♦ Grupul lituanian Apex Alliance a transformat fostul Palat al Băncii Marmorosch din centrul Bucureştiului într-un hotel de cinci stele, o investiţie care s-a ridicat la 42 milioane de euro.
Bucureştiul a primit anul trecut undeva la 1,8 milioane de turişti, ceea ce foarte puţin, consideră Mihai Giurgi, head of sales în cadrul hotelului de cinci stele Marmorosch din Bucureşti. Iar din total, străini au fost sub un milion, anormal de puţin pentru o capitală europeană, adaugă el. Un motiv pentru această subdezvoltare îl reprezintă lipsa de promovare.
„Există un city tax de 2% pe care fieÂcare client îl plăteÅŸte. ÃŽn BucureÅŸti, acest city tax, anual, însumează aproximativ 6 mil. euro, bani care nu se investesc în promoÂvarea BucureÅŸtiului ÅŸi e păcat pentru că potenÅ£ialul e enorm. Noi, ca grup, încerÂcăm să investim, încercăm să promovăm cât putem de mult BucureÅŸtiul, mergând la diferite târguri de turism, însă eforturile noastre nu sunt suficiente“.
E nevoie de mai multă atenÅ£ie ÅŸi colaÂborare, de mai multă implicare a autorităÂÅ£ilor. O asemenea implicare ar putea cel puÂÅ£in dubla numărul de vizitatori, adaugă el.
„Budapesta, spre exemplu, este la un nivel complet diferit, aproape vestic. Mă refer aici şi la ceea ce priveşte partea de tarife pe care ei le percep, care sunt cu circa 65% mai mari decât cele din Bucureşti. Vorbesc doar de hotelurile de cinci stele, cele premium şi de lux. Cred că noi nu suntem deloc inferiori lor, doar că avem nevoie de promovare mai agresivă“, a explicat Mihai Giurgi. El a fost prezent în cadrul emisiunii In the Spotlight, un proiect ZF powered by Mastercard.
Un alt factor care influenţează turismul este climatul geopolitic. Şi faptul că nu avem suficiente unităţi de cazare de cinci stele contează. „Spre exemplu, când a avut loc concertul Coldplay la Bucureşti, acesta a fost un dezavantaj, se primeau foarte multe telefoane, nimeni nu mai avea spaţii de cazare în unităţile de cinci stele sau chiar de patru stele. Aşadar, nu ştiu dacă în momentul de faţă suntem pregătiţi 100% pentru un flux foarte mare de turişti.“
Executivul român mai spune că sunt foarte mulÅ£i oameni care doresc să călătoÂrească. ÃŽn BucureÅŸti, mai există însă un dezaÂvantaj - lipsa brandurilor de retail de lux.
„Din cauza asta sunt pieţe, cum este şi cea din China, pe care nu le putem penetra. Aceşti oameni sunt învăţaţi ca atunci când călătoresc să facă şi shopping.“
În ceea ce priveşte hotelul Marmorosch, cei mai mulţi oaspeţi străini vin din SUA, Marea Britanie, Franţa, Germania şi România.
Acest hotel a fost deschis în vara lui 2021, într-o clădire din centrul istoric al Bucureştiului, clădire ce a găzduit anterior Banca Marmorosch, cea mai importantă bancă comercială din perioada interbelică, potrivit lui Mihai Giurgi.
„Clădirea care a găzduit această bancă şi care astăzi găzduieşte hotelul Marmorosch a fost inaugurată în 1923, după şapte ani de lucrări.“
În 2017, grupul Apex Alliance a achiziţionat clădirea, transformând-o, după trei ani şi jumătate de muncă şi după o învestiţie de 42 de milioane de euro, în hotelul de Marmorosch de astăzi. E vorba de un hotel de cinci stele, cu 217 camere.
„Avem şi un bar în interiorul fostul seif al băncii - The Vault. Avem, totodată, facilităţi multiple, zona de spa, de tratamente cosmetice, avem un restaurant cu specific internaţional ce a fost gândit în direcţia de fine dining cu influenţe franţuzeşti. De asemenea, am fost primul hotel din Bucureşti care a adus conceptul de afternoon tea pe piaţa noastră, care are o foarte mare priză la public, mai ales în perioada festivă.“
Povestea acestei clădiri şi povestea băncii Marmorosch reprezintă un magnet atât pentru turiştii străini, cât şi pentru cei locali. Pentru străini însă contează chiar mai mult, ei fiind atraşi de arhitectura clădirii, de faptul că nu s-a intervenit atât de mult în recondiţionare, păstrându-se elementele de acum peste 100 de ani.
„Lucrul acesta pe noi ne ne avantajează. Deşi am deschis relativ recent, în vara lui 2021, deja suntem pe hartă. Marmorosch e parte din familia Marriott, din Autograph Collection, care caută clădiri şi proprietăţi unice.“
Unitatea de cazare este deţinută de Apex Alliance, care este o companie de hotel management ce are şase hoteluri în Bucureşti şi 16 în Europa.
„Ţinta e ca în cinci ani să ajungem la 40-45 de hoteluri în Europa. Focusul e acum pe Vest, pe Italia şi Franţa, mai nou, dar România rămâne un punct de interes pentru grup pe harta Europei.“
Mihai Giurgi afirmă că România are un potenţial fantastic şi aici nu vorbim doar de Bucureşti, ci şi de alte oraşe care sunt în curs de dezvoltare, cum ar fi Cluj sau Oradea. „Tot timpul avem ochii deschişi şi încercăm să identificăm proprietăţi şi oraşe unde am putea deschide acest tip de business. Bucureştiul, în 10 ani, va arăta cu totul diferit faţă de cum arată acum. Mă refer la schimbări în bine. Sunt multe clădiri în care se va investi şi care vor ajunge la standarde vestice.“
Bucureştiul este o piaţă emergentă acum pentru cei din din Vest, pentru afacerile mari şi mijlocii.
„Lucrul acesta pe noi ne pune într-o poziţie foarte avantajoasă. Faptul că Bucureştiul se dezvoltă într-un ritm foarte accelerat în ultimul timp face ca hotelul nostru să aibă un grad de ocupare de peste 85%, care poziţionează ca lider de piaţă în acest moment în Capitală.“
Deşi oraşul e o piaţă emergentă, care creşte foarte mult, e departe de pieţele din Vest, care sunt extrem de vaste, extrem de puternice.
„Însă, local, potenţialul este imens, de aceea sunt din ce în ce mai mulţi investitori care deschid sau care vor deschide proprietăţi în viitor în Bucureşti“, spune executivul care a început să lucreze în industrie acum 12 ani, iar cea mai mare parte a timpului a lucrat în Paris şi Londra.
Clienţii hotelului se împart în două categorii.
„Avem turişti străini mai ales în zona de corporate, ei vin în special în timpul săptămânii, de luni până vineri. Avem undeva la 80% turişti străini din mediul corporate.“
În timpul weekendului, procentele se inversează. Mai mult, acum există şi un nou trend, care se numeşte bleisure, şi anume oaspeţii corporate care vin de luni până vineri îşi extind şederea şi pe perioada weekendului pentru a descoperi Bucureştiul.
„Pentru clienţi, cel mai mult contează că putem oferi servicii la nivelul celor din Germania, Anglia sau Franţa. Al doilea element este povestea clădiri. Poziţionarea e şi ea importantă, însă nu e esenţială deoarece fiind în Centrul Vechi există şi anumite dezavantaje, cum ar fi lipsa locurilor de parcare.“
În acest moment Marmorosch are 132 de angajaţi, dar în continuare caută oameni.
Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 100 de parteneri. TEILOR, Nike, Sabon, Douglas, Beautik, Lensa, La Hambar, Marmorosch și Casa Timis sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco.
Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, trebuie doar să își înscrie cardul în programul Mastercard Premium Collection și să achite produsele sau serviciile de la partenerii Mastercard, cu cardul Premium înrolat. Ulterior, aceștia vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.
Nu este necesară rezervarea prealabilă a ofertelor sau specificarea tipului de card folosit pentru plată. Un deținător de card poate înscrie oricâte carduri de debit sau de credit eligibile în programul Mastercard Premium Collection pentru a beneficia de cashback atunci când plătește cu orice card înrolat cu succes.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE