♦ În 20 de ani, piaţa imobiliară din România s-a transformat radical: de la vânzarea de apartamente simple către dezvoltarea unor comunităţi urbane integrate, unde contează calitatea vieţii, infrastructura şi facilităţile ♦ Ionuţ Negoiţă, fondatorul HILS Development, explică faptul că preferinţele clienţilor şi evoluţia oraşului impun o altă viziune pentru următoarea etapă de dezvoltare rezidenţială.
Dezvoltările rezidenţiale nu mai înseamnă doar construcţia unor blocuri sau cartiere de case. După Ionuţ Negoiţă, fondatorul HILS Development, piaţa imobiliară a ajuns astăzi într-un punct în care rezultatul unui proiect se măsoară prin calitatea comunităţii create: spaţii verzi, facilităţi comerciale, acces la educaţie, transport în comun şi integrarea sustenabilităţii în proiectare.
„În urmă cu 20 de ani, se construiau apartamente fără parcări, fără facilităţi suplimentare. Acum, clienţii caută o experienţă completă. Nu mai vin doar pentru un apartament, ci pentru un stil de viaţă“, explică antreprenorul. În trecut, preţul era aproape singurul criteriu. Acum însă, chiar dacă preţul rămâne important, clienţii sunt mult mai exigenţi. Spaţiile verzi, calitatea construcţiei, accesul la şcoli, zonele comerciale sau proximitatea faţă de transportul public au devenit decisive.
„Clientul român s-a educat. A văzut proiecte bune şi mai puţin bune, a călătorit, a înţeles ce înseamnă un ansamblu de locuinţe bine gândit. De aceea, astăzi succesul vine dacă oferi mai mult decât o locuinţă: trebuie să creezi un loc în care să îţi doreşti să trăieşti“, adaugă Negoiţă.
După dezvoltările masive din zona Pallady, HILS vizează proiecte noi şi în nordul Capitalei, dar şi în Militari, pe terenuri de mari dimensiuni achiziţionate recent. Totuşi, extinderea în alte oraşe va veni abia după ce Bucureştiul va atinge un anumit nivel de saturaţie. „Vrem să continuăm să creăm comunităţi complete, nu doar să construim blocuri. Avem 12.000 de locuinţe livrate şi ne menţinem obiectivul de a livra 1.000 de apartamente anual, menţinând un standard ridicat de calitate“, conchide Ionuţ Negoiţă.
Ionuţ Negoiţă, fondatorul HILS Development
După proiecte rezidenţiale în Pipera şi Vitan Bârzeşti, HILS Development s-a orientat spre zona Pallady, considerată de Ionuţ Negoiţă ca fiind una dintre cele mai bine poziţionate pentru dezvoltări moderne. Factorii-cheie au fost existenţa metroului, infrastructura rutieră largă şi potenţialul de reconversie urbană a fostelor platforme industriale. La Republica, HILS construieşte un „minioraş“ cu apartamente, zone comerciale, păduri urbane şi facilităţi multiple, într-un proiect de regenerare urbană de amploare.
„Zona Republica era o platformă industrială abandonată. O transformăm într-un loc vibrant, verde şi modern. În plus faţă de cele 30% spaţii verzi obligatorii prin lege, noi ţintim spre 40% spaţiu verde“, a subliniat fondatorul.
O altă schimbare majoră adusă de HILS Development este integrarea pădurilor urbane în proiectele noi şi iniţierea construcţiei de şcoli private în ansambluri rezidenţiale. Pe lângă calitatea vieţii, educaţia a devenit un criteriu esenţial pentru familiile tinere care îşi aleg o locuinţă.
„Suntem deja în discuţii pentru deschiderea unor şcoli private în zonele Republica, Pipera şi Militari. Educaţia este vitală, iar părinţii sunt mult mai atenţi la proximitatea şcolilor atunci când cumpără o locuinţă“, explică Ionuţ Negoiţă.
HILS Development investeşte constant în tehnologii noi, în softuri CRM şi în implementarea standardelor ESG (Environmental, Social, Governance), fiind printre dezvoltatorii care îşi propun să aducă un plus de performanţă şi sustenabilitate în construcţii.
„Costurile cresc inevitabil odată cu noile reglementări de sustenabilitate, dar nu avem de ales. Piaţa va merge în direcţia unei construcţii verzi, inteligente şi performante. România va urma acelaşi traseu ca alte pieţe europene“, conchide antreprenorul.
Ce a mai spus Ionuţ Negoiţă
► Piaţa imobiliară din România are un deficit mare de locuinţe moderne, iar cererea continuă să fie ridicată.
► Zona Theodor Pallady s-a transformat într-un pol imobiliar important, datorită proximităţii faţă de metrou şi infrastructurii dezvoltate.
► HILS Development are ca strategie dezvoltarea de comunităţi, nu doar construcţia de blocuri, prin integrarea de facilităţi: magazine, cafenele, clinici, săli de sport.
► Transportul public, în special metroul, joacă un rol esenţial în alegerea terenurilor pentru noi proiecte.
► Reconversia urbană (ex.: zona Republica) este o direcţie strategică pentru revitalizarea fostelor zone industriale.
► Crearea de păduri urbane şi extinderea spaţiilor verzi în noile proiecte sunt priorităţi pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii.
► Educaţia devine o preocupare în noile dezvoltări, prin includerea de şcoli private în cadrul proiectelor rezidenţiale.
► Clientul modern cere mai mult decât un preţ bun – caută calitate, facilităţi, infrastructură şi un stil de viaţă superior.
► Preţurile locuinţelor sunt într-un trend clar ascendent, influenţate de creşterea costurilor de construcţie şi de noile reglementări de sustenabilitate (ESG).
► Strategia HILS Development pe termen lung vizează consolidarea brandului şi livrarea anuală a 1.000 de locuinţe, extinzându-se în mai multe zone din Bucureşti.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE