IMM

Delia Olteanu, Manager segment IMM, divizia Business Banking, ING Bank Romania: ING a investit până acum 2,5 mld. lei prin intermediul creditelor IMM Invest în mediul de afaceri

Conferinţa ZF IMM ’22

Delia Olteanu, Manager segment IMM, divizia Business...

Autor: Alexandra Matei

20.04.2022, 14:15 300

ING Bank România a investit, până în prezent, 2,5 mld. lei prin intermediul creditelor IMM Invest în mediul de afaceri, spune Delia Olteanu, manager pe segmentul IMM, divizia Business Banking în cadrul ING Bank Romania.

Cifra aceasta este importantă, consideră ea, pentru că, în 2021, creditele de investiţii au crescut cu peste 16%, iar antreprenorii au avut nevoie de soluţii de digitalizare şi le-au accesat, pe cele mai multe dintre ele, prin intermediul unei finanţări bancare.

„Venim după doi ani de IMM Invest. Orice infuzie de bani pe care sistemul bancar o face în economie reprezintă un beneficiu pentru această categorie a microîntreprinderilor, care în de-a lungul istoriei, nu au demonstrat că au avut un apetit foarte mare în a accesa finanţări. Ultimii doi ani ne-au demonstrat, mai ales prin IMM Invest, că acesta este un program care, printr-un parteneriat între stat şi mediul bancar, a avut un mare succes. ING a investit, până acum, 2,5 mld. lei prin intermediul creditelor IMM Invest în mediul de afaceri. Cifra aceasta este importantă pentru că, în 2021, creditele de investiţii au crescut cu peste 16%. Am observat că antreprenorii au avut nevoie de soluţii de digitalizare şi le-au accesat pe multe dintre ele prin intermediul unei finanţări bancare. Apetitul investiţional a crescut în 2021”, a spus Delia Olteanu, manager pe segmentul IMM, divizia Business Banking în cadrul ING Bank Romania, la conferinţa ZF IMM ’22.

Circa 80% din creditele acordate, mai spune ea, au fost pentru întreprinderi micro şi mici. Mai mult, anul acesta sunt încă 750 mil. lei pe acest program, iar 400 mil. lei sunt în lucru.

Sectoarele de activitate pe care s-au acordat cele mai multe finanţări sunt transporturi, construcţii şi comerţ. Anul acesta, subliniază reprezentanta ING, zona serviciilor este în creştere şi cu siguranţă va deveni unul dintre segmentele strategice pentru ceea ce înseamnă 2022.

Alte declaraţii:

Contextul dificil nu a trecut. Suntem într-un mediu economic cu provocări legate de inflaţie şi războiul din Ucraina. Observăm că antreprenorii şi-au păstrat apetitul pentru finanţări de activitate curentă, care îi ajută să meargă mai departe, dar pe partea procesului investiţional, şi-au etapizat investiţiile corelate cu mediul de afaceri.

Noi credem într-o finanţare responsabilă şi în a asigura mediului antreprenorial sumele de care are nevoie pentru a-şi creşte businessul în condiţii de criză sustenabil, soluţii digitale la distanţă şi sfaturi utile.

Antreprenorii trebuie să fie mai conştienţi şi mai atenţi la mediul economic. Dacă ne referim la inflaţie şi la costul unui credit, observăm că deocamdată sunt oportunităţi pentru a te putea dezvolta într-un mediu în care inflaţie este la circa 10%, iar dobânzile sunt sub nivelul inflaţiei. E nevoie de atenţie foarte mare la mediul economic pentru a putea să îşi conducă afacerile corelat cu ce se întâmplă în economie.

Antreprenorii trebuie să continue să se adapteze aşa cum au făcut-o în pandemie şi să fie atenţi la angajaţi, întrucât ei sunt valoarea cea mai mare pe care o au în afacere.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO