Grecia

Marinopoulos s-a extins de la cosmetice la fashion si cafenele

Marinopoulos s-a extins de la cosmetice la fashion si cafenele

Grupul elen a adus la Bucuresti celebrul lant de cafenele Starbucks

24.03.2009, 12:25 908

Dupa ce in urma cu noua ani au introdus pe piata cosmeticelor din Romania conceptul multibrand Beauty Shop-Sephora, grecii de la Marinopoulos au deschis in franciza si magazinele Marks & Spencer si au adus lantul de cafenele Starbucks. Incepand din acest an, alte branduri de imbracaminte sunt pregatite pentru piata locala-Gap si Banana Republic.
In 2000, compania de cosmetice Sephora Marinopoulos, formata in urma asocierii grupului elen Marinopoulos cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon - Henessy), a deschis primul Beauty Shop-Sephora in Capitala. Timp de sase ani a mers pe consolidarea businessului, astfel ca in 2006, cand a avut loc campania de rebranding, care a insemnat renuntarea la brandul Beauty Shop si inlocuirea sa cu Sephora, compania avea 100 de angajati.
In prezent, sunt 16 magazine Sephora in Romania, dintre care sapte in Bucuresti, iar restul in orase mari precum Constanta, Iasi, Cluj sau Arad. Pentru anul in curs, grecii au avansat un buget de doua milioane de euro pentru dezvoltarea retelei cu alte cinci unitati, primul magazin urmand sa fie deschis in Grand Arena la sfarsitul lui martie, in urma unei investitii de 300.000 de euro.
Estimarile Sephora pentru 2008 au vizat afaceri de peste 21 mil. euro, in crestere cu 35% fata de anul anterior.
In paralel, Marinopoulos a continuat investitiile si pe partea de fashion, aducand in 2001 franciza brandului britanic Marks& Spencer, in contextul in care de peste 30 de ani grupul elen detine drepturi exclusive de operare a magazinelor de imbracaminte in Grecia, Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia si Elvetia. La inceputul anului trecut Marks & Spencer a preluat, pentru 50 de milioane de euro, o participatie de 50% la compania Marks & Spencer Marinopoulos, astfel ca administrarea magazinelor a inceput sa se faca printr-un joint-venture.
In 2007 grupul grecesc anunta intrarea pe piata autohtona a brandului Starbucks, unul dintre cele mai asteptate nume la acea vreme, iar in aproape doi ani se extinde cu sase cafenele.    
Marinopoulos Coffee Company mizeaza pe Bucuresti, cinci dintre cafenele fiind deschise aici, majoritatea in centre comerciale. Cu toate acestea, cea mai mare unitate, care are o suprafata de 320 de metri patrati, plasata pe trei niveluri, a fost lansata in Cluj, in centrul comercial Iulius Mall. Celelalte cafenele ale companiei sunt situate in Bucuresti Mall, in Baneasa Shopping City, in Plaza Romania, in Liberty Center si mai nou stradal, la parterul cladirii de birouri America House, situata in Piata Victoriei din Capitala, un target important fiind reprezentat de clientii business.
Ultima miscare a grupului a fost anuntata la sfarsitul anului trecut, dupa ce strategia de extindere a retailerului american de imbracaminte si accesorii Gap a decis sa cuprinda si Romania. Compania a incheiat un acord de franciza cu grupul elen Marinopoulos pentru deschiderea mai multor magazine sub brandurile Gap si Banana Republic in Grecia, Romania, Bulgaria, Cipru si Croatia. Daca pentru Gap zarurile au fost deja aruncate in Romania, Banana Republic inca mai asteapta noi oportunitati.
Primul magazin Gap va fi deschis in centrul comercial din nordul Capitalei, Baneasa Shopping City in locul magazinului de imbracaminte Koton. Turcii de la Koton au considerat oportuna plecarea din Baneasa a brandurilor de lux M.Missoni si Selections, administrate de Otter Distribution si au cerut relocarea in spatiul de 380 de metri patrati in care multibrandul Selections a comercializat brandurile de lux See By Chloe, R.E.D Valentino, Ice Iceberg, Harmont & Blaine si Alexander McQueen. Astfel Gap va prelua spatiul lasat liber de Koton.




Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO