IMM

Florin Vişoiu, Senior Manager Direct Sales SOHO, Vodafone Business: Una dintre priorităţile principale ale unui IMM în această perioadă trebuie să fie tranziţia către un business digitalizat

Conferinţa ZF IMM ’22

 Florin Vişoiu, Senior Manager Direct Sales SOHO,...

Autor: Alexandra Matei

20.04.2022, 11:38 83

Florin Vişoiu, Senior Manager Direct Sales SOHO, Vodafone Business, susţine că, în contextul destul de dificil din prezent, generat de experienţa pandemiei de Covid-19, dar şi de situaţia actuală privind războiul din Ucraina, una dintre priorităţile principale ale unui IMM ar trebui s fie tranziţia către digitalizare.

Această tranziţie ajută foarte mult la premisele unei creşteri, a unei dezvoltări pentru respectivul business, dar şi la identificarea de oportunităţi noi şi la diversificarea activităţii, crede el.

„Una dintre priorităţile principale ale unui IMM în această perioadă trebuie să fie tranziţia către un business digitalizat. Experienţa recentă, în contextul pandemic prin care tocmai ce am trecut, ne-a arătat foarte clar că acele companii mici şi mijlocii care au avut o digitalizare mărită au trecut mai bine peste pandemie şi chiar au identificat oportunităţi de creştere. Mai mult, prezenţa în mediul online a ajutat foarte mult la rezilienţa companiilor. Putem vorbi, de asemenea, despre implementarea de soluţii de lucru colaborativ sau de conectivitate, care au ajutat foarte mult la tranziţia către un mod de lucru de acasă. Pe scurt, aş concluziona că digitalizarea şi implementarea soluţiilor de digitalizare ajută foarte mult la premisele unei creşteri, a unei dezvoltări a unui business, la identificarea de oportunităţi noi şi la diversificarea activităţii”, a spus Florin Vişoiu, în cadrul conferinţei ZF IMM ’22.

În acest sens, Vodafone chiar a efectuat o cercetare pe 1.200 de companii din mai multe ţări europene,  la începutul pandemiei, cercetare care a reflectat că acele companii mici şi mijlocii care au făcut tranziţia către digitalizare au trecut mult mai bine peste această perioadă pandemică.

Totodată, menţionează acesta, companiile cu un grad ridicat de digitalizare au avut de cel puţin două ori mai multe oportunităţi de diversificare şi creştere în comparaţie cu acele companii care au avut un grad scăzut de digitalizare sau care nu au fost deloc digitalizate.

IMM-urile contribuie cu aproximativ 50% din valoarea adăugată în economie şi concentrează aproape două treimi din forţa de muncă din România.

„Din punctul nostru de vedere, este extrem de important să sprijinim IMM-urile în această tranziţie către digitalizare. Cred că este, de altfel, şi o măsură importantă spre a asigura o economie stabilă şi puternică în România”, a mai adăugat Florin Vişoiu.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO