IMM-urile din România creează 44% din valoarea adăugată brută la nivelul economiei, faţă de 59% la nivelul UE, şi mai puţin de 40% din acestea fac profit, în timp ce ponderea IMM-urilor în numărul total de companii este apropiată de nivelul european, de peste 99%, potrivit studiului EY „Antreprenorii vorbesc. Barometrul antreprenoriatului românesc 2015“.
„Este extrem de important să continuăm activitatea de susţinere a antreprenoriatului ca un pilon important pentru dezvoltarea României. Este foarte importantă susţinerea antreprenorilor pentru a avea acces la finanţare şi o fiscalizare adecvată. Din păcate, mai puţin de 40% din IMM-uri fac profit, în timp ce la nivelul companiilor mari 75% din ele fac profit. Avem antreprenori care pot deveni jucători regionali şi globali“, a declarat Bogdan Ion, country managing partner al EY România, la evenimentul de lansare a celei de-a doua ediţii a competiţiei EY Entrepreneur Of The Year.