IMM

Conferinţa ZF/Banca Transilvania Hello, Iaşi! Antreprenorii din Iaşi: Susţineţi afacerile mici şi mijlocii dacă vreţi să crească România. “Se investeşte foarte mult în start-up-uri de studenţi, dar aceşti au cele mai puţine şanse să crească.”

Conferinţa Hello, Iaşi! a reunit antreprenori din domenii precum producţie, servicii şi afaceri sociale pentru a discuta despre cum se poate dezvolta oraşul

Conferinţa Hello, Iaşi! a reunit antreprenori din domenii precum producţie, servicii şi afaceri sociale pentru a discuta despre cum se poate dezvolta oraşul

Autor: Mădălina Dediu Panaete

20.06.2019, 00:08 774

Afacerile mici şi mijlocii, care au deja continuitate în business şi au trecut de etapa de start-up, ar trebui să fie susţinute de către bănci, investitori şi autorităţi pentru a deveni companii medii, respectiv mari, asigurând astfel o bază pentru dezvoltarea economiei locale.

„Afacerile mici şi mijlocii au nevoie de suport acum. Dacă vrem să crească România, ar trebui să susţinem afacerile mici şi mijlocii. Se investeşte foarte mult în start-up-uri de studenţi. Acestea au cele mai puţine şanse să crească“, a spus Andrei Dănilă, proprietarul dezvoltatorului de web CODE932 la conferinţa Hello, Iaşi!, organizată de Ziarul Financiar cu sprijinul Băncii Transilvania. Declaraţia vine în contextul în care întreprinderile mici şi mijlocii ( cu afaceri între 2 şi 10 mil. euro şi cu mai puţin de 49 de salariaţi) aduc aproape 40% din cifra de afaceri generată de toate companiile din România, în timp ce firmele mari contribuie cu mai mult de jumătate. Restul este contribuţia firmelor de tip micro, care reprezintă peste 90% din totalul firmelor ca număr.

Pe de altă parte, firmele mici şi mijlocii şi-au majorat rulajele cu un ritm de circa cinci ori mai mare decât microîntreprinderile, arată calculele ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Pe de altă parte, antreprenorii şi managerii prezenţi la eveniment au discutat despre faptul că foarte mulţi tineri care vor să intre în business nu au experienţă, nu-şi fac temele despre un potenţial business, dar cu toate acestea ţintesc prima dată realizarea de profit.

„Când începi un business scopul principal la început nu trebuie să fie profitul, dar nici plata salariilor. Scopul este să aduci un serviciu sau un produs astfel încât să acoperi o nevoie, însă într-un alt mod, diferit faţă de competiţie. Să oferi o experienţă plăcută chiar dacă e vorba de produse sau servicii ca să poţi câştiga o bucată dintr-o piaţă sau să creezi o piaţă”, consideră Omer Tetik, CEO al Băncii Transilvania. În plus, printre temele dezbătute au fost şi calitatea infrastructurii, lipsa forţei de muncă, importanţa susţinerii antreprenoriatului local, dar şi vectorii care au dus la dezvoltarea unor oraşe precum Iaşi, Cluj sau Sibiu în ultimele trei decenii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO