Implicarea face diferența

Când sustenabilitatea stă la aceeaşi masă cu businessul. Katharina Scheidereiter, Kaufland: Dacă înainte de pandemie era unul din patru copii din România la limita sărăciei, momentan cifrele arată că este deja unu din trei. Trebuie să combatem efectele pandemiei

28.12.2021, 10:00

 

În 2020, când pandemia a lovit România, retailerul german Kaufland şi-a revizuit rapid planul de CSR, dat fiind că era o urgenţă în ţară şi astfel, atenţia a fost îndreptată în această direcţie.

„Am realocat o mare parte din bugetul nostru anual către proiecte care să se ocupe de combaterea efectelor pandemiei. Pe termen scurt erau necesare proiecte sanitare şi pentru cei din prima linie. Şi pe termen mediu şi lung vedem că pandemia are efecte secundare neplăcute precum o criză economică, o sărăcie în creştere”, spune Katharina Scheidereiter, CSR manager în cadrul Kaufland.

Astfel, dacă înainte era unul din patru copii la limita sărăciei în România, momentan cifrele arată că este deja unu din trei.

„Trebuie să ne concentrăm atenţia pe aceste efecte foarte neplăcute (ale pandemiei – n.red.), ceea ce înseamnă sărăcie pentru copiii din România. Pe de altă parte, ne uităm şi în direcţia educaţiei.”

Sunt foarte mulţi copii care au rămas în urmă cu educaţia în ultimii doi ani. Dacă vorbim de zone rurale, unde câteodată nu există nici curent electric, nu ai laptop-uri, cum poţi să faci şcoala online?

„Din păcate au rămas şi cu un an în urmă. Ca să nu pierdem chiar o generaţie întreagă a viitorului României, ne concentrăm atenţia şi pe aceste probleme şi încercăm să recuperăm acum, împreună cu Asociaţia Plan B, o parte din materia pierdută.”

Astfel, compania îşi orientează atenţia către mai multe paliere şi către câteva sute de proiecte anual.

În ceea ce priveşte strategia Kaufland de CSR, există cinci piloni de bază, e vorba de educaţie, protecţia mediului, viaţă sănătoasă şi sport, proiecte sociale şi, nu în ultimul rând, cultură.

Kaufland, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local, a derulat în 2020 aproape 200 de proiecte de implicare în societate, cu un buget total de 34 mil. lei. Beneficiarii acestor acţiuni au fost 4,9 milioane de români.

„Implicarea în societate face parte din ADN-ul nostru şi pleacă de la crezul că dacă eşti prezent într-o piaţă, e bine să dai şi înapoi societăţii respective. De aceea, suntem implicaţi încă de la început în multe proiecte, de mai bine de 15 ani suntem un partener al societăţii româneşti”, spune Katharina Scheidereiter, CSR manager în cadrul Kaufland.

Compania a intrat oficial pe piaţa din România în 2005, când a deschis primul magazin. Astăzi, ea are o reţea de circa 150 de hipermarketuri cu preţuri mici şi afaceri de 12,8 mld. lei în 2020.

 

 

 

 

 

 

Implicarea face diferența este un proiect editorial realizat de

Ziarul Financiar şi Kaufland România