Grecia

Marinopoulos continuă expansiunea pe segmentul de cosmetice

Sephora, care este prezentă de 11 ani în Romania, a existat în primii şase ani sub numele de Beauty Shop.

Marinopoulos continuă expansiunea pe segmentul de cosmetice

Autor: Cristina Roşca

23.03.2011, 23:48 205

Grupul Marinopoulos a intrat pe piaţa locală în urmă cu mai binede un deceniu şi s-a extins în trei domenii: cosmetice prin reţeauade magazine Sephora, cafenele cu Starbucks şi îm­brăcăminte cuMarks & Spencer şi Gap.

În 2009 afacerile companiei în Ro­mânia s-au apropiat de 35 demi­lioane de euro cu o reţea de 39 de maga­zine.

Anul trecut, în pofida crizei finan­ciare şi a contractăriiconsumului cu 5,3% potrivit INSSE, afacerile Sephora au crescut cu2%, până la 97,16 mil. lei (23,1 mil. euro), potrivit calculelor ZFcare au la bază afacerile companiei în 2009 conform ONRC şi rata decreştere anunţată de companie.

Mai mult, oficialii Sephora estimează pentru acest an afaceri încreştere cu 7%, ceea ce ar însemna, potrivit calculelor ZF,depăşirea pragului de 100 de mi­lioane de lei.

Pe piaţa locală Sephora deţine 22 de magazine în nouă oraşe -Bucureşti, Constanţa, Cluj, Iaşi, Braşov, Piteşti, Suceava, Arad şiBacău. Două dintre aceste magazine - din Bacău şi Braşov - au fostdeschise în acest an.

"La începutul anului 2011 am deschis două noi magazine Sephora,magazine preluate la sfârşitul lunii noiembrie 2010. Aceste douămagazine au fost iniţial franciza Beauty Shop", explică RoxanaRasu, directorul general al Sephora România.

Sephora, care este prezentă de 11 ani în Romania, a existat înprimii şase ani sub numele de Beauty Shop. În acea perioadăcompania a oferit franciza Beauty Shop în provincie companieiSelective Network, cu afaceri de 8 mil lei (1,9 mil. euro) în 2009,potrivit ONRC.

Rasu mai spune că în 2011 doreşte să deschidă mai multemagazine, însă anunţă doar al doilea magazin din Iaşi, care ar urmasă fie deschis spre sfârşitul anului.

Un magazin Sephora necesită pentru deschidere o investiţie decirca 200.000 de euro, suma variind în funcţie de dimensiunea şitipul magazinului.

Pe piaţa locală există în prezent opt cafenele Starbucks, dintrecare şase în capitală, şi câte una în Cluj şi Timişoara.

"Am intrat pe piaţa din România în 2007 şi suntem prezenţi întrei oraşe. Servim anual două milioane de clienţi. După ce ne-amextins pe piaţă, acum investim în întărirea poziţiei pe piaţalocală", spun reprezentanţii Starbucks. Ei nu elimină însăposibilitatea deschiderii de noi cafenele. "Vom fi prezenţi acolounde clienţii noştri ne vor. Luăm în considerare în special oraşelemari din România."

Pe piaţa de fashion grecii au opt magazine Marks & Spencerşi nu există planuri pentru noi deschideri şi trei magazineGap.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO