IMM

Start-up Nation 2017. Ziarul Financiar a adunat poveştile a 15 tineri aflaţi la început de drum în afaceri, sprijiniţi prin programul Startup Nation

Start-up Nation 2017. Ziarul Financiar a adunat...

Autor: Florentina Niţu

05.01.2019, 14:10 2265

Ziarul Financiar a adunat poveştile a 15 tineri care au pornit pe drumul antreprenoriatului anul trecut, sprijiniţi financiar de stat, prin programul naţional Start-Up Nation. Tinerii au pus pe “roate” de la afaceri cu prăjituri, gogoşi, cafea, produse personalizate din lemn, până la afaceri cu panouri solare sau un centru de limbă germană. 

Arta Tradiţiei, brand fondat de Mariana Solonari, Alina Ieremciuc şi Mirela Irindea

Mariana Solonari, Alina Ieremciuc şi Mirela Irindea au pornit activitatea brandul Arta Tradiţiei, care produce articole vestimentare cu mesaje româneşti consacrate, dar şi personalizate şi produse din lemn, gravate, în luna februarie a acestui an, după ce au obţinut o finanţare de 40.000 de euro prin programul Star-Up Nation 2017. Afacerea a început pe Facebook, iar pe lângă banii de la stat, au mai adăugat 7.000 de euro din propriile economii.

“În Start-Up Nation am văzut o şansă de a ne pune pe picioare afacerea şi am aplicat pentru fonduri. Trebuie să fii foarte sensibil în acea perioadă, să simţi orice uşă care se deschide şi să intri imediat. Finanţarea a fost benefică pentru noi. Programul reprezintă o şansă pentru tineri să devină antreprenori. Este greu astăzi să faci economii pentru a-ţi deschide o afacere, iar tinerii ar trebui să vadă acest program ca pe şansa vieţii lor”, spune Mariana Solonari, co-fondatoarea brandului Arta Tradiţiei.

Lulu’s Cake, companie controlată de familia Olaru

Adriana şi Costin Olaru au lasat domeniul bancar pentru o cofetărie, prin care comercializează prăjituri de casă, făcute după reţete tradiţionale, pe care au înfiinţat-o cu bani din programul Start-Up Nation.

 “Suntem pasionaţi de realizarea prăjiturilor încă de mici. Eu de la şase ani stăteam lângă mama în bucătărie şi preparam singur prăjituri. Odată cu apariţia copiilor, ne-a fost şi mai clar că trebuie să facem ceva. Ei ne cereau dulciuri, iar ceea ce găseam în comerţ nu era tocmai ce ne doream să consume. Programul Start-Up Nation a venit ca o mănuşă pentru noi, fondurile obţinute au venit ca o completare a economiilor din salariile de corporatişti şi a unui credit. Astfel, am pus pe picioarea un laborator de prăjituri cu aparatură modernă”, spune Costin Olaru, co-fondatorul cofetăriei Lulu’s Cake.

Oliroby, companie deţinută de Teodora Bitu

Teodora Bitu, din judeţul Vaslui, s-a întors la sfârşitul lui 2017 în ţară împreună cu soţul său, după 11 ani de muncă în Italia, să facă o afacere cu biscuiţii, după modelul fabricii în care au lucrat în străinătate.

“La începutul anului 2017 am auzit la televizor că poţi primi 44.000 euro prin programul Start-Up Nation pentru a-ţi face o afacere. În vara am venit acasa şi am depus şi noi dosarul, cu gândul să ne facem propriul laborator de biscuiţi acasă. Proiectul a fost acceptat şi ne-am întors în ţară în noiembrie. Cu banii obţinuţi am închiriat un spaţiu în Vaslui, l-am amenajat, am achiziţionat o maşină de făcut biscuiţi, un cuptor, am făcut site-ul şi ne-am calculate salariile pentru doi angajaţi pe şase luni”, spune Teodora Bitu, fondatoarea companiei Oliroby. Cei doi soţi au plecat în Italia în 2006, unde au lucrat la un laborator de biscuiţi cu o tradiţie de peste 30 de ani.

Cafeneaua Teto, brand deţinut de Dan Posea, Alexandru Poştoacăşi Mădălin Moroianu

Dan Posea, Alexandru Poştoacă şi Mădălin Moroianu, trei prieteni, şi-au deschis o cafenea în Bucureşti, sub brandul Teto, în cursul acestui an. Start-up-ul în zona HoReCa a luat naştere în luna aprilie, dar pentru că lucrările cu amenajarea locaţiei au durat mai mult, activitatea cafenelei a început pe sfârşit de an. Businessul a pornit prin finanţare de 80% din fonduri europene, prin programul Start-up Nation, din dorinţa antreprenorilor de a căpăta experienţă în domeniu.

“Am obţinut două finanţări în cadrul programului Start-up Nation. Investiţia în afacere a fost de 110.000 euro, 80% din bani provinind fonduri europene şi restul de 20% din surse proprii”, spune Dan Posea, co-fondatorul cafenelei Teto.

Donutino, brand înfiinţat deCosmin Sandu

Cosmin Sandu, absolvent al facultăţii de transporturi din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti, a lucrat o vreme la firma părinţilor, dar a decis să meargă pe cont propriu şi să-şi facă propriul business. Astfel, la începutul acestui an a deschis gogoşeria Donutino de pe Calea Dorobanţilor, după o investiţie de 40.000 de euro, bani obţinuţi prin Start-Up Nation.

“Ne bucură entuziasmul clienţilor, care creşte de la o lună la alta şi ne determină să ajungem în cât mai multe locuri. Donutino este probabil singurul loc din Bucureşti unde produsele sunt preparate la cuptor, nu în ulei”, a spus antreprenorul, proprietarul Donutino Black SRL, firmă înfiinţată la finalul anului trecut.

German KulturHaus, proiect dezvoltat de Cristiana Zanea

Cursurile de limba germană pentru copii şi adulţi în cadrul German KulturHaus au fost lansate anul trecut prin intermediul programului Start-Up Nation, iar primul curs a fost susţinut în primăvara anului 2018.

„Lucrurile ar fi evoluat diferit fără finaţarea aceasta. Lucrurile s-au dezvoltat mai repede, pentru că am putut să achiziţionăm tot ce a fost nevoie în centrul de limba germană. Avem toate echipamentele. Am putut să ne concentrăm pe dezvoltarea afacerii, pe promovare, fără să mai investim alţi bani“, a explicat Cristiana Zanea, fondatoarea German KulturHaus.

Triptic Studio, companie deţinută de Cristian Danciu, Aurel Basuc şi Adrian Ţuţuianu

Antreprenorii Aurel Basuc, Adrian Ţuţuianu şi Cristian Danciu, fondatorii biroului de arhitectură şi amenajări interioare Triptic Studio, au investit 100.000 de euro într-un proiect cu încărcătoare solare urbane ce poartă numele Green Spots, dintre care, 44.000 provin din programul Start-up Nation.

„Vedem un apetit foarte mare al clienţilor pentru acest proiect, deoarece este ceva nou, care se doreşte implementat pe piaţă cât mai curând. În primul an de activitate aşteaptăm venituri de 100.000 de euro. (…) Iniţiativa şi misiunea programului Start-Up Nation sunt benefice pentru încurajarea antreprenoriatului în rândul tinerilor”, spune Cristian Danciu, cofondator al Green Spots.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO