Implicarea face diferența

Valer Hancaş, Kaufland România: Avem 500 de persoane cu dizabilităţi în echipă. Sunt perfect integraţi, lucru de care ne-a fost la început cel mai frică. Avem multe de învăţat de la ei

14.01.2022, 17:32

Kaufland, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local, are o echipă de 15.000 de oameni, dintre care 500 sunt persoane cu dizabilităţi. Compania este unul dintre cei mai mari angajatori din economie, numărul de salariaţi fiind relativ stabil în ultima perioadă.

„Angajaţii sunt, fără doar şi poate, cea mai importantă resursă a companiei. Kaufland are un nivel relativ constant de 15.000 de angajaţi. Avem şi un proiect foarte frumos în domeniul resurselor umane şi am ajuns la 500 de persoane cu dizabilităţi în echipa noastră. Sunt oameni perfect integraţi, lucru de care ne-a fost la început cel mai frică. Avem multe de învăţat de la ei”, spune Valer Hancaş, director de comunicare şi corporate affairs Kaufland România şi Republica Moldova .

Strategia de sustenabilitate a Kaufland, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local, se bazează pe cinci piloni: producătorii locali, angajaţii, clienţii, mediul şi comunitatea. Fiecare e analizat separat şi are o serie de programe şi acţiuni dedicate.

Angajaţii sunt astfel şi ei pilon al sustenabilităţii.

„Pandemia a schimbat foarte multe, atât în modelul de business al jucătorilor din România şi din lume, cât şi la nivel personal. Vorbim însă în final de acelaşi lucru – solidaritate. Pentru angajaţi – care au fost în prima linie în lupta împotriva COVID-19 - am oferit bonusuri în valoare de 12 mil. euro în 2020.”

În retail, culmea, spune el nu a existat panica angajaţilor. Absenteismul în 2020 - primul an de pandemie şi cel marcat mai puternic de panica oamenilor - a fost mai mic, iar fluctuaţia de personal aproape s-a stopat o perioadă. La nivel de an, 2020 vs 2019, fluctuaţia a scăzut cu circa 40%, conchide executivul. Iar asta în contextul în care fluctuaţia de personal în comerţul alimentar în ansamblul său este printre cele mai mari din economie.

Valer Hancaş spune însă că pentru Kaufland nu este dificil să găsească angajaţi în piaţă. Pentru al cincilea an consecutiv, retailerul a fost numit cel mai bun angajator din România. Ce îi atrage pe oamenii care vin să lucreze aici?

„Cred că suntem un angajator atractiv. Salariul minim brut este de 3.680 de lei, e o sumă care îţi asigură o anumită stabilitate. Suntem una dintre cele mai mari echipe din România şi rămânem o echipă. Suntem prezenţi în tot ce înseamnă viaţă socială. Putem vorbi de distracţie prin evenimentele la care suntem prezenţi, dar putem vorbi şi de situaţii negative – societăţile defavorizate - unde ne implicăm. Investim aici circa 7 mil. euro în fiecare an. Am ajuns probabil la 5 milioane de beneficiari în baza acestor investiţii.”

Compania e prezentă la târguri, la festivaluri, e în dialog permanent cu aceşti angajaţi sau posibili viitori angajaţi.

„Avem toate cifrele pe masă, suntem transparenţi, promitem doar ceea ce livrăm. Acestea sunt ingredientele care ne transformă într-un angajator atractiv.”

În 2020, Kaufland ce operează o reţea de circa 150 de hipermarketuri, a obţinut afaceri de 12,8 mld. lei, în urcare cu peste 8% faţă de anul anterior. Spre comparaţie, consumul în ansamblul său a crescut cu 2,2% în primul an de pandemie.

 

 

 

 

Implicarea face diferența este un proiect editorial realizat de

Ziarul Financiar şi Kaufland România