IMM

​Programul Smart Start USA are un buget de 500 de milioane de dolari pentru extinderea companiilor româneşti pe piaţa americană

​Programul Smart Start USA are un buget de 500 de...

Autor: Florentina Niţu

14.03.2019, 15:22 445

Firmele româneşti care vor să se extindă pe piaţa din Statele Unite ar putea accesa un credit financiar de 200.000 de dolari pe beneficiar prin programul Smart Start USA. Pentru a primi finanţarea, aportul propriu al companiilor trebuie să fie de cel puţin 15%, durata de implementare a proiectului fiind de şapte ani, potrivit lui Ilan Laufer, iniţiatorul şi coordonatorul acestui program.

„Pogramul Smart Start USA are buget de 500 de milioane de dolari pentru finanţarea firmelor româneşti care vor să se extindă pe piaţa americană. Acesta poate finanţa anual 10.000 de firme româneşti. Pe lângă extindere, companiile şi-ar putea găsi parteneri în SUA, ar putea să îşi facă o firmă locală şi să producă direct acolo sau să fie un mijloc de producţie pentru o firmă americană. Raportul calitate-preţ al produselor româneşti este competitiv pentru brandurile deja existente pe acestă piaţă”, spune Ilan Laufer, iniţiatorul şi coordonatorul programului şi vicepreşedinte pentru relaţia cu SUA al Coaliţiei Naţionale pentru Modernizarea României (CNMR). Anterior, el a fost ministru pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat.

Programul se află la a doua ediţie. Scopul principal al acestuia este crearea primului ecosistem din România dedicat creşterii exportului şi internaţionalizării companiilor cu capital românesc pe piaţa Statelor Unite ale Americii. Anul trecut, zece companii din România şi-au început activitatea peste Ocean.

Cea de-a doua ediţie a progrmului va începe pe 18 martie şi va avea loc până pe 22 martie, în cursul zilelor 21-22 fiind organizat un forum în Miami, în care companiile româneşti participante îşi vor expune afacerea în câteva minute printr-o prezentare.

Pentru a obţine finanţare, companiile au termen până la finele anului să se înscrie în aplicaţia de pe site-ul progrmului. Una dintre condiţiile de finanţare este ca respectiva firmă să nu aibă datorii la bugetul de stat.

În grila de punctaj, companiile din sectorul de producţie au 30 de puncte, cele din industriile creative au 25 de puncte, serviciile au 20 de puncte, iar comerţul, 15 puncte.

Dacă au avut profit în 2017 şi 2018, firmele mai primesc 20 puncte. Cifra de afaceri contează şi ea, antreprenorii putând să obţină 10 puncte în plus pentru afaceri între 50.000 - 100.000 de dolari şi alte 10 puncte, dacă veniturile au fost de peste 100.000 de dolari.

Programul se află sub egida Fundaţiei Laufer în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie a Bucureştiului.


​​
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO