IMM

Paul Apostol, fondatorul Digital Nation: Google finanţează cu peste 500.000 dolari programul Generaţia Tech pentru tineri

Paul Apostol, fondatorul Digital Nation: Google...

Autor: Roxana Rosu, Mediafax

16.04.2019, 15:41 1735

Paul Apostol, fondatorul Digital Nation a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe, că programul Generaţia Tech, care are drept scop dezvoltarea competenţelor digitale ale tinerilor din zone cu acces limitat la educaţie, va beneficia de 500.000 de dolari din partea Google.

Fondatorul Digital Nation, organizaţia dezvoltatoare a programului Generaţia Tech, Paul Apostol a spus în cadrul conferinţei de lansare a proiectului că suma alocată de Google în vederea dezvoltării programului este una care acoperă investiţiile din primul an şi că, în acest moment, în spatele proiectului se află deja o echipa care cercetează cele mai bune modalităţi prin care proiectul urmează să fie implementat.

„Valoarea investiţiei este, pentru primul an, de peste 500.000 de dolari, prin grant-ul oferit de Google. Ca investiţie, există o echipă de dezvoltare şi cercetare, deci există o componentă de a înţelege din punct de vedere cognitiv ce anume funcţionează cel mai bine, modelul pe care noi îl avem presupune să lucrăm cu diverse forme de transmitere a informaţiei către elev, prin filme, video, audiobook”, a declarat pentru MEDIAFAX, Paul Apostol, Fondator Digital Nation.

Paul Apostol a mai spus în cadrul aceleiaşi întâlniri şi că, la acest moment, proiectul se află în fază incipientă, urmând însă, ca până la sfârşitul lunii aprilie, să fie alese cele trei oraşe din România în care programul va fi implementat.

„Momentan, proiectul se află într-o fază de preselecţie a acestor oraşe, pentru noi cel mai important lucru este colaborarea cu organizaţiile locale, cu actorii locali, licee, companii locale, instituţii publice, şi din regiune, pentru că acest proiect este unul prin care noi maturizăm procesul într-o zonă cu acces la educaţie limitat. Atunci, în primul an de zile, pentru noi este foarte important să ajungem la un proces cât mai performant. Aşadar, primele trei oraşe vor fi selectate în funcţie de cât de repede ne putem mişca, cât de bine putem colabora, şi cât de bine putem învăţa contextul de acolo. (...) Noi vom merge fizic şi vom discuta cu toţi actorii implicaţi, apoi vom vedea, în funcţie de discuţiile purtate, cât de repede putem să începem programul în oraşele respective. Acest proces a început deja, iar la finalul acestei luni, vom alege oraşele”, a mai declarat Paul Apostol.

În ceea ce priveşte colaborarea cu Ministerul Educaţiei pentru acest proiect, fondatorul Digital Nation este de părere că, ajutorul pe care Ministerul îl poate oferi în etapele următoare ale programului, respectiv cele de implementare, este extrem de importantă.

„Pentru noi este foarte important ca Ministerul să ne ajute să ajungem la liceele din oraşele în care vom desfăşura acest proces, este foarte important să reuşim să avem o colaborare cu profesorii implicaţi în dezvoltarea elevilor, mai mult, există un rol pentru anumiţi profesori care îsi doresc să fie aproape, respectiv de ambasador, şi atunci pentru noi este foarte important ca Ministerul să fie prezent şi poate, să dezvoltăm colaborări prin care să putem scala şi cu ajutorul lor acest program”, a precizat Paul Apostol.

În ceea ce priveşte echipa de mentori care va fi responsabilă de pregătirea elevilor şi studenţilor aflaţi în postura de beneficiari ai programului, Paul Apostol spune că aceasta va fi formată cu precădere din cadre specializate ale marilor companii.

„Mentorii sunt oameni care, în principal, lucrează în companii mari, pe poziţii de seniorat, există însă şi oameni care sunt freelanceri”, a mai explicat fondatorul Digital Nation.

El a precizat şi faptul că, a doua parte a programului, vizează facilitarea angajării tinerilor care au urmat programul Generaţia Tech.

„În a doua parte a programului există o etapă de facilitare a angajării lor, pe cei din liceu încercăm să-i aducem într-un job de vară, sau într-un job part-time, să aibă această experienţă, iar pe cei mai mari am vrea să reuşim să-i aducem în companii unde să-şi folosească skill-urile dobândite şi să crească nivelul de digitalizare a companiilor respective”, a mai declarat Paul Apostol.

Reprezentant Google România: „Ne aflăm pe ultimul loc în U.E în ceea ce priveşte competenţele digitale. Nu ne-am mai mişcat din acel loc de 2 ani.”

Elisabeta Moraru, Country Manager al Google România, a declarat în cadrul aceluiaşi eveniment că, din păcate, cele mai recente date statistice privind sfera digitală plasează România pe ultimul loc la nivelul U.E în ceea ce priveşte competenţele digitale.

Elisabeta Moraru a precizat şi că, posibilitatea de creştere a PIB-ului României prin dezvoltărea competenţelor digitale trebuie exploatată mai puternic la nivel naţional.

„Indexul competenţelor digitale ne plasează pe ultimul loc în U.E, şi din păcate, nu ne-am mai mişcat din acel loc în ultimii 2 ani. O altă cifră care ne poate ajuta este, conform unui studiu McKinsey, Digital Challengers, care menţionează faptul că, până în 2025, prin creşterea compenţelor digitale, am putea aduce un impact de peste 42 de miliarde de dolari în PIB-ul României ”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Manager al Google România.

În acelaşi context, ea a mai declarat şi că, în acest moment, România se confruntă cu existenţa unei mase largi de analfabeţi digitali, care trebuie însă susţinuţi.

„În momentul acesta descoperim că suntem în urmă în ceea ce priveşte competenţele noastre digitale, de la competenţe de bază, dar şi din zona profesională. Asta înseamnă că avem foarte muilţi analfabeţi digitali, pe care noi trebuie să-i susţinem”,a spus Elisabeta Moraru.

Declaraţiile vin în condiţiile în care, marţi, a avut loc lansarea programului pilot Generaţia Tech dezvoltat de organizaţia Digital Nation. Obiectivul principal al acestuia este de a ajuta tinerii cu vârste cuprinse între 15-24 ani din oraşele din România să îşi dezvolte competenţele digitale şi să se pregătească astfel pentru profesiile din spaţiul digital. România beneficiază prin acest proiect de o investiţie din partea organizaţiei internaţionale Google.org de peste 500.000 de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO