Aqua Carpatica
În căutarea brandului de ţară. IT-iştii români vor să cucerească lumea, dar cum poate România să depăşească perimetrul comerţului online şi să dezvolte tehnologii de la zero?
În căutarea brandului de ţară. IT-iştii români vor să cucerească lumea, dar cum poate România să depăşească perimetrul comerţului online şi să dezvolte tehnologii de la zero? 24 feb 2020

Marota că România are una dintre cele mai bune viteze ale Internetului din întreaga lume s-a extins, în ultimii ani, cu ideea unei ţări foarte bine dezvoltate din punctul de vedere al pregătirii IT-iştilor.

citește mai mult
În căutarea brandului de ţară. Designul tradiţional „ţesut“ în România trece graniţele, condus de antreprenori tineri: Vrem ca oamenii să înţeleagă că e bine să susţinem producătorii locali
În căutarea brandului de ţară. Designul tradiţional „ţesut“ în România trece graniţele, condus de antreprenori tineri: Vrem ca oamenii să înţeleagă că e bine să susţinem producătorii locali 17 feb 2020

Designul românesc, indiferent că e pus sub forma obiectelor de decor, a mobilei, a pie­selor vestimentare, s-a conturat ca o nişă a mi­cilor antreprenori, ataşaţi de artă şi tradiţii, dar cu spiritul de iniţiativă în sânge.

citește mai mult
În căutarea brandului de ţară. Mioveni şi Craiova, oraşele din România puse pe harta de producţie a lumii de Dacia şi Ford
În căutarea brandului de ţară. Mioveni şi Craiova, oraşele din România puse pe harta de producţie a lumii de Dacia şi Ford 10 feb 2020

Cifra de afaceri a industriei auto locale, valoare care include businessul Dacia, al Ford şi al celor peste 400 de producători de componente, a urcat cu 5,2% în 2019 faţă de 2018, la 30 de mi­liar­de de euro, potrivit datelor Asocia­ţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

citește mai mult
În căutarea brandului de ţară. Turismul balnear a ajuns la 1 milion de turişti, dar mai puţin de 5% sunt străini: Staţiunile balneare româneşti suferă de pe urma lipsei de investiţii din ultimii 15 ani
În căutarea brandului de ţară. Turismul balnear a ajuns la 1 milion de turişti, dar mai puţin de 5% sunt străini: Staţiunile balneare româneşti suferă de pe urma lipsei de investiţii din ultimii 15 ani 3 feb 2020

Turismul balnear începe să-şi recâştige strălucirea de altădată, astfel că tot mai mulţi turişti aleg să-şi pe­trea­că vacanţele în desti­na­ţii cunoscute pentru beneficiile tera­pe­utice.

citește mai mult
„În căutarea brandului de ţară“. România este unul dintre cei mai mari producători de vin din UE şi totuşi consumatorii europeni nu au auzit de vinurile româneşti. „O recunoaştere internaţională va fi posibilă doar dacă primul pas va fi făcut din interior.“
„În căutarea brandului de ţară“. România este unul dintre cei mai mari producători de vin din UE şi totuşi consumatorii europeni nu au auzit de vinurile româneşti. „O recunoaştere internaţională va fi posibilă doar dacă primul pas va fi făcut din interior.“ 1 feb 2020

România a realizat în 2019 aproa­pe 5 milioane de hecto­litri de vin, valoare ce o pozi­ţio­nează pe locul şase la nivel de UE în clasamentul celor mai mari producători ai licorii lui Bacchus. Totuşi, piaţa locală este necunoscută dincolo de graniţe, peste hotare ajungând doar 5% din producţia de vin. În acest context se pune întrebarea: cum poate deveni vinul un brand de ţară?

citește mai mult
În căutarea brandului de ţară. Cum pot produsele tradiţionale româneşti din industria alimentară să devină cunoscute pe plan internaţional: „Trebuie să dezvoltăm cultura gastronomică locală“
În căutarea brandului de ţară. Cum pot produsele tradiţionale româneşti din industria alimentară să devină cunoscute pe plan internaţional: „Trebuie să dezvoltăm cultura gastronomică locală“ 27 ian 2020

citește mai mult
"În căutarea brandului de ţară". Producţia locală de bere acoperă peste 95% din consum, dar brandurile locale ies timid la export
"În căutarea brandului de ţară". Producţia locală de bere acoperă peste 95% din consum, dar brandurile locale ies timid la export 20 ian 2020

România se situa în 2018 (ultimele date disponibile) pe locul opt în Uniunea Europeană la producţia de bere, cu un volum de 16,6 milioane de hectolitri, arată datele de la Asociaţia Berarii Europei.

citește mai mult
„În căutarea brandului de ţară“. România primeşte anual mai puţin de trei milioane de turişti străini, de trei ori mai puţini ca Bulgaria şi de şase ori sub nivelul din Ungaria
„În căutarea brandului de ţară“. România primeşte anual mai puţin de trei milioane de turişti străini, de trei ori mai puţini ca Bulgaria şi de şase ori sub nivelul din Ungaria 6 ian 2020

În prezent turismul de tip in­bound aduce de 1% din PIB, res­pectiv 2,8 mld. dolari anual, de la cei 2,8 milioane de călători străini care au ales să viziteze România în 2018 (anul pentru care există cele mai re­cente date), arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice şi a celor de la World Tourism Organi­zation.

citește mai mult
„În căutarea brandului de ţară“. România rurală, un diamant neşlefuit: „Cu o promovare corectă, produsele autentice româneşti pot să devină un brand de ţară“
„În căutarea brandului de ţară“. România rurală, un diamant neşlefuit: „Cu o promovare corectă, produsele autentice româneşti pot să devină un brand de ţară“ 23 dec 2019

România rurală formată din 13.000 de sate înşirate de-a lungul Munţilor Carpaţi şi al Deltei Dunării olăreşte zi de zi, ţese co­voare, coase straie populare, con­fecţio­nează opinci sau coace pâine în cuptoare de pământ, meşteşuguri ce au devenit tot mai atractive pentru turiştii străini.

citește mai mult
„În căutarea brandului de ţară“. Consumul de apă minerală din România este sub media UE, iar producătorii se uită către alte pieţe: „Trebuie să profităm de calitatea şi de numărul de resurse minerale“
„În căutarea brandului de ţară“. Consumul de apă minerală din România este sub media UE, iar producătorii se uită către alte pieţe: „Trebuie să profităm de calitatea şi de numărul de resurse minerale“ 16 dec 2019

♦ Branduri cu o istorie de zeci de ani sau de numai câţiva ani şi-au făcut loc împreună pe o piaţă unde consumatorul român caută produse româneşti ♦ Numărul de mărci de apă îmbuteliată (minerale, de izvor şi de masă) s-a dublat într-un deceniu, până la aproximativ 100 de branduri, iar în piaţă sunt disponibile 400 de tipuri de ambalaje ale celor 100 de mărci.

citește mai mult