IMM

​Ce-i reţine pe antreprenori să iasă pe pieţele externe? Lipsa sprijinului din partea statului, birocraţia sau diferenţa de cultură

​Ce-i reţine pe antreprenori să iasă pe pieţele...

Autor: Florentina Niţu

11.06.2019, 15:24 260

Principalele motive pentru care firmele româneşti nu îşi duc producţia peste graniţe sunt lipsa sprijinului din partea statului, birocraţia, necunoaşterea legilor din ţara ţintă  sau diferenţa de cultură, spun atreprenorii, potrivit unui studiu realizat Start-Up Bridge, un proiect de internaţionalizare a afacerilor româneşti, iniţiat de Romanian Business Leaders în 2017.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 200 de firme antreprenoriale, din domenii precum agricultura, FMCG, automotive, mobilă, retail, transporturi, media şi telecom, tehnologie, cercetare-dezoltare, turism şi resurse umane.

„Dacă analizăm barierele externe care frânează extinderea firmelor pe pieţele externe, vedem un potenţial mare pentru statul român săsprijine exporturile şi internaţionalizarea. Din studiul nostru reiese că antreprenorii români au nevoie de o tranziţie uşoară în piaţa ţintă, prin minimizarea riscurilor printr-un ajutor mai mare pe pieţele externe”, a declarat Claudiu Vrînceanu, coordonatorul proiectului Start-Up Bridge, în cadrul evenimentului dedicate împărtăşirii rezultatelor.

El a adăugat că doi din trei antreprenori consideră că au întâmpinat bariere personale în procesul de internaţionalizare, cum ar fi lipsa conexiunilor, a cunoştinţelor şi a informaţiilor despre piaţa ţintă.

Trei sferturi (74%) dintre antreprenorii români vor ca statul să se implice, prin instituţiile de profil, în promovarea peste hotare a firmelor autohtone, iar mai mult de jumătate dintre companii (59%) afirmă că au nevoie de acces la informaţii de business din pieţele ţintă, aratărezultatele studiului.

De asemenea, 72% dintre antreprenorii români îşi doresc sprijin pentru internaţionalizare prin mecanisme finanţate din fonduri europene, iar 57% se aşteaptă ca băncile să ofere suport în procesul de internaţionalizare. 

Programul Start-up Bridge ajută antreprenorii şi managerii din firmele antreprenoriale să se extindă pe pieţele externe. În acest moment sunt implicate în proiect 100 de companii.   

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO