In the spotlight

In the Spotlight, un proiect ZF, powered by Mastercard. Nico Lontras, Casa Timiş: Planul de dezvoltare se întinde pe 10 ani, urmează încă o cramă, încă un hotel. Vom investi în terenuri de sport, o a doua piscină şi locuri de joacă

13.12.2024, 00:06 Autor: Cristina Roşca

Casa Timiş este un complex din zona premium a turismului, aflat în comuna Chiţorani, judeţul Prahova, unde familia Timiş, proprietara producătorului de mezeluri Cris-Tim, a pariat pe ospitalitate plecând de la un vechi conac Domeniul Casa Timiş, compania care administrează acest business, a avut încasări de 32 milioane lei în 2023, adică aproape de două ori mai mari faţă de anul anterior.

Planul de dezvoltare al proiectului Casa Timiş, activ în zona premium a ospitalităţii, se întinde pe o perioadă de până la 10 ani, aşadar urmează încă o cramă, urmează încă un hotel, spune Nico Lontras, executive chef, Casa Timiş. Pe termen mai scurt, investiţiile merg către terenuri de sport, locuri de joacă şi încă o piscină.

„Am dezvoltat 900 de mp de spa, urmează trei terenuri de fotbal, de tenis şi mai multe activităţi în jurul conacului. Urmează şi o a doua piscină, de data aceasta interioară. Plus locuri de joacă pentru copii.“

Casa Timiş, un complex aflat în comuna Chiţorani, judeţul Prahova, cuprinde deja multiple locuri de cazare, dar şi trei restaurante, un bar, saloane de evenimente şi zonă spa.

„Eu m-am alăturat acestui proiect acum cinci ani, chiar după inaugurarea celui de-al doilea restaurant. Acum avem deja trei restarante, un bar englezesc, plus sa­loane de evenimente private şi corporate. Iar în pre­zent suntem în con­tinuare în plină dezvoltare pentru că mai există spaţiul de creştere“, afirmă Nico Lontras. 

El a fost prezent în cadrul emisiunii In the Spotlight, un proiect ZF powered by Mastercard.

Proiectul Casa Timiş a pornit la drum cu restaurantul românesc – Restaurantul Conacului (e amplasat într-un conac neo-românesc). A urmat cel mediteranean, restaurantul Veranda, şi apoi cel cu specific asiatic, Rotonda. 

Cel mai recent a fost inaugurat barul englezesc. Restaurantul românesc are 60-70 de locuri în interior, iar vara se extinde cu o terasă de 120 de locuri. La Veranda sunt 90 de locuri la interior şi încă atâtea la exterior. Iar Rotonda are 120 de locuri la interior şi o terasă de 30 de locuri. 

„Fiecare are specificul lui. În sezon, vara, mai ales în weekenduri, suntem fully booked. Avem însă şi în timpul săptămâni oaspeţi, fie grupuri, fie turişti individuali, fie sedinţe de management fie team building-uri. Totodată, facem şi evenimente dedicate.“

Sunt şi evenimente mari, dar şi mici. Anul acesta, spre exemplu, aici a avut loc un concert de 300-400 de persoane.

„Avem 170 de hectare unde putem deservi orice tip de eveniment. În perioada verii oferim şi un grătar în mijlocul viilor. Totuşi, cel mai mult aş pune însă accent pe bucătăria românească. Pentru mine e foarte important să reprezentăm cumva şi partea regională a bucătăriei româneşti. Am mizat pe produse locale. Plus că avem livadă, avem grădina noastră, ne facem untul nostru, vinul nostru şi inclusiv apa este forată de noi.“

El îşi doreşte o bucătărie centrală, dar şi un magazin cu produse proprii ale Casa Timiş. „Avem untul nostru, vinul nostru. Avem cofeteria noastră cu toată patiseria şi tot ce înseamnă dulce, de la praline de ciocolată şi macarons până la cozonac şi altele. Avem produsele din grădina noastră, din livada proprie. Ne facem compoturile, ne facem sosurile de iarnă.“ 

Urmează o altă grădină de 5.000 mp, unde vor fi plantate roşii bio, ardei, salată, ierburi aromatice. În grădina deja existentă sunt ierburi aromatice, 6.000 de fire de căpşuni şi tot la fel de multe de fire de pepeni. Există şi o livadă şi două sere cu salate şi verdeţuri. 

„Plus că eu folosesc totul de la viţa de vie, de la lăstar la frunză şi la boabele de struguri. Sunt adeptul unui meniu scurt, schimbat des, pentru că îţi de posibilitatea să te joci şi sezonier şi din toate celelalte puncte de vedere.“

Nico Lontras schimbă meniul de două ori pe an, primăvara şi toamna. În aceşti cinci ani de când e la Casa Timiş a legat relaţii cu furnizorii autohtoni şi acum îi e mai uşor să găsească produsele necesare. „Cred cu tărie că nu există bucătărie românească fără produs românesc. Va trebui să înţelegem asta.“

A căutat în jurul Casei Timiş şi a găsit furnizori, producători mici, cu care a încheiat contracte pe termen lung. Astfel, ei s-au putut dezvolta şi i-au asigurat şi lui consistenţă şi constanţă pe produs. 

„Apar tot mai mulţi producători autohtoni, ceea ce e foarte bine.“

Totuşi, momentan, străinii se bucură mai mult de bucătăria românească decât românii. „Restaurantul românesc este singura categorie de restaurant unde ştii de acasă ce o să mănânci. E nevoie de originalitate. Suntem departe, există doar o nişă momentan.“ 

Chiar şi aşa, el crede că bucătăria românească va deveni Cenuşăreasa de la Balul Gastronomic şi va fi cucerită la propriu. Doar că schimbarea bucătăriei româneşti nu se poate face doar în restaurantele de nişă, preparatele trebuie încet-încet să ajungă şi la publicul larg.

La Casa Timiş, circa 80% din oaspeţi vin din Bucureşti, aşa că proximitatea faţă de Capitală e clar un avantaj. Sunt incluşi aici şi românii, dar şi străinii care vin. 

„Sunt oameni care se opresc la noi în drum spre sau dinspre Transilvania. Suntem în calea acestui trafic, iar turismul de trafic e foarte important în România şi ar trebui să îl dezvoltăm.“

În cursul săptămânii, proiectul se bazează pe zona de corporate, de business. În weekend, partea de leisure creşte foarte mult. Spre exemplu, restaurantele au circa 400 de oaspeţi pe zi.

„Suntem un business care are două sezoane mari, cel de vară, ce se întinde până spre culesul viei, şi cel de iarnă, când mizăm pe zona SPA, pentru că oamenii vor să vină şi să se deconecteze.“

Perioada actuală este una efervescentă. „În afară de faptul că avem foarte multe evenimente, avem şi foarte multe sărbători pe care le celebrăm. Am început cu 1 decembrie, apoi a venit Sfântul Nicolae, urmează Crăciunul, Revelionul şi Sfântul Ştefan“, conchide el.


Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 100 de parteneri. TEILOR, Nike, Sabon, Douglas, Beautik, Lensa, La Hambar, Marmorosch și Casa Timis sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco.

Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, trebuie doar să își înscrie cardul în programul Mastercard Premium Collection și să achite produsele sau serviciile de la partenerii Mastercard, cu cardul Premium înrolat. Ulterior, aceștia vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.

Nu este necesară rezervarea prealabilă a ofertelor sau specificarea tipului de card folosit pentru plată. Un deținător de card poate înscrie oricâte carduri de debit sau de credit eligibile în programul Mastercard Premium Collection pentru a beneficia de cashback atunci când plătește cu orice card înrolat cu succes.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mastercard