari cu problema pe care încecăm să o rezolvăm astăzi“, a mai detaliat Şerban Chiricescu.

În ceea ce priveşte direcţia spre care s-a dus finanţarea atrasă, cea mai mare parte a fost direcţionată către construirea unei echipe cât mai puternice, a mai adăugat cofondatorul FlowX.AI.

„Cea mai mare parte din investiţie a mers către construirea unei echipe cât mai puternice, care să stea în spatele unui produs cât mai valoros pentru clienţii noştri. Suntem o echipă mică, dar formată din oameni extraordinari. Avem undeva între 30 şi 40 de colegi. Este complicat să găseşti colegi noi şi să vezi dacă persoanele respective sunt un fit făcând interviuri remote, dar ne-a fost uşor să articulăm valoare pe care o aducem în piaţă, iar oamnenii tehnici caută oportunităţi care să aibă un impact.“

Din punctul de vedere al produsului, FlowX.AI este o platformă care ajută companiile să dezvolte software mult mai repede, până la 10x mai repede decât procesul normal. Principalii clienţi în momentul acesta sunt băncile şi companiile de asigurări, a mai explicat Şerban Chiricescu.

„Oferim update-uri pentru că fiind la început de drum introducem funcţionalităţi foarte mule şi interesante pentru partenerii noi şi pe care le observăm ca fiind necesare în companiile şi la partenerii cu care lucrăm şi atunci îi ajutăm să folosească noile funcţionalităţi oferindu-le update-uri şi ţinând o legătură strânsă atât cu departamentul de IT, cât şi cu cel de business. Încercăm să ajutăm băncile şi companiile de asigurări să aibă o platformă care uneşte la aceeaşi masă atât business-ul cât şi IT-ul. Din clienţii pe care pot să îi numesc astăzi se află Banca Transilvania, OMV Petrom şi OTP Bank.

 

Ce a mai spus Şerban Chiricescu :

FlowX a apărut în cadrul unei companii de consultanţă în care lucram şi am observant cum înmulte enterprisuri se reinventa roata foarte mult când se construiau aplicaţii digitale. Era o muncă foarte neproductivă să construieşti peste tot aplicaţii pe care utilizatorii să le folosească pentru a interacţiona cu o bancă, o companie de insurance. În cadrul companiei de consultanţă am încercat să automatizăm procesul de dezvoltare de software încât nici noi să nu mai trebuiască de fiecare dată să facem mai multe funcţionalităţi pentru fiecare client.

Încerâcnd să automatizăm din ce în ce mai mult şi să abstractizăm procesul acesta de dezbvoltare de software am ajuns într-un moment în care ne-am dat seama că avem un produs pe care îl putem vinde separate şi putem ajuta companiile mari să inoveze şi să construiască software folosind produsul pe care tocmai l-am construit.

Vine şi se aşează deasupra aplicaţiilor existente. Nu forţăm companiile să-şi schimbe din temelii funcţionalitatea sau sistemele. De multe ori există sisteme care oferă funcţionalitate doar că sunt greu de extins. În acest caz ne aşezăm pe aceste sisteme.şi le dăm posibilitate să construiască destul de repede aplicaţii noi.

Flowx este un produs abstract. Nu are în core-ul lui nici o industrie. În momentul acesta oferim produse construite peste acest core abstract către industria de banking şi insurance, dar pe viitor vrem să ne extindem către alte industrii, precum telecom, şi să construim produse pentru aceste industrii pe platforma flowx.

De când am intrat în legătură cu fonduri globale de investiţii discutăm cu ei despre progresele companiei şi despre o posibilă rundă. Nu este în focusul nostrum o rundă cât mai mare, ci construirea unui produs. Dacă it will make sense for business o să mai atragem bani. Având în vedere că avem planuri globale cu parteneri precum IBM, UiPath, KPMG. De exemplu facem pare din cloudul financial services de la IBM care garantează clienţilor un leyer de securitate. Pentru că luăm în calcul aceste parteneriate globale probabil o să facă sens la un moment dat să mai atragem o rundă, dar nu este cel mai important lucru pe care trebuie să îl facem acum. Trebuie să continuăm să atragem talent excepţional în companie, continuăm să integrăm feedback de la clienţi, care ne ajută să aducem funcţionalităţi utile şi să construim produsul în direcţia pe care o vedem în piaţă că este nevoie de ea.

De multe ori, după ce am făcut publice parteneriatele am ajuns în centrul atenţiei diverselor grupuri de bănci din zona noastră economică cu care am stat la masă şi am discutat despre posibile parteneriate. Aşa am ajuns şi la proiectul pilot pe care îl avem acum cu OTP România. Am ajuns la OTP Group într-un executive board în care le-am povestit ce facem. Nu au crezut că este fezabil, dar când au înţeles cum facem lucrurile respective au realizat că putem aduce o valoare extraordinară în industria de banking şi am început acel program pilot cu OTP România, unde am găsit o echipă extraordinară care este deschisă la inovaţia şi care este pregătită să folosească flowx.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank