IMM

Consiliul Naţional al IMM-urilor: Aproape 30% dintre întreprinderile mici şi mijlocii cred că până la finalul anului 2020 vor reveni la o cifră de afaceri similară cu cea de dinaintea pandemiei

Consiliul Naţional al IMM-urilor: Aproape 30% dintre...

Autor: Ramona Cornea

30.06.2020, 13:31 294

Aproape 30% dintre întreprinderile mici şi mijlocii din România spun că revenirea la un nivel al cifrei de afaceri comparativ cu anul anterior se va întâmpla până la finalul anului 2020, potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

Astfel, 29,87% spun că revenirea la cifra de afaceri anterioară se va realiza până la finalul anului 2020, circa 16.98% spun că sunt deja la acelaşi nivel al cifrei de afaceri ca în anul precedent, 16,68% spun că revenirea se va realiza la mijlocul anului 2021, 15,38% spun că se vor întoarce la nivelul cifrei de afaceri anterior la finalul anului 2021, iar circa 8,19% dintre IMM-uri spun că revenirea nu se va întâmpla niciodată.

”În medie, va lua 6 luni pentru revenirea la cifra de afaceri, ba chiar 1 an sau 1 an şi jumătate. Foarte puţini antreprenori sunt la aceeaşi cifră de afaceri, cum era şi intuitive”, a spus Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR.

Conform sondajului CNIPMMR, 5,31% dintre IMM-uri spun că forţa de muncă a companiei lor nu se va întoarce niciodată înapoi la locul de muncă în proporţie de 90%, 74,27% dintre ei au spus că cel puţin 90% din forţa de muncă a companiei este deja la locul de muncă, 8,51% dintre ei spun că se întorc în septembrie, 6,61% că se întorc în luna iulie, 2,5% că se întorc în ianuarie 2021, iar 2,80% că se întorc în iunie 2021.

În ceea ce priveşte intervenţiile necesare pentru susţinerea IMM-urilor, 43% dintre companiile chestionate cred că ar fi necesare investiţii de tip unităţi de producţie noi, echipamente, utilaje şi altele, 30% dintre companiile din sondaj cred că IMM-urile au nevoie de granturi între 10.000 şi 15.000 de euro, 21% spun că este nevoie de capital de lucru, iar 6% au menţionat voucherele de consum.  

Studiul CNIPMMR a fost desfăşurat în perioada 18 – 25 iunie, a avut 1.234 de companii respondente, dintre care 54% erau microîntreprinderi, 20,8% întreprinderi mici, 5% întreprinderi medii, 1% întreprinderi mari, iar 17% au spus că au altă formă de organizare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO