• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
Info

Accelerarea inovaţiei este cea mai eficientă strategie pentru a stimula creşterea sustenabilă

Opinia specialistului

Accelerarea inovaţiei este cea mai eficientă strategie pentru a stimula creşterea sustenabilă

Pandemia a fost o provocare pentru întreaga lume, afectându-ne pe fiecare dintre noi, iar consecinţele ei vor fi resimţite ceva timp de acum înainte. De asemenea, în ultima perioadă, pieţele au experimentat o perturbare fără precedent a lanţurilor de aprovizionare, cu impact profund asupra disponibilităţii şi costului mărfurilor, dar şi al transportului. De foarte multe ori, în astfel de vremuri marcate de incertitudine, încetinirea inovării poate părea o strategie adecvată. Cu toate acestea, istoria ne arată că accelerarea inovaţiei relevante pentru consumatori este cea mai eficientă strategie de atenuare a consecinţelor oricărei provocări şi de stimulare a creşterii sustenabile. În acest context, P&G este, mai mult ca niciodată, angajată să inoveze la un nivel superior, pentru a consolida ecuaţia valorică a mărcilor noastre şi pentru a stimula în continuare creşterea categoriilor în care activăm.

Inovaţia  superioară şi la cea mai bună valoare - soluţia pentru a răspunde tendinţelor şi nevoilor în continuă evoluţie ale consumatorilor

De la începutul crizei sanitare, noi, cei de la P&G, ne-am intensificat acţiunile dedicate inovării şi creării de valoare, cu scopul de a-i servi pe consumatori cu produsele esenţiale care să îi ajute să rămână în siguranţă, sănătoşi şi confortabil. În 2022, afacerile P&G vor continua să fie alimentate de o puternică linie de produse inovatoare centrate pe consumator, care iau în considerare cele mai recente tendinţe. Care sunt acestea?

În primul rând, tendinţa Hygiene+, care ne indică trecerea consumatorilor de la a căuta doar protecţia, la căutarea atât a protecţiei, cât şi a stării de bine. Conform cercetărilor noastre, consumatorii noştri sunt acum foarte atenţi la curăţenie şi igienă, dar sunt situaţii în care încă nu pot obţine rezultatele pe care şi le doresc. Prin urmare, o mare parte a inovaţiilor noastre de pe piaţa din România au ca scop tocmai umplerea acestui spaţiu. De exemplu, noua formulă a Mr. Proper Ultra Power Spray, care conţine clor, ajută la igienizarea suprafeţelor din casele noastre, îndepărtând, în acelaşi timp, până la 100% din murdărie, grăsime şi pete. Amplificată cu enzime de înaltă eficienţă, varianta Ariel Allin1 Pods + OXI Effect nu numai că îndepărtează petele vizibile, ci şi pe cele invizibile, chiar şi la temperaturi scăzute.

În al doilea rând, preferinţa mai mare pentru produse inovatoare şi de calitate superioară, care oferă experienţe noi, mai bune decât cele din prezent, cum ar fi, de exemplu, balsamurile premium Pantene. Mai mult, acestea contribuie şi la creşterea categoriei de produse din care fac parte. Românii sunt genul de consumatori rar întâlnit - foarte raţionali dar şi experienţiali în acelaşi timp. Acest lucru a dus, de exemplu, ca în România să avem una dintre cele mai mari cote de piaţă la nivel global pentru capsulele de detergent Ariel Pods, cea mai recentă inovaţie P&G în domeniul spălării rufelor. Aceasta oferă cele mai bune rezultate de curăţare şi o experienţă senzorială excelentă. Ariel Pods a început să fie produs recent în România, în urma unei investiţii semnificative de la zero într-o fabrică de ultimă generaţie în Urlaţi, Prahova. Acestea sunt exportate pe mai multe pieţe din Europa, având un impact pozitiv asupra economiei româneşti.

Iar a treia tendinţă este reprezentată de rolul tot mai mare al soluţiilor digitale de a face experienţa cumpărăturilor mai uşoară, mai convenabilă şi mai distractivă – pentru că asta aşteaptă consumatorii de la noi. Colaborăm cu partenerii noştri din retail pentru a oferi în mediul online informaţii uşor de accesat despre produsele noastre iar site-ul nostru dedicat consumatorilor - youtil.ro - reprezintă, de asemenea, o sursă foarte interesantă de informaţii cu privire la inovaţiile pe care le oferim.

În cele din urmă, ceea ce contează pentru consumatori este să obţină cea mai bună valoare în urma achiziţiilor lor. Şi, în timp ce preţul va fi întotdeauna un criteriu foarte important, acesta este doar una dintre componentele care creează valoare. Calitatea şi beneficiile produselor sunt la fel de importante şi de fiecare dată când consumatorii se bucură de o experienţă superioară în urma achiziţionării unui produs, sunt dispuşi să plătească puţin mai mult.

Succesul stă în dezvoltarea brandurilor şi a categoriilor din care fac parte

În aceste vremuri fără precedent, ne dorim să fim o forţă în ceea ce priveşte creşterea brandurilor noastre şi dezvoltarea categoriilor în care concurăm şi, astfel, să creăm valoare pentru noi şi partenerii noştri de afaceri. Doar aşa ne putem dezvolta sustenabil, creând beneficii pentru toată lumea – consumatori, parteneri şi economie în general. Acest lucru necesită activarea completă a modelului de superioritate pe toate palierele: beneficiile şi valoarea produsului, ambalarea, comunicarea şi execuţia din retail. Cel din urmă este de o importanţă critică, deoarece ştim că "votul" final al cumpărătorilor are loc în magazin. Colaborăm cu partenerii din retail pentru a-i ajuta pe cumpărători să găsească cel mai bun produs pentru nevoile lor şi să descopere inovaţiile noastre. Iar în perioada actuală de inflaţie a preţurilor, va fi şi mai importantă consolidarea ecuaţiei valorii, prin comunicarea avantajelor produselor la raft, online, pe pliante şi pe afişaje, cu transmiterea clară a beneficiilor promoţiilor.

Un exemplu excelent de inovaţie superioară care contribuie la dezvoltarea categoriei este revoluţionara periuţă de dinţi electrică Oral B iO, concepută pentru a oferi o experienţă de periaj de neegalat, prin combinarea celor mai bune performanţe clinice cu rafinamentul inteligenţei artificiale. Colaborarea cu partenerii noştri din retail a făcut din această lansare un mare succes pe pieţele unde suntem prezenţi.

Dezvoltarea afacerii într-o lume sustenabilă

Un factor de schimbare major în vremurile noastre este accentul tot mai mare pus pe sustenabilitatea modului de viaţă şi a afacerilor. Sustenabilitatea nu mai este doar un lucru ‘nice-to-have’, ci o nevoie pentru planetă şi un adevărat facilitator pentru afacerea noastră!

În septembrie 2021, P&G a anunţat un plan cuprinzător de accelerare a acţiunilor legate de schimbările climatice şi a stabilit un nou obiectiv, acela de a atinge un nivel net al emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) egal cu zero în cadrul lanţului de operaţiuni şi de aprovizionare, de la materia primă la retaileri, până în 2040. Angajamentul nostru faţă de sustenabilitate se reflectă în egală măsură în modul în care produsele noastre sunt inovate, deoarece alegerile şi acţiunile noastre de zi cu zi de acasă pot face diferenţa pentru planetă. Identificăm şi lansăm produse menite să stimuleze consumul responsabil şi să ne ajute să adoptăm comportamente mai sustenabile acasă.

Ştiaţi că o maşină de spălat vase foloseşte aceeaşi cantitate de apă într-un ciclu precum un robinet la fiecare 2 minute? În medie, aceasta foloseşte 12 litri pe ciclu iar trecerea la utilizarea ei ne poate ajuta să economisim cantităţi uriaşe de apă în comparaţie cu spălarea vaselor la chiuvetă. Este nevoie să spălăm manual doar 13 vase pentru a folosi mai multă apă decât o maşină de spălat vase.

Îngrijirea şi spălarea hainelor, activitate care a crescut acum din cauza pandemiei, este, de asemenea, o oportunitate pentru a face alegeri mai sustenabile. Simpla schimbare a temperaturii de spălare a rufelor de la 40°C la 30°C poate reduce emisiile de carbon cu 35%. Acum este mai uşor să faceţi diferenţa folosind capsulele Ariel Allin1 Pods, proiectate pentru o curăţare excelentă chiar şi în apă rece datorită Purezyme, o enzimă uşor biodegradabilă care asigură rezultate excelente de curăţare.

Aceste exemple ilustrează modul în care inovaţia şi sustenabilitatea merg mână în mână şi au devenit o parte integrantă a modelului de superioritate P&G.

Schimbarea este o realitate, iar derularea operaţiunilor într-un mediu provocator, adesea imprevizibil, este noua normalitate. Avem încredere în modelul nostru de afaceri şi în alegerile strategice care s-au dovedit bune în ultimii ani. Rămânând concentraţi pe dezvoltarea mărcilor şi categoriilor noastre în mod sustenabil şi consecvent prin inovaţii superioare, semnificative pentru consumatori şi continuând să stimulăm agilitatea şi rezilienţa lanţului nostru de aprovizionare, afacerea noastră, afacerea partenerilor noştri şi economia în general vor creşte.

Advertorialele publicate pe ZF.ro sunt marcate cu (P), Advertorial, Articol cu conţinut publicitar sau Opinia Specialistului

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9471
Diferență: 0,0142
Ieri: 4.9464
Azi: 4.6905
Diferență: -0,3463
Ieri: 4.7068
Azi: 5.7699
Diferență: 0,4055
Ieri: 5.7466
Azi: 4.8974
Diferență: 0,5585
Ieri: 4.8702